اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرخ کردن اسکلت مرغ و تولید همبرگر


افزایش هزینه های تولید پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها سبب شده است برخی سودجویان وضعیت نابسامانی را برای برخی محصولات خوراکی رقم بزنند.

بر این اساس شنیده می شود سودجویان در تازه ترین ترفند خود اسکلت فاقد گوشت مرغ  را در سطحی انبوه درچرخ گوشت می ریزند و به دلیل شباهت رنگ قرمز مغز استخوان مرغ با رنگ گوشت  درتولید فرآورده های گوشتی مانند همبرگر، کباب کوبیده یا در سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می دهند.

از سوی دیگر  همچنین برخی شنیده ها حکایت از  واردات رب گوجه فرنگی از چین دارد که البته در مسیر ارسال به کارخانه ها کپک می زند و با همان وضعیت وارد خط تولید می شود.

گفتنی است بر اساس ادعای برخی کارشناسان کاهش کیفیت محصولات صنایع غذایی کشور به افزایش هزینه های تولید پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها مرتبط است.

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
آماده سازی خمیر همبرگر و ماشین تولید همبرگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف 14 تن سنگدان غیرمجاز مرغ در کارخانه تولید همبرگر‌



اخبار,اخبار اجتماعی ,سنگدان غیرمجاز مرغ در همبرگرسازی

وی در خواست کرد، اعتباری برای آموزش، ترویج و ارتقاء آگاهی مردم بویژه روستائیان در موارد مربوط به بحث‌های سلامت و امنیت غذایی لحاظ شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از کشف 14 تن سنگدان غیرمجاز مرغ در همبرگرسازی خبر داد.

به گزارش فارس، امیرحسین بهداد بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: سال گذشته برای نهایی کردن کد رهگیری گوشت مرغ به شکل کاملا موفقی عمل کرده و اولین استانی بودیم که اقدام به درج کد رهگیری مرغ کردیم.

وی با اشاره به ارائه طرح عملیاتی ممنوعیت کشتار و عرضه مرغ بالای یک هزار و 800 گرمی یادآور شد: پس از بررسی‌های صورت گرفته اجرای این طرح از الزام‌آوری به بحث‌های ترویجی تبدیل شد؛ به هرحال ما بسترسازی‌های لازم را برای اجرای این طرح انجام دادیم و آمادگی صد در صدی برای اجرای طرح داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در 7 کشتارگاه استان دستگاه سورتینگ قرار داده‌ایم و باید مردم را متقاعد کنیم در وزن‌های استاندارد مرغ خریداری کنند.

بهداد اضافه کرد: در طرح تشدید نظارت بر سنگدان و جگر مرغ برای مطالعه باقیمانده سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها، در کل کشور 400 تن مواد غیرمجاز کشف و معدوم‌سازی شد که سهم آذربایجان‌شرقی از این میزان 46.7 تن بود که در یکی از بازرسی‌های استان 14 تن سنگدان غیرمجاز در یک همبرگزسازی شهرستانی کشف شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی ساماندهی شیر را نیز از دی ماه تشکیل دادیم و در خواست کرده‌ایم کمیته ارتقاء کیفیت شیر خام و آزمایشگاه سیار شیر خام تشکیل شود.

وی در خواست کرد، اعتباری برای آموزش، ترویج و ارتقاء آگاهی مردم بویژه روستائیان در موارد مربوط به بحث‌های سلامت و امنیت غذایی لحاظ شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی بر لزوم اصلاح و بازبینی سند تدبیر و توسعه استان در خصوص توجه به جایگاه دامپزشکی در این سند تاکید کرد و گفت: نقش دامپزشکی در سند تدبیر و توسعه استان در حد صفر است!

اخبار اجتماعی - فارس