اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا کارت قرمز حسینی بخشیده شد؟


عضو کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال از تصمیم کمیته‌ انضباطی این فدراسیون در تبدیل کارت قرمز بازیکن پرسپولیس به کارت زرد ابراز تعجب کرد.

ایسنا: عضو کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال از تصمیم کمیته‌ انضباطی این فدراسیون در تبدیل کارت قرمز بازیکن پرسپولیس به کارت زرد ابراز تعجب کرد.

هدایت الله ممبینی درباره وضعیت پرونده‌ محسن قهرمانی که با قضاوت جنجال بر انگیزش در دیدار سپاهان و پرسپولیس باعث شکایت سرخپوشان از او شد، توضیح داد.

این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

* ابتدا بگویید که وضعیت بررسی پرونده‌ به کجا انجامیده است.

- تا روز چهارشنبه هفته‌ گذشته، اعضای کمیته‌ اخلاق فدراسیون فوتبال با شاکیان و متهمان این پرونده‌ دیدار کرده و آن طور که می‌دانم قرار است نتیجه‌ نهایی بررسی‌ها ظرف 8 تا 10 روز آینده اعلام شود. بررسی پرونده‌ زمان بر است.

* اعضای کمیته‌ داوران فیلم و گزارش بازی سپاهان و پرسپولیس را بررسی کرده‌اند؟

- ما طبق روال عادی فیلم بازی را بررسی و عملکرد داور را از نظر فنی ارزیابی کردیم. اشتباه داور در آن کاملا محرز بود، اما حرف و حدیث‌هایی که آن اشتباه به وجود آورد باید در جایی دیگر بررسی شود. ما فقط عملکرد فنی داور را بررسی کردیم.

* شنیده‌اید که کمیته‌ انضباطی کارت قرمز میثم حسینی را در آن بازی به کارت زرد تبدیل کرده است؟


- تا حالا نشنیده بودم که در جایی چنین تصمیمی گرفته شده باشد، نمی‌دانم کمیته‌ انضباطی بر چه اساسی چنین تصمیمی گرفته است. شاید ماده‌ای قانونی در این باره وجود دارد که من نمی‌دانم اما اگر صرفا به خاطر اشتباه داور چنین تصمیمی گرفته شد، اصلا منطقی نیست. داور هر لحظه ممکن است اشتباه کند و در این صورت همه تیم‌ها مدعی می‌شوند که کارت‌های قرمزشان را از بین ببرند.

* آیا صدور این رای از سوی کمیته‌ انضباطی به این شائبه دامن نمی‌زند که اتفاقات رخ داده در دیدار سپاهان و پرسپولیس فراتر از اشتباه داوری بوده است؟


- به هر حال این رای زمانی صادر شد که هنوز کمیته‌ اخلاق پرونده‌ را بررسی نکرده است. شاید این رای شائبه‌ها را بیشتر کند، شاید هم نکند، اما مساله این است که پرونده‌ هنوز در دست بررسی است.

* این روزها تمام افراد درگیر در ماجرا صحبت‌هایی می‌کنند که به شائبه‌ها دامن می‌زنند. حجت الاسلام علیپور یک بار گفت که مدارک علی دایی علیه قهرمانی قابل تامل بوده و یک بار هم در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وجود فساد و تبانی در دیدارهای لیگ گفت که مشکلات به "این شدت" نیست!

- نمی‌دانم چه بگویم. فقط می دانم که باید منتظر رای نهایی کمیته‌ انضباطی و مراجع ذیربط باشیم. به هر حال افراد حاضر در این حوزه‌ها در نقش قاضی هستند و مساله را پیگیری می‌کنند. افراد مدعی باید مستندات خود را ارائه کنند و در نهایت هم همه باید به رای کمیته‌ انضباطی احترام بگذارند.

* البته نحوه خروج محسن قهرمانی از فدراسیون فوتبال پس از جلسه کمیته‌ اخلاق که به نوعی "فرار از دست خبرنگاران" بود هم به شائبه‌ها دامن زده است.

- به نظرم آقای قهرمانی برای جلوگیری از تشنج و برای آن که شبهه ای پیش نیاید از پاسخگویی به خبرنگاران طفره رفت، شاید هم مسئولان از او خواسته‌اند که چنین کند!

* در نهایت آیا محسن قهرمانی از سوی کمیته‌ داوران با محرومیت روبرو شده است؟

- کمیته‌ داوران در این موارد دستورالعمل مشخصی دارد و بر اساس نمره هر داور او را تنبیه یا تشویق می‌کند. حداکثر نمره داوران در یک بازی 10 است که به ترتیب نمرات خیلی خوب ، خوب، متوسط، ضعیف و پایین‌تر را کسب می‌کند. به عنوان مثال اگر داوری قضاوت ضعیف داشته باشد ممکن است یک هفته‌ از قضاوت منع شود. کمیته‌ داوران درباره عملکرد محسن قهرمانی نیز طبق روال عادی عمل می‌کند.


ویدیو مرتبط :
کارت قرمز افشاریان به ویکتور بایا که به کارت زرد تبدیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا کارت قرمز محسن بنگر بخشیده می شود؟



اخبار,اخبار ورزشی,بنگر

صحبت‌ها درباره بازی پر حاشیه پرسپولیس و ذوب آهن همچنان ادامه دارد.

حرف و حدیث درباره داوری جنجالی و پر اشتباه فغانی در دیدار هفته چهارم پرسپولیس و ذوب آهن تمامی ندارد. همان شب بازی مشخص شد كه خطای هند بنگر اشتباه بود و توپ مشخصا به شكم او برخورد كرد.

 

بعد از آن هم بسیاری از كارشناسان گفتند كه خطای بنگر روی دروازه بان حریف كارت زرد نداشت. البته اعلام شده بود كارت زرد دوم به دلیل توهین به داور به بنگر داده شده كه خود او خیلی محكم گفت هیچ گونه توهینی انجام نداده است.

 

دیروز بالاخره علیرضا فغانی اشتباهات خود را تایید كرد و از هواداران پرسپولیس معذرت خواست. بعد از این اتفاق انتظار همه پرسپولیسی ها این است كه كارت قرمز بنگر بخشیده شود تا او بتواند تیمش را در بازی حساس روز سه شنبه با فولاد همراهی كند.

 

رئیس كمیته انضباطی هم در این مورد اعلام كرد: " منتظر نامه كتبی كمیته داوران هستیم تا كارت قرمز بنگر بخشیده شود. " علی خسروی كارشناس داوری در این باره گفته بود كه این كار شدنی نیست.

 

در حالیكه فصل گذشته همین اتفاق در قبال طارمی افتاد و پس از این كه مشخص شد او تمارض نكرده و به اشتباه كارت زرد دریافت كرده، كارت او بخشیده شد. این اتفاقی است كه در لیگ های معتبر دنیا مرسوم شده است. اما در لیگ ایران تنها دو بار كارتی بخشیده شده كه هر دو بار برای بازیكنان پرسپولیس بوده است.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین