اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا پرواز‌های شبانه مهرآباد برخلاف وعده وزیر هنوز ادامه دارد؟



اخبار,اخباراجتماعی,پرواز‌‌های شبانه فرودگاه مهرآباد


 اخبار  اجتماعی  - ادامه پرواز‌های شبانه مهرآباد برخلاف وعده وزیر

در حالی که وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کردند پرواز‌‌های شبانه مهرآباد از اوایل آذرماه بین ساعت 24 تا 5 بامداد روز بعد انجام نمی‌شود، اما شواهد حکایت از ورود هواپیما به این فرودگاه تا ساعت 2 بامداد دارد.

به گزارش فارس، پس از وقوع سانحه دلخراش سقوط هواپیمای ایران 140 هنگام پرواز در حوالی مهرآباد و جان باختن اغلب مسافران و کادر پرواز این هواپیما، موضوع جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد که از سال‌ها قبل مطرح شده بود، دوباره رنگ و بویی تازه گرفت.

فرودگاه مهرآباد با پیشرفت جمعیت شهری و ساخت‌وساز، حالا در میان انبوه ساختمان‌های مسکونی قرار گرفته است و لازم است در راستای آسایش بیشتر‌ ساکنان اطراف این فرودگاه و کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی آلاینده‌‌های صوتی و افزایش ایمنی بیشتر پرواز، مکان آن جابه‌جا شود.

پس از سانحه مذکور دوباره موضوع جابه‌جایی مهرآباد ‌توسط رسانه‌ها پررنگ شد اما 27 مردادماه بود که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌های کشور تأکید کرد که «انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد تا 10 سال دیگر هم امکان‌پذیر نیست».

محمدعلی ایلخانی گفته بود که جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد از پیش از انقلاب در دستور کار دولت‌ها بوده است اما به دلیل آنکه پس از انقلاب با جنگ 8 ساله مواجه شدیم توسعه زیرساخت‌های فرودگاه امام خمینی (ره) انجام نشد البته فرودگاه امام از نظر اراضی تحت تملک سومین فرودگاه دنیا است اما در حال حاضر حداکثر 6 میلیون مسافر پذیرش می‌کند بنابراین برای انتقال پروازهای مهرآباد باید حتما فاز دوم فرودگاه امام ساخته شود.

بنا به گفته‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور روزانه 330 پرواز غیر نظامی و 12 پرواز نظامی در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود که فرودگاه امام تا 10 سال آینده هم نمی‌تواند این حجم از مسافر را پذیرش کند.

بنابراین گزارش پس از این بود که این‌بار‌ وزیر راه و شهرسازی درباره جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد و سلب آسایش ساکنان اطراف این فرودگاه به دلیل‌ انجام پرواز‌‌ها، اعلام کرد که «تلاش می‌کنیم از اواخر آبان‌ماه امسال پرواز‌های شبانه فرودگاه مهرآباد تعطیل شود».

عباس آخوندی درباره انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد گفته بود که این موضوع از 40 سال پیش مطرح شده است، اما باید به جای این کار به سمت ساماندهی شبکه فرودگاهی و پروازی حرکت کنیم، در این راستا، تنظیم زمان‌های نشست و برخاست هواپیما رویه استانداردی است که در دنیا اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی‌ گفته بود که در راستای افزایش رفاه ساکنان حوالی مهرآباد دستور داده‌ام تا دو ماه آینده پروازهای شبانه این فرودگاه از ساعت 24 تا 5 صبح کلاً متوقف شود.

‌‌وی با بیان اینکه این پروازها منجر به آلودگی صوتی و مشکلاتی برای ساکنان این مناطق می‌شود، گفت: این اقدام در جهت رفاه ساکنان محله های اطراف مهرآباد از دو ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

سرانجام  اوایل آذرماه در راستای وعده‌های وزیر راه، ‌مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از تعطیلی ‌پرواز‌‌های شبانه فرودگاه مهرآباد از پنجم آذرماه خبر داد.

محمدعلی ایلخانی در این‌باره گفت که براساس وعده‌ای که به مردم‌ تهران داده شده بود‌ از ابتدای آذرماه امسال، پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد انجام نمی‌شود و با این کار‌ ‌مردم منطقه به‌ ویژه منطقه تهرانسر آرامش بیشتری در مدت استراحت شبانه خواهند داشت.

وی با اشاره به انجام پروازهای اورژانسی و آمبولانس‌های هوایی در زمان تعطیلی پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد، گفته بود که براساس هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای شبانه تمامی این شرکت‌ها در دیگر ساعات روز توزیع شده‌‌ است.

بنا به گفته مدیرعامل‌ شرکت فرودگاه‌های کشور ‌تعطیلی پروازهای شبانه مهرآباد به‌ معنای تعطیلی این فرودگاه نیست بلکه این فرودگاه همچون گذشته به‌ صورت 24 ساعته عملیاتی خواهد بود و از این مدت برای بهسازی فرودگاه و انجام خدمات مربوط به ترمینال بهره خواهیم برد.‌

این در حالی است که اهالی مهر آباد در چند‌ روز گذشته و حتی تا شب گذشته، شاهد ورود هواپیمای مسافری به فرودگاه مهرآباد بعد از ساعت 24 هستند.

در این راستا یکی از مسافران گفت: با وجود آنکه شنیده بودم پرواز‌های شبانه مهرآباد از ساعت 24 تا 5 صبح تعطیل شده است، اما هواپیمای ما حدود ساعت 1 بامداد 14 آذرماه وارد ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد شد، ‌ابتدا فکر کردم تنها این هواپیما است که بعد از ساعت 24 وارد مهرآباد شده است، اما در مدت زمان 20 دقیقه‌ای که منتظر دریافت چمدان‌های خود بودم، متوجه شدم دو پرواز مسافری دیگر هم از ‌بندرعباس و یکی دیگر از شهرها حدود ساعت 01:30 در مهرآباد به زمین نشست و تا مسافران به داخل سالن آمده و چمدان‌های خود را دریافت کردند ساعت 2 نیمه شب شد.

یکی ‌از ساکنان حوالی مهرآباد منطقه تهران‌سر نیز امروز در این‌باره گفت که با وجود اعلام رسمی شرکت فرودگاه‌های ‌کشور مبنی بر تعطیلی پر‌واز‌های شبانه مهرآباد، اما از ساعت 24 تا حدود 2 بامداد، هر شب شاهد فرود هواپیماها در مهرآباد هستیم و این با گفته وزیر راه و شهرسازی مغایرت دارد.

یکی دیگر از ساکنان حوالی مهرآباد در این‌باره به فارس گفت که شب 10 آذرماه‌ فرزندم 5 ساله‌ام سرما خورده بود و تب شدید داشت، حدود ساعت 1:30 بامداد بر بالینش نشسته و نگرانش بودم که صدای گوشخراش فرود یک هواپیما در مهرآباد رشته افکارم را پاره کرد و موجب شد کودک خردسالم از وحشت ساعت‌ها گریه کند، این در حالی است که خیالمان راحت بود پرواز‌های‌ شبانه مهرآباد تعطیل شده است و از این پس خود و خانواده خواب راحتی خواهیم داشت.

به هر حال‌ جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد قطعاً بسیار پرهزینه است و در این شرا‌یط که فرودگاه امام خمینی (ره) از نظر زیرساخت ظرفیت پذیرش پرواز‌‌ها‌ی مهرآباد را ندارد، قطعاً حذف پرواز‌های مهرآباد امکان‌پذیر نیست اما به هر حال مردم انتظار دارند با ایجاد شرایط مناسب پرواز در این فرودگاه و تنظیم ساعات پرواز، ‌آسایش ساکنان حوالی این فرودگاه‌ فراهم شود و دولت بر سر وعده خود مبنی بر حذف پرواز‌های مهرآباد از ساعت 24 تا 5 صبح بماند.


اخباراجتماعی  - فارس


ویدیو مرتبط :
تقرب و فرود شبانه ی فوکر F100 قشم ایر در مهرآباد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرواز‌‌های شبانه فرودگاه مهرآباد تعطیل شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,فرودگاه مهرآباد

 

اخبار اجتماعی - پرواز‌‌های شبانه فرودگاه مهرآباد تعطیل شد

مدیرعامل‌ شرکت فرودگاه‌های کشور تأکید کرد؛ تعطیلی پروازهای شبانه مهرآباد به‌ معنای تعطیلی این فرودگاه نیست بلکه این فرودگاه همچون گذشته به‌ صورت 24 ساعته عملیاتی خواهد بود و از این مدت برای بهسازی فرودگاه و انجام خدمات مربوط به ترمینال بهره خواهیم برد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: از ابتدای آذرماه پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد انجام نمی‌شود.

‌به‌گزارش فارس محمدعلی ایلخانی اظهار داشت: براساس وعده‌ای که به مردم‌ تهران داده شده بود‌ از ابتدای آذرماه پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد انجام نمی‌شود که با این کار‌ ‌مردم منطقه به‌ ویژه منطقه تهرانسر آرامش بیشتری در مدت استراحت شبانه خواهند داشت.

وی با اشاره به انجام پروازهای اورژانسی و آمبولانس‌های هوایی در زمان تعطیلی پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای شبانه تمامی این شرکت‌ها در دیگر ساعات روز  توزیع شده‌‌ است.

مدیرعامل‌ شرکت فرودگاه‌های کشور تأکید کرد؛ تعطیلی پروازهای شبانه مهرآباد به‌ معنای تعطیلی این فرودگاه نیست بلکه این فرودگاه همچون گذشته به‌ صورت 24 ساعته عملیاتی خواهد بود و از این مدت برای بهسازی فرودگاه و انجام خدمات مربوط به ترمینال بهره خواهیم برد.

ایلخانی همچنین با اشاره به توافق‌های به‌دست آمده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور با نیروهای مسلح در چهار ماه گذشته، از ایجاد راه‌های هوایی جدید به طول 4 هزار کیلومتر در آسمان کشور‌ خبر داد و گفت: افزایش ایمنی در حمل‌ونقل هوایی به‌ویژه در پروازهای عبوری، از جمله اهداف این برنامه است.

ایلخانی همچنین به افزایش 27.5 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این موضوع براساس تقاضای شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌‌ای، بین‌المللی و همچنین سازمان‌های جهانی صورت گرفته است که از جمله دلایل این افزایش تقاضا می‌توان به وجود امنیت و ایمنی پایدار در فضای ایران اشاره کرد‌

به گفته وی به ‌طور میانگین روزانه 900 پرواز عبوری از فضای کشورمان استفاده می‌کنند.​ 

اخبار اجتماعی - فارس