اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا مگس‌های سفید به تهران برگشتند ؟



اخبار,اخباراجتماعی ,مگس‌های سفید

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از بازگشت مگس‌های سفید به تهران با استناد به پیش بینی کارشناسان خبر داد.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد احتمال حضور مجدد مگس‌های سفید در پایتخت با گرم شدن هوا گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که امسال نیز با باز شدن تخم‌گذاری‌هایی که در استان‌های غربی تهران رخ داده، باز هم با این پدیده مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه اگر میزان تخم‌گذاری این مگس‌های سفید زیاد باشد، با وزش باد این حشرات به تهران دسترسی پیدا می‌کنند، گفت: با این حال بررسی‌ها نشان داده است که حضور این عسلک‌ها امسال نسبت به مدت مشابه قبل کمتر باشد.

سال گذشته هجوم مگس‌های سفید به تهران که در نتیجه خشکسالی‌های مناطق اطراف و عدم بارش باران بود، مشکلاتی را بر شهروندان پایتختی شد.

 

 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
هجوم مگس های سفید به اتوبوس در جنوب تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«مگس سفید» در تهران چه می‌کند؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,مگس سفید

 

اخبار اجتماعی - «مگس سفید» در تهران چه می‌کند؟

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران در پاسخ به پرسش‌های موجود، درباره حضور برخی حشرات جدید در فضای تهران، با بیان این که "مگس سفید" آفتی خطرناک نیست، گفت: به دلیل جلوگیری از آلودگی محیط زیست نمی‌خواهیم سم‌پاشی کنیم.

محمد مختاری در گفت‌و‌گو با ایسنا، در رابطه با برخی گزارش‌های شهروندان مبنی بر تجمع حشرات در برخی محلات تهران ضمن تایید حضور این حشرات گفت: به دلیل حرارت بالا حشراتی موسوم به "مگس سفید" در منطقه 6 شهرداری تهران افزایش پیدا کرده‌ است.
 
وی افزود: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست از مبارزه مکانیکی از جمله آب‌شویه با مایع پالیزین دو در 1000 و یا جمع‌آوری برگ‌های آلوده در ساعات پایانی شب برای مقابله اقدام می‌کنیم.
 
رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران در عین حال سم‌پاشی بی‌رویه را عامل بروز این مسئله برشمرد و افزود: بر این اساس حشراتی که مگس سفید را شکار می‌کنند در سمپاشی از بین می‌روند که این روند باعث می‌شود مگس سفید افزایش پیدا کند.
 
با این وجود و تایید شهرداری و در حالی که بسیاری از محلات منطقه 6 تهران با این مشکل مواجه‌اند، علی‌محمد شاعری، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از وجود آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: تا کنون در این باره گزارشی به ستاد نیامده است.
 
مگس سفید یا «عسلک گلخانه»، آفتی است با نام علمی Bemisia tabaci که در زمستان به صورت تخم بر روی خاک یا بقایای خاک دیده و با افزایش درجه حرارت هوا فعال می‌شود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا