اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا فقط گروه خاصی باید بگوید ما حامی رهبری هستیم؟



چرا فقط گروه خاصی باید بگوید ما حامی رهبری هستیم؟/ یکبار آیت‌الله مشكینی در مورد امام (ره) حرف هایی زدند که اصلا به مذاق ایشان خوش نیامد

باید به اینها شك كرد. چرا باید گروه خاصی منتسب به رهبر باشد. چرا عده‌یی باید بگویند دیگران مخالف رهبری هستند و ما فقط موافق رهبری هستیم؟ باید این درد را درمان كرد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : حجت الاسلام والمسلمین موسوی تبریزی گفت: حذف كسانی كه به نظام اعتقاد دارند و برای نظام زحمات زیادی كشیده‌اند تنها نفعی كه دارد خوشحالی بدخواهان انقلاب است. فرقی نمی‌كند آقای هاشمی باشد یا خاتمی. كسی كه نمی‌داند جریانات چگونه پیش می‌رود یا آن جوانی كه امام را ندیده است با این اتفاقات مذموم پیش خود خواهد گفت كه نظام، كارخانه منحرف‌سازی و بی‌دین‌سازی ساخته است. پخش اتهاماتی كه مبنای حقوقی ندارد و به اثبات نرسیده است، به اصل نظام خدشه وارد می‌كند. باید اعتبار نیروهای انقلاب را حفظ كنیم نه آنكه خود با دست خود، نیروهایمان را به ذبحگاه ببریم.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی می افزاید: نه تنها حذف آقای هاشمی و خاتمی كار درستی نیست كه حذف افراد دیگری كه به هر نحو برای نظام كار می‌كنند هم به صلاح كشور نیست.

دبیركل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه می کند: باید مرز بین نقد و حذف را بازخوانی كنیم. باید ببینیم چه كسانی به دنبال افزایش دعواها هستند تا از این دعواها و جو خاكستری به اهداف خود برسند.

موسوی تبریزی که باع "اعتماد" گفت و گو می کرد، با ابیان این که «سیاست حذف، سیاست بدخواهان نظام است» می گوید: چرا در این كشور فقط گروه خاصی باید بگوید ما حامی رهبری هستیم؟ باید به اینها شك كرد.

وی که در اوایل انقلاب، دادستان کل انقلاب بوده، می افزاید: چرا باید گروه خاصی منتسب به رهبر باشد. چرا عده‌یی باید بگویند دیگران مخالف رهبری هستند و ما فقط موافق رهبری هستیم؟ باید این درد را درمان كرد.

انتقاد از تملق گویی ایرانیان و اشاره به ماجرای آیت الله مشکینی

موسوی تبریزی در بخش دیگری از این گفت و گو در مورد تملق می گوید: متاسفانه یك نوع تملق در رگ و پوست ایرانیان است. ایرانیان این مساله را پذیرفته بودند كه یك طرف سلطان بن سلطان باشد و طرف دیگر، خودشان. حالا البته اگر مجتهدین در آن عصر از این ادبیات استفاده می‌كردند، هم ریشه در نهادینه شدن فرهنگ تملق در ایرانیان داشته است و هم دلایلی نظیر اینكه با این كار قصد داشته‌اند با پنبه سر شاه را ببرند و كار خلق را در عصر زور و ظلم به پیش ببرند. به واقع باید دعا كرد تا مسوولان از شر تملق‌گوها نجات پیدا كنند.

وی اضافه می کند: تملق نه‌تنها برای نظام اسلامی، كه برای هیچ نظام سیاسی كارایی ندارد. شما پیش از انقلاب را نگاه كنید. فضای باز سیاسی تحمل نمی‌شود. مدیریت كشور به صورت انحصاری در اختیار طیف محدودی قرار می‌گیرد. رژیم حتی احزاب موجود را هم تحمل نمی‌كند. همه با دستور شاه مجبور می‌شوند عضو حزب رستاخیز شوند. كارمندان دولتی مجبور می‌شوند برای اینكه كار خود را از دست ندهند به این حزب بپیوندند.

اینها البته در ظاهر عضو حزب رستاخیز بودند اما در باطن اعتقادی به حزب نداشتند و خودشان هم می‌دانستند عضویت‌شان دروغین است. اما وابستگان و نان‌خوران رژیم پهلوی كه اطراف شاه مست قدرت بودند و نان‌شان در ثناگویی، به شاه گزارش می‌دادند كه همه ملت ایران بنا به خواسته شما عضو حزب رستاخیز شده‌اند، همه‌چیز بر وفق مراد است. در حالی كه خودشان هم می‌دانستند واقعیت این نیست اما همین گزارش‌های غلط چون بر اساس خواست شاه بود، باعث شد او بیش از پیش باور غلط خود را باور كند. همین تملق‌ها باعث فریب خود شاه هم شده بود.

وی پس از بیان ماجرای مشهور فخر الدین حجازی، در ادامه به ماجرای مشابه مربوط به ایت الله مشکینی نیز اشاره می کند: یك بار هم مرحوم آیت‌الله مشكینی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری در دیدار اعضای این مجلس با امام صحبت كردند كه اصلا به مذاق امام خوش نیامد تا باز هم امام گفتند من تعجب می‌كنم از آقای مشكینی كه این گونه صحبت می‌كنند ./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
حمید حامی - سمفونی ایثار - با رهبری مجید انتظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شورای هماهنگی تبلیغات:حادثه 22 بهمن قم توسط گروه خاصی سازماندهی شد/نقش همکاران روانبخش در حادثه قم



شورای هماهنگی تبلیغات,حادثه 22 بهمن قم

شورای هماهنگی تبلیغات:
حادثه 22 بهمن قم توسط گروه خاصی سازماندهی شد/ یکی از همکاران روانبخش اصرار به لغو سخنرانی لاریجانی داشت

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر یک عضو جبهه پایداری نسبت به گزارش 22 بهمن قم مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ایام دهه فجر در بین قاطبه مردم ولایی و بصیر قم هیچ گونه التهابی وجود نداشت و آنچه در حرم حضرت معصومه(س) اتفاق افتاد چیزی جز سازمان دهی صورت گرفته توسط گروه و یا افراد خاص نبود، تصریح کرد: بهترین گواه شرکت بدون حاشیه دکتر لاریجانی در راهپیمایی همان روز در مسیر طولانی تا حوالی حرم مطهر و همچنین در جمع افراد حاضر در شبستان امام خمینی (ره) قبل از آغاز سخنرانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در واکنش به نوشتار حجت اسلام روانبخش "با موضوع پاسخ دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن به گزارش مجلس شورای اسلامی در ارتباط با غائله 22 بهمن قم" که در بخشی از آن، علیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مطالبی عنوان شده بود جوابیه ای بدین شرح صادر کرده است:

"شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی حاکمیتی که به فرموده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از کهن ترین و پرسابقه ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی است، این مجموعه در طول این سال ها همچنان در خط درست و در صراط مستقیمی حرکت کرده، لحظه ها را شناخته و کار مناسب آن لحظه را انجام داده مسئولیت برنامه ریزی، سازماندهی و برگزاری مراسم عمومی و ایام الله را عهده دار می باشد که در این رابطه:

1- مسئولین این نهاد می بایست تمهیدات برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عمومی خاصه راهپیمایی های حساس و تاثیرگذار در عرصه سیاسی- اجتماعی داخلی و بین المللی به پایبندی علمی به ارزش ها و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و منویات حکیمانه مقام عظمای ولایت را ملاک و مبنای عمل خویش قرار دهند و شرعاً و قانوناً مجاز به عملکرد جناحی و یا اعمال سلایق سیاسی و جناحی گروه های خاص نبوده و نیستند و از این منظر، ضرورت اقتضا می نماید تا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ویژگی خاص مترتب بر آن، بیش از دیگران ملتزم و مکلف به رعایت این اصول اصیل باشد که بحمدالله مبنای عمل بوده و خواهد بود.

2- صرفنظر از اینکه مواضع و عملکرد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در مناصب و فراز و نشیب های سیاسی برای عقلا و سیاسیون منصف، مبرهن بوده و فعالان سیاسی استان نیز به جناب آقای روانبخش و اطرافیان خاص او محدود و منحصر نمی باشد و در این رابطه گفتنی ها و مستندهای زیادی وجود دارد که اکنون از بیان آن به دلیل حفظ اخلاق رسانه ای و مصالح عمومی خودداری می شود لیکن همان طور که قبلاً نیز به طور رسمی اعلام گردیده است، دعوت مبتنی بر استدلال و ادله کاملاً منطقی و غیراحساسی از جناب آقای دکتر لاریجانی برای سخنرانی در مراسم راهپیمایی باشکوه مردم شریف و متدین در یوم الله 22 بهمن بدون ملاحظات سیاسی خاص صورت گرفته است که از جمله این دلایل عبارتند از:

*جایگاه حقیقی و حقوقی سخنران محترم به عنوان شخصیت علمی و پرورش یافته در بیت مرجعیت، نماینده مردم ولایی قم و رئیس قوه مقننه.

* پایگاه مطلوب اجتماعی ایشان در بین آحاد مردم شریف و متدین قم به طوری که علیرغم شرایط خاصی ناشی از بداخلاقی های انتخاباتی مخالفین، در انتخابات اسفندماه سال 1390 یعنی در فاصله زمانی کمتر از یک سال تا بهمن1391 با کسب 65 درصد (27.382 رای) از آرای واجدین شرایط شرکت کننده در انتخابات برای دومین بار به عنوان نماینده مردم بصیر و همیشه حاضر در صحنه قم در مجلس شورای اسلامی برگزیده شده بود و کب 65 درصد آرا به عنوان صدرنشین لیست 39 نفره نامزدهای انتخاباتی هم در حال تحقق یافته است که دیگر منتخبین محترم مردم قم با آرای کمتر از 40 درصد شرکت کنندگان در انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شده اند.

* مقبولیت مدعو محترم نزد اکثر علمای بزرگوار طراز اول و جامعه گرانسنگ مدرسین حوزه علمیه قم.

* اهمیت راهپیمایی 22 بهمن در شهر مقدس قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و ضرورت تمهید بازتاب بین المللی پیام شرکت کنندگان عزیز در راهپیمایی که لازمه جامعه عمل پوشاندن به این حقیقت، همانا دعوت از سخنرانان ملی و طراز اول می باشد که در این رابطه با تدبیر اتخاذ شده از رئیس محترم جمهور برای سخنرانی در تهران و از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در قم دعوت شده بود.

3- زمان دعوت رسمی از جناب آقای دکتر لاریجانی که مورد استناد متهمین گزارش مجلس شورای اسلامی می باشد. در دی ماه سال 1391 انجام گرفته و ارتباطی با اخبار و بازتاب های جلسه استیضاح مورخ 15/11/1391 وزیر کار در مجلس شورای اسلامی نداشته است.

4- ادعاهایی با عناوین هشدارهای امنیتی و یا هشدارهای مسئولان و همچنین اصرار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به سخنرانی جناب آقای دکتر لاریجانی کذب محض و خلاف واقع است زیرا به زعم ادعاهای واهی و دروغین آقای روانبخش و امثال ایشان، هیچگونه هشدار و درخواستی از سوی مسئولین ذیربط استانی اعم از صریح، تلویحی، مکتوب و یا شفاهی برای لغو دعوت صورت نگرفته بود و صرفا در شب بیست و یکم بهمن ماه پس از ایجاد و یا تشدید شدن التهاب در یکی از مراسم ها با سخنرانی جناب آقای روانبخش و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکی از همکاران جناب آقای روان بخش- تاکید می‌نماید یکی از همکاران آقای روانبخش و نه مسئول استانی- طی تماس تلفنی اصرار بر تغییر سخنران را داشته اند که به ایشان پاسخ داده شد لغو سخنرانی مستلزم انصراف سخنران محترم مدعو و یا اعلام مسئولین ذیربط استانی از جمله شورای محترم تامین می باشد که در این صورت قطعا اقدام مقتضی بعمل خواهد آمد لیکن با ملاحظات اخلاق و ادب، بدوا اقدامی از سوی شورای هماهنگی برای لغو یک جانبه دعوت متصور نمی باشد.

بنابراین بازهم تاکید می نماید همانطور که اشاره شد هیچگونه هشداری داده نشده و درخواستی صورت نگرفته است و به همین دلیل ادعای اصرار و در واقع پافشاری هم دروغ محض و خلاف می باشد.

ضمن اینکه اتخاذ تصمیم در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فردی نبوده و بر اساس خرد جمعی صورت می گیرد لذا موضوع سخنران 22 بهمن هم در جلسه مورخ 18/11/1391 مجمع نمایندگان نهادهای عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم مطرح و جمع بندی مبتنی بر رای اکثریت قاطع، همانا توجیه منطقی نداشتن به شرح فوق التوصیف بر تغییر سخنران بود.

ضمنا قضاوت راجع به دو ادعای کاملا متناقض مطرح شده از سوی جناب آقای روانبخش را هم به عهده مخاطبین عزیز می گذاریم که آیا جمع بین این دو موضوع ممکن است که از یک طرف ارادتمند جدی سخنران مدعی بودن و از طرف دیگر علیرغم علم و آگاهی از التهاب فرضی، ایشان را به جلسه ای که حاصل آن هتاکی و بی حرمتی در حد گسترده به سخنران خواهد بود را دعوت نمودن؟!

5- به دلایل عدیده ای که فعلا موضوع این نوشتار نمی باشد در ایام دهه فجر به خصوص در یوم الله 22 بهمن در بین قاطبه مردم ولایی و بصیر قم هیچ گونه التهابی وجود نداشت و آنچه در حرم حضرت معصومه «سلام الله علیها» اتفاق افتاد چیزی نبود به جز حاصل سازمان دهی صورت گرفته توسط گروه و یا افراد خاص و بهترین گواه همانا شرکت بدون حاشیه جناب آقای دکتر لاریجانی در راهپیمایی همان روز در مسیر طولانی حدفاصل کوچه منتهی به منزل پدری تا حوالی حرم مطهر حضرت معصومه «سلام الله علیها» و همچنین بیش از نیم ساعته توام با نظم و آرامش کامل، در جمع افراد حاضر در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر قبل از آغاز سخنرانی می باشد./مهر