اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا فاز ۱۲ پارس جنوبی افتتاح نشد؟



اخبار,اخباراقتصادی,فازهای پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح دلایل لغو افتتاح رسمی فاز 12 پارس جنوبی با حضور رییس جمهوری گفت: یکی از دلایل اصلی لغو این برنامه، شرایط بد جوی بود به طوری که امکان پرواز بالگرد در آن تاریخ وجود نداشت.

علی اکبر شعبانپور روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز 12 پارس جنوبی، تاکید کرد: برای افتتاح این فاز هیچ مشکل فنی وجود نداشت و همه شرایط برای افتتاح رسمی آماده بوده است.

وی که شرکت تحت مدیریتش مسوولیت توسعه و راه اندازی فازهای پارس جنوبی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری یک مسوولیت پرمشغله به شمار می رود که امکان تغییر برنامه ها در آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: در روز جمعه شرایط توفانی در منطقه پارس جنوبی رخ داد به طوری که امکان پرواز هلی کوپتر وجود نداشت و طبق برنامه قرار بود بخشی از بازدید رییس جمهوری با بالگرد انجام شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: هنوز تاریخ جدیدی برای افتتاح رسمی فاز 12 تعیین نشده است.

شعبانپور در خصوص وضعیت فاز 12 نیز اظهار داشت: سه سکوی دریایی و 6 ردیف شیرین سازی پالایشگاه خشکی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید پالایشگاه به 73 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: پروژه عظیم فاز 12 که بزرگ ترین فاز پارس جنوبی به شمار می رود در شرایط سخت تحریم اجرا شده است.

وی گفت: فازهای پارس جنوبی به دلیل محدودیت منابع مالی اولویت بندی می شوند و براین اساس طرح هایی که زودتر به تولید و درآمدزایی می رسند در اولویت اول قرار می گیرند.

وی گفت: برنامه بعدی ما این است که تا شهریور ماه سال آینده ظرفیت تولید گاز سکوهای دریایی را به روزانه 2.5 میلیارد فوت مکعب افزایش دهیم.

وی افزود: سکوی چهارم فاز 12 نیز پس از مکانیابی مناسب ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب فاز 12 در زمان افتتاح رسمی، اضافه کرد: شرایط این فاز نسبت به شرایط فازهای یک، دو، سه، چهار و 9 و 10 در زمان بهره برداری بسیار مناسب تر است.


 اخباراقتصادی  - ایرنا 
 


ویدیو مرتبط :
فاز دوازده پارس جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح فاز 12 پارس جنوبی با حضور روحانی



اخبار,اخباراجتماعی , سفر رییس‌جمهور به عسلویه

رییس‌جمهور صبح امروز(سه‌شنبه) وارد عسلویه شد.

فاز 12 پارس جنوبی که به عنوان بزرگترین طرح صنعت نفت کشور به شمار می رود، با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه ضمن بازدید از بخش های مختلف پالایشگاه خشکی فاز 12 پارس جنوبی که با بهره گیری از متخصصان داخلی و بدون حضور نیروهای خارجی تکمیل شده ، بطور رسمی افتتاح کرد.

فاز 12 پارس جنوبی با سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد دلار راه اندازی شده است ،پیش بینی می شود با راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی حدود دو درصد به تولید ناخالص داخلی کشور افزوده می شود.

راه اندازی 6 ردیف گازی پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی به طول یک سال اقدامی بی سابقه به شمار می رود که نشان از توانمندی متخصصان داخلی دارد که در دوران تحریم به این موفقیت دست یافتند.

بر اساس قرارداد پیمانکار فاز 12 پارس جنوبی باید 51 درصد از توان داخلی استفاده می شد، در حالی که اکنون این رقم از 71 درصد گذشته است با تولید 25 میلیون متر مکعب از گاز طبیعی در روز از هر فاز پارس جنوبی حدود هشت میلیارد متر مکعب درسال بدست می آید که ارزش آن با احتساب هر متر مکعب 25 سنت ، معادل دو میلیارد دلار در سال می شود.

بنابراین با راه اندازی کامل فاز12 پارس جنوبی که معادل سه فاز استاندارد است حدود 6 میلیارد دلار طی یک سال عاید کشور می شود.

میدان گازی فاز 12 در بلوک جنوب شرقی حوزه گازی پارس جنوبی حاشیه خط مرزی با کشور قطر قرار دارد.

تاسیسات فرا ساحل در حدود 150 کلیومتری نوار ساحل قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک در 65 کلیومترشرق عسلویه قرار دارد


  اخبار  اجتماعی  -  ایرنا