اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا سفر کربلا گران شده است؟


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که در دوره جدید هزینه‌های سفرهای عتبات عالیات عراق با ارز آزاد محاسبه شده است، گفت: در دوره اخیر هزینه سفر زائران بین 10 تا 12 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که در دوره جدید هزینه‌های سفرهای عتبات عالیات عراق با ارز آزاد محاسبه شده است، گفت: در دوره اخیر هزینه سفر زائران بین 10 تا 12 درصد افزایش یافته است.

 محسن نظافتی درباره‌ی شرایط اعزام‌های این دوره عتبات که از 21 اسفندماه آغاز شده و تا 25 خردادماه سال آینده ادامه دارد، افزود: با مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم، اعلام شد یکی از دلایل تعلق نگرفتن ارز تعادلی به سفرهای عتبات، پایین آمدن قیمت نفت و بالطبع کاهش درآمدهای ارزی دولت بوده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت علت دیگر تخصیص نیافتن ارز تعادلی به سفرهای عتبات را ثبت‌نام به روز سفرهای عتبات دانست و گفت: زائران برای سفرهای عتبات از قبل سپرده‌گذاری در بانک‌ها ندارند، این درحالی است که زائران حج و عمره سال‌ها پیش از اعزام به سرزمین وحی در بانک‌ها سپرده‌گذاری می کنند و مبالغی از سوی زائران در سیستم اقتصادی کشور سپرده‌گذاری می‌شود، از این‌رو دولت خود را متعهد می‌داند که در قبال هزینه سفرهای حج و عمره ارز تعادلی به سازمان حج و زیارت تخصیص دهد.

نظافتی اضافه کرد: سال گذشته نیز در اعزام‌های نوروزی وضعیت مشابه امسال بوجود آمده بود که مصوب شد برای هزینه سفرهای عتبات از ارز آزاد استفاده شود که با بهبود شرایط ارزی کشور در اعزام‌های 9 ماه گذشته با همکاری بانک مرکزی کشورمان دوباره ارز تعادلی به سفرهای عتبات تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: از آنجایی که سفر زیارتی عتبات همانند حج، فریضه واجب نیست بنابراین در شرایط فعلی، دولت محترم ارز تعادلی را به مواردی که اولویت بالاتری دارند مثل واردات دارو بویژه داروهای خاص و تجهیزات پزشکی و موارد ضروری دیگر اختصاص می‌دهد.

نظافتی افزود: البته در شرایط فعلی با وجود همه تنگناها و فشارها همچنان 200 دلار ارز همراه زائر با نرخ تعادلی از طرف بانک مرکزی به زائران عتبات تعلق می‌گیرد.

او، نرخ افزایش قیمت سفر عتبات عالیات عراق، ناشی از تخصیص نیافتن ارز تعادلی به این سفرها را بین 10 تا 12 درصد اعلام کرد.

نظافتی گفت: حداقل هزینه سفر زمینی عتبات یک میلیون و 20 هزار تومان و حداکثر قیمت سفر هوایی عتبات یک میلیون و 660 هزار تومان است.

وی با بیان این‌که اعزام های نوروزی عتبات از 24 اسفندماه آغاز شده و تا نهم فروردین ادامه دارد، افزود: اعزام‌های عتبات در ایام نوروز نسبت به زمان قبل از آن بیش از 65 درصد افزایش می یابد.


ویدیو مرتبط :
عطش یعنی ... سفر به بهشت...سفر به کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینجا ایران است (1) / لذت مدیر شدن! / از سفر مکه و کربلا تا شمال و شاید آنتالیا !



اینجا ایران است (1) / لذت مدیر شدن! / از سفر مکه و کربلا تا شمال و شاید آنتالیا !

"مشخص است چرا همه در به در دنبال مدیر شدن هستند" ؛ این سخنی است که گاه و بیگاه از زبان مردم کوچه و بازار شنیده می شود، آنان معتقدند مواهب مدیر شدن به حدی است که برای رسیدن به آن، می توان از هر سدی گذشت!

 انتخاب  :

"مشخص است چرا همه در به در دنبال مدیر شدن هستند" ؛ این سخنی است که گاه و بیگاه از زبان مردم کوچه و بازار شنیده می شود، آنان معتقدند مواهب مدیر شدن به حدی است که برای رسیدن به آن، می توان از هر سدی گذشت!

فلان مدیر ارشد اداره که همین 10 روز پیش از مرخصی دوماه اش استفاده کرده و دو ماه تمام در محل کارش حاضر نمی شده، احتمالاً با توجه به اینکه سفرهای مذهبی، ربطی به مرخصی ندارد ، سه روز پس از حضور در محل کار، راهی کربلا شد و الحمدالله پریروز ، صحیح و سالم به اداره رسید. چون من به عنوان ارباب رجوع، بیش از حد به اداره مذکور رفته بودم تا آخرین امضا را از جناب رییس بگیرم و شر را کم کنم، کارمندی از همان اداره که به خاطر رفت و آمدها مکرر توفیق دوستی با او را یافتم، تماس گرفت و اطلاع داد که جناب رییس، ان شالله امروز (که همان دیروز باشد) ، خداوند طلبیده و عصر همان روز راهی مکه هستند، اگر کاری داری بیا که جناب رییس، دارند حلالیت می طلبند!

اگر بگذریم از آنکه تا رسیدیم، جناب رییس را دم اتوموبیل دیدم، نامه را نشانش دارد و با عصبانیت گفت "اینجا که نمی شود، ان شالله پس از سفر"، نگاهی به روزهای آینده نشان می دهد کار من و امثال من حالاحالا ها برای گرفتن امضا طول می کشد. یک حساب سر انگشتی نشان می دهد که:

* جناب رییس برگردند، حداقل دو هفته زمان می برد، پس از آن هم یک هفته دید و بازدید و خستگی سفر

* ماه رمضان نزدیک است، ماه رمضان هم که کار نمی کنند، یادم می آید صحبت آن کارمند اداره مذکور که در دفاع از دوستش در ماه رمضان سال قبل گفت، "مرد حسابی! چقدر می ری میای؟ مگر نمی بینی روزه است؟!!!، خب برو بعد از رمضان بیا"

* پس از رمضان، فضا آماده است برای یک سفر عالی به شمال کشور جهت رفع خستکی ایام رمضان و مشقت های روزه داری! اگر هم آب و هوای شمال با طبع مبارک ناسازگار بود، خانواده را می فرستیم شمال و خودمان می رویم آنتالیا تا در صورت امکان، شعبه ای تاسیس کنیم.

* از آنجا که جناب مدیر اساساً فاقد سابقه اجرایی هستند و از مدیریت، چیز زیادی نمی دانند، قرار است در سفری یک ماه راهی کیش و قشم شوند تا آنجا آموزش های لازم جهت اداره ی "اداره" به ایشان داده شود!

.... و این داستان ادامه دارد!

بعد بگو چرا فلانی برای مدیر شدن اینگونه سر و دست می شکند؟! تازه بگذریم از مواهب دیگری که شاید در آیندده به آن بپردازم!

همه که سرنوشت آقای "همساده" را ندارند که در وقت و بی وقت، با قطار و هواپیما و کشتی و اتوموبیل و .... سفر کنند و بیچاره شوند! بخندند و در عین حال "لهٍ له" باشند!

* توضیح: البته این مطلب ، قطعاً شامل همه مدیران کشور نمی شوند، طبعاً هستند بسیاری مدیران که پا به پای مردم کار می کنند و تلاش هایشان، گاه با بی مهری مواجه می شود./انتخاب