اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا سرنشینان پراید قرمزرنگ دستگیر نشدند



چرا سرنشینان پراید قرمزرنگ دستگیر نشدند

آبان‌ماه امسال كه فرا برسد 2سال از زمانی كه زنی 28 ساله به دادسرای شهید قدوسی شهرستان مشهد شكایت كرده و خواستار مجازات مردانی شده كه او را مورد اذیت و آزار قرار داده‌اند می‌گذرد. این در حالی است كه قضات شعبه 5 دادگاه كیفری استان خراسان رضوی 13 مردادماه امسال و پس از قریب به 21 ماه تنها مجازات شلاق برای متهمان این پرونده در نظر گرفتند.

به گزارش اعتماد، رای صادره برای این پرونده در حالی راهی دیوانعالی كشور شده است كه دست‌كم یك‌بار دیگر پرونده مردی به نام «اسماعیل» كه بیش از 50 خانواده از او به دلیل آزار و اذیت دختربچه‌هایشان شكایت كرده بودند به سادگی و آرامی پایان یافت. این زن كه اینك 30 سال دارد در 2 سال گذشته و به دلیل آسیب‌های روحی كه به او وارد شده به‌شدت دچار تشنج می‌شود و تحت نظر روانپزشك است.

 

تشنج او بخشی از آسیب‌هایی است كه این زن متحمل شده است. خانم «ز» در تابستان گذشته پدرش را نیز از دست داد. برای حفظ آبرو از عنوان خانم «ز» استفاده كرده است. خانواده خانم «ز» وقتی رای دادگاه صادر شد و دیدند كه متهمان تنها به شلاق محكوم شدند این سوال برایشان باقی است كه چگونه هنوز 2 متهم اصلی پرونده شناسایی و دستگیر نشده‌اند؟

پراید قرمزی كه به خرابه‌ها رفت
براساس شكایتی كه آبان‌ماه سال 1390 در دادسرای شهید قدوسی مشهد به ثبت رسید حدود ساعت 1 بعدازظهر خانم «ز» برای برگرداندن دخترش از مهدكودك از خانه خود در محدوده «وكیل‌آباد» مشهد خارج و برای رسیدن به محل مهدكودك سوار بر یك سواری پراید شد.

 

این زن دقایقی بعد متوجه شد كه راننده سواری پراید از محله‌ها و خیابان‌هایی می‌گذرد كه برای او ناآشناست. هرچه به راننده اعتراض كرد آن مرد حاضر به توقف نشد تا آنكه بالاخره با جیغ و فریاد‌های زن در میدانی كه راننده سرعتش را كم كرده بود در باز شد و او از خودرو پیاده شد. اما این میدان برایش آشنا نبود.

مطابق با شكایتی كه در این پرونده از سوی خانم «ز» به ثبت رسیده است او از یكسو به دلیل آنكه میدان مورد نظر را نمی‌شناخته و از سوی دیگر ترس ربوده شدن براو غالب شده بوده با حالتی نگران و عصبی از خودرویی كمك می‌خواهد.

 

این زن در اظهاراتش گفته است: «یك پراید قرمز رنگ بود. دو نفر سرنشین داشت. به نظرم آدم‌های موجهی آمدند. فكر كردم آدم‌های زحمتكشی هستند كه به من كمك می‌كنند. از آنها خواستم مرا به سمت خانه‌ام بازگردانند و به همین دلیل سوار بر آن ماشین شدم.»

اما بر اساس شكایت مطرح شده دو نفر سرنشین پراید قرمز رنگ به سرعت به سمت خیابان‌ها و فرعی‌هایی تغییر مسیر داده‌اند كه به یك ساختمان نیمه‌كاره منتهی شده است. در آنجا علاوه بر 2 نفر سرنشین پراید، تعداد دیگری نیز به آنها می‌پیوندند.

این زن در شكایت خود مدعی شده است كه تعداد آن عده از انگشتان دو دست هم بیشتر بوده است. با این شكایت موضوع در اداره پلیس آگاهی شهرستان مشهد مطرح و سرهنگ بیدمشكی، فرمانده پلیس آگاهی این شهرستان یكی از افسران خود را عهده‌دار رسیدگی به این شكایت و تحقیق درباره آن می‌كند. با توجه به اطلاعاتی كه از طریق خود شاكی به دست پلیس افتاد كارآگاهان مشهد 5 نفر متهم را شناسایی و دستگیر كردند كه در مرحله بعدی شاكی آنها را شناسایی كرد.

فرضیه‌یی كه شاكی را نشانه گرفت
با كامل شدن تحقیقات كارآگاهان پلیس مشهد پرونده در دادسرای قدوسی این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت و پرونده راهی دادگاه كیفری استان خراسان رضوی شد. دو نفر وكیل دادگستری نیز برای ادامه پیگیری‌ها وكالت خانم «ز» را برعهده گرفتند. اما در مراحل تحقیق و محاكمه در شعبه 5 دادگاه این سئوال از شاكی مطرح شد كه وقتی دریافتی 2 نفر سرنشین پراید قرمزرنگ قصد ربودن تو را دارند چرا خود را از ماشین به بیرون پرت نكردی؟

آنچه از مفاد این پرونده به دست آمده نشان می‌دهد خانم «ز» وقتی با متهمان پرونده روبه‌رو شده به دلایلی از ادامه حضور در دادگاه خودداری می‌كند. در نهایت كمالزاده، دادرس شعبه 5 دادگاه كیفری خراسان رضوی به همراه بخشی نژاد، پیرگزی و احیایی رای به مجازات شلاق برای 5 متهم پرونده می‌دهند و كوهی‌ور دیگر مستشار این دادگاه نیز برخلاف آنها نظر می‌دهد و به عنوان اقلیت رای دادگاه را امضا می‌كند.

سرنوشت 2 سرنشین پراید چه شد؟
مهم‌ترین سوال بدون جواب در این پرونده بی‌خبری از دو نفر سرنشین پراید قرمز رنگی است كه شاكی مدعی شده آنها او را به محل وقوع جرم برده‌اند. از آبان‌ماه دو سال قبل تاكنون كه پرونده برای تایید حكم به دیوانعالی كشور ارسال شده است هیچ نشانه‌یی از دو نفر سرنشین پراید قرمزرنگ به دست نیامده است. این در حالی است كه اگر این دو نفر شناسایی و دستگیر شده‌بودند قاضی دادگاه می‌توانست با اطمینان درباره دعوای مطرح شده تحقیق كرده و رای نهایی را صادر كند.

میدان «س» چگونه جایی است؟
بررسی‌های خبرنگار این سئوال جدی را مطرح می‌كند كه میدان و محله‌یی كه به صورت اختصار می‌توانیم از آن به میدان «س» یاد كنیم چه موقعیتی در شهرستان مشهد دارد و آیا پلیس و نهادهای انتظامی و قضایی از جزییات فعالیت در این منطقه آگاهی دارند. تجربه سال 1379 تا 1380 مردی كه بعدها مطبوعات به آن «قاتل عنكبوتی مشهد» لقب دادند این پرسش را برجسته می‌كند كه اگر این محله و میدان موقعیتی حاشیه‌نشین و خطرناك دارد چه تدبیری برای پاكسازی و بهسازی آن باید انجام گیرد./اعتماد
 


ویدیو مرتبط :
تصادف پراید و تریلی وسط چهار راه و آتش سوزی منجر به سوختن سرنشینان در همدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عسلویه: سقوط سمند به کانال آب / سرنشینان پیدا نشدند(عکس)



اخبار حوادث - عسلویه: سقوط سمند به کانال آب / سرنشینان پیدا نشدند(عکس)

یک دستگاه خودروی سمند در کانال آب واقع در مقابل پتروشیمی پارس (جلوی فاز 4و 5) سقوط کرد .

به گزارش سوک؛ این خودروی سمند سفید با شماره ایران 53 عصر به درون کانال آب که جهت خنک کردن پالایشگاه ها و پتروشیمی ها از آن استفاده می شود سقوط کرد که متاسفانه بعد از بیرون آوردن ماشین از درون کانال، سرنشین یا سرنشینان آن در خودرو نبودند .
 
سرعت بالای آب در این کانال احتمال اینکه سرنشینان خودرو با جریان آب به دریا منتقل شده باشند را به وجود آورده و براین اساس جستجو در پایین دست کانال و دریا آغاز شده است .

 

اخبار ,اخبار حوادث ,سقوط سمند به کانال آب عسلویه


نبود حفاظ در کنار این کانال در ایجاد این حادثه ناگوار نقش داشته است .
 
همچنین افراد حاضر در  زمان وقوع این حادثه روایت های مختلفی از تعداد سرنشینان این خودرو داشته اند ، در حالی که عده ای معتقد بودند تنها راننده در خودرو حضور داشته، عده دیگری معتقد بودند که شخص دیگری هم در کنار راننده حضور داشته است.

اخبار ,اخبار حوادث ,سقوط سمند به کانال آب عسلویه