اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا زنان آرایش و خودنمایی می‌کنند؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,آرایش زنان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نگهداری جایگاه امن خانواده را بدست زنان دانست و عنوان کرد: حق واقعی یک زن مسلمان، داشتن پایگاهی امن است.

به گزارش ایسنا، دکتر فرشته روح افزا در یادواره 7000 شهیده زن کشور و 33 شهیده زن استان گیلان که در مصلای شهرستان صومعه سرا برگزار شد، با بیان اینکه زن، خانواده و مدل زندگی زنان در حال حاضر در کشور با هجمه های فراوانی رو به رو است، اظهار کرد: فشار و هجمه زیادی از طریق انتشار مجلات، کانال های ماهواره ای، عناوین روزنامه ها و... بروی زنان و خانواده وارد می شود.

وی به منشا ورود این بحران ها اشاره کرد و افزود: عدم وجود جایگاه ویژه برای زنان و خانواده سبب تاثیرگذاری افراد خانواده به اینکه خانه، مدل خانه نیست، می شود.

روح افزا با اشاره به اهمیت نقش تربیتی زنان در خانه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در نشست راهبردی در این خصوص فرمودند «نقش مادری و همسری زنان ما در جامعه از سایر کارها و نقش ها مهم تر است و گره های روحی و روانی یک فرزند به دستان مادر یک خانواده گشایش خواهد یافت».

وی اضافه کرد: عدم برخورداری زنان از جایگاه، آرامش و نقش همسری و عمل به عنوان یک مدل دیکته ای جوامع غربی باعث می شود خانواده در جامعه جایگاهی نداشته باشند.

روح افزا به اقدام وزارت ارشاد مبنی بر اخذ مجوز و رونمایی از سی دی هم خوانی یک زن اشاره و تصریح کرد: خودنمایی یک نوع بی هویت شدن است که در حال حاضر از مهمترین مسائل است.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به جایگاه و وضعیت زنان در جوامع غربی، گفت: جوامع غربی همواره مدل بی حجابی را داشته و دارند.

وی ادامه داد: اگر زن در جامعه ما به جایگاهی رسیده که باید به عمل، آرایش و خودنمایی بپردازد مشخص می شود که نیازمند یک نگاه و توجه است که دست به این اقدامات می زند که هیچگاه قابل ارزش نیست و با این عمل به زندگی دیگران چنگ می زند.

مدرس دانشگاه اضافه کرد: این نوع رفتار در اجتماع ما رو به افزایش است و کسی به منشا این نوع رفتارها حساسیت نشان نمی دهد.

وی آمار طلاق را رو به افزایش دانست و گفت: زنان در سطح جهان داوطلب رابطه پایدار ازدواج هستند.

روح افزا ابراز کرد: آغاز زوجیت و ازدواج مدل خانواده در سبک زندگی اسلامی، دنیا و پایان آن بهشت است و زن و مرد مسلمان در بهشت می‌توانند بهم بپیوندند و فرزندان خود را فراخوانند.

وی افزود: در حال حاضر در سبک زندگی اختلاط فراوان مشاهده می شود که آن را نوآوری نام نهاده اند.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان سبک زندگی، بی پروایی، اختلاط در محیط کار، کم حجابی، روابط نادرست در کلام و رفتار و... را از جمله مشکلات رایج برگرفته از جامعه غربی برشمرد و یادآورشد: با توجه به تبلیغات، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی فرزندان ما در فضای امنی قرار ندارند.

وی به گفته مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: ایشان فرمودند «ما در جنگ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی قرار داریم و جنگ فرهنگی مهمترین است که به طور متناوب از این راه دشمنان وارد می شوند».

روح افزا قدم در راه حفظ و صیانت را پاسداری واقعی از خون پاک شهدا خواند و بیان کرد: کشته شدن فرزندان به دست مادران که علت اصلی آن روی آوردن به فرهنگ برهنگی است از موضوعات روز کشورهای غربی می باشد؛ چرا که زن در این جوامع از پایگاه عاطفی و خانوادگی برخوردار نیست.

وی متذکر شد: فرهنگ برهنگی علاوه بر پوشش، نگاه، گویش زنان و نحوه راه رفتن را شامل می شود و در قرآن بسیار بر آن تاکید شده همانگونه که خداوند در قرآن، دختران شعیب را بدلیل پاکی مورد ستایش قرار داده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اگر خواستار زندگی پاک و بی دغدغه هستیم باید علاوه بر مسائل مادی به رابطه زوجیت روحی و روانی توجه کنیم.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان با یادآوری اینکه اقدامات و تاثیرات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همواره در حال گسترش است، گفت: تمام هدف، زنان هستند این در حالیست که اگر زن آسیب ببیند تمام آسیب های اجتماعی رخ می دهد و شما به عنوان یک زن و مادر در جامعه موظفید علاوه بر خود، فرزندان خود را حفظ کنید.

وی با بیان اینکه ناراحتی روحی و روانی هرگز از یادها پاک نمی شود، عنوان کرد: زنان نگاه عاطفی را تا سن 90 سالگی فراموش نمی کنند و به طور دائم در ذهن خود مقایسه می کنند.

روح افزا تصریح کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی زنان برای حفظ اندام و جلب توجه نگاه ها و محبت به علت سو تغذیه می میرند و جسم را تنها سرمایه خود می دانند که در حال حاضر این مدل در کشور ما در حال اجراست و طی چند سال آینده کشور ما با مشکلات کشورهای غربی رو به رو خواهد شد.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه مادر شدن حق مسلم هر زنی است، متذکر شد: بر اساس گفته روانشناسان، مادر شدن بیشتر از فرزند به خود منفعت می رساند.

وی اضافه کرد: امروز زنان، از این جایگاه برای دست یابی به شغل اجتماعی غافل شده اند و مشکل کشور ما این موضوع است.

روح افزا با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، افزود: حضرت فرمود «پدری که خرج تحصیل دختر کند سه برابر تحصیل پسر اجر می برد؛ چرا که همانطور قرآن انسان ساز است زن نیز انسان ساز می باشد».

وی تاکید کرد: محبت، هوشمندی روش تربیت و زیبایی اهرم های توانمندی مادران و همسران است تا خانه به محل امن محبت و عشق واقعی تبدیل شود.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان به افزایش آمار مسلمان شدن جوامع غربی اشاره کرد و ادامه داد: اسلام آوردن 30 درصد از جمعیت کشور انگلستان طی 30 سال آینده از پیش بینی های این کشور است و علت آن چشیدن بحران زندگی و بی عفتی است.

روح افزا بر برنامه ریزی ها در راستای درک دین تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به این مهم نیاز به الگوگیری از شهدا و حضرت زهرا(س) به صورت واقعی در زندگی است.

وی نگهداری جایگاه امن خانواده را بدست زنان دانست و عنوان کرد: حق واقعی یک زن مسلمان، داشتن پایگاهی امن است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اجازه ادامه تحصیل و اشتغال فرزندان در محیطی امن، بیان کرد: در صورت آسیب رسیدن به عفت، حیا و ایمان، از اشتغال و... جلوگیری شود که آسیب واقعی متوجه شما خواهد بود.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری در آستانه انتخابات برخی از افراد به دنبال ورود بانوانی به مجلس هستند که ابقای مدل زن غربی به جامعه هدفشان است و غرب و غیر اسلامی بودن را باور دارند که می‌توان با هوشیاری مانع از ورود این افراد به مجلس شد.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مسابقه زنان در خودنمایی...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریمه 50 دلاری برای آرایش زنان هنگام رانندگی



 

جریمه 50 دلاری برای آرایش زنان هنگام رانندگی

 

پلیس دبی اعلام کرد برای زنانی که هنگام رانندگی، آرایش کنند؛ جریمه 50 دلاری صادر می کند.

به نقل از روزنامه الوطن کویت، "محمد سیف الزفین" از مدیران ارشد پلیس راهنمایی و رانندگی دبی گفت: زنانی که در هنگام رانندگی به لب های خود رژ یا به صورت خود پودر بزنند ، علاوه بر جریمه نقدی، در پرونده آنها نیز نمره منفی ثبت خواهد شد.

وی افزود: آرایش زنان در هنگام رانندگی باعث انحراف آنها از مسیر حرکت می شود و زندگی آنها را به خطر می اندازد.

او ادامه داد: پلیس، چنین ریسک خطرناکی را نمی پذیرد. این اقدام با جریمه 200 درهمی و 4 نمره منفی در سابقه رانندگی روبه رو می شود.

براساس قوانین پلیس امارات، گواهینامه رانندگی افرادی که نمره منفی آنها از میزان معینی، عبور کند؛ لغو می شود.

این مقام ارشد پلیس دبی افزود: تاکنون 4 زن به دلیل آرایش در هنگام رانندگی جریمه شدند زیرا جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

مبلغ جریمه آرایش در هنگام رانندگی معادل میزان جرایم دیگر مانند رانندگی خطرناک و مکالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی است.

"الزفین" همچنین به افرادی که در هنگام رانندگی، غذا می خورند یا کتاب و روزنامه مطالعه می کنند نیز هشدار داد..../تحلیل:عصرایران