اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا رای لاریجانی ریزش کرد؟



اخبار,اخبار سیاسی , ریاست مجلس

 

اخبار سیاسی - چرا رای لاریجانی ریزش کرد؟

درصورت کاندیداتوری حداد عادل سطح آرای نامزدهای کرسی ریاست مجلس متفاوت تر می شد.

اسماعیل جلیلی ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری آریا درباره علت کاهش آرای علی لاریجانی دراین دوره از انتخابات هیات رییسه مجلس گفت:کاندیداتوری آقایان بهرام بیرانوند واحمد بخشایش اردستانی برای ریاست مجلس در کاهش آرای آقای لاریجانی تاثیرگذاربود چراکه این دو نفر 60تا70 رای  را به خود اختصاص دادند.

وی افزود:کاندیداتوری نماینده ها برای انتخابات هیات رییسه مجلس نشان دهنده فضای دموکراتیک و بلوغ در حوزه فعالیت سیاسی و انتخاباتی است از این رو علاوه برآقای لاریجانی دو نماینده دیگر نیز این جرات و جسارت را داشتند که اعلام کاندیداتوری کنند.

نماینده مردم مسجد سلیمان سبد رای لاریجانی را مختص به فراکسیون رهروان ولایت ندانست و تاکید کرد:به هیچ وجه اینگونه نبود که فقط اعضای رهروان ولایت به آقای لاریجانی رای داده باشند چراکه بنده شاهد بودم نمایندگان فراکسیون اصولگرایان نیز به آقای لاریجانی رای دادند.

وی درباره کاندیداتوری حداد عادل برای ریاست مجلس تاکید کرد:اگر آقای حداد عادل کاندیدا می شدند به طور حتم سطح آراء متفاوت تر می شد البته این تفاوت به منزله پیروزی و موفقیت ایشان نبود و بازهم آقای لاریجانی رای اکثریت مجلس را کسب می کرد.
اخبار سیاسی - آریا

 


ویدیو مرتبط :
نحوه رای دادن نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت از زبان لاریجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی با ۱۷۳ رای رئیس مجلس نهم شد



دکتر لاریجانی با ۱۷۳ رای رئیس مجلس نهم شد

با شمارش آرای ماخوذه برای انتخاب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی به ریاست مجلس برگزیده شد.

به گزارش خبرآنلاین مجلس شورای اسلامی بامداد امروز به ریاست دکتر علیرضا مرندی رئیس سنی مجلس تشکیل شد، و در دستور نخست خود انتخابات هیات رئیسه مجلس را برگزار کرد.

در این جلسه از 275 رای نمایندگان، دکتر علی لاریجانی با کسب  173  رای به ریاست موقت مجلس انتخاب شد.

رقیب وی دکتر غلامعلی حداد عادل   100  رای به دست آورد.

لاریجانی نامزد فراکسیون رهروان ولایت و حداد عادل نامزد فراکسیون های پایداری و رهپویان بودند.

هیات رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی پس از تصویب اعتبارنامه نمایندگان انتخاب می شود./خبرآنلاین