اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا «رابین ویلیامز» خودکشی کرد؟


«سوزان ویلیامز» بیوه «رابین ویلیامز» کمدین معروف هالیوودی که سال گذشته خودکشی کرد، در اولین مصاحبه پس از مرگ او، پرده از راز بیماری اصلی این بازیگر برداشته است.

خبرگزاری ایسنا: «سوزان ویلیامز» بیوه «رابین ویلیامز» کمدین معروف هالیوودی که سال گذشته خودکشی کرد، در اولین مصاحبه پس از مرگ او، پرده از راز بیماری اصلی این بازیگر برداشته است.

«سوزان ویلیامز» در نخستین مصاحبه خود یک سال پس از مرگ بازیگر «انجمن شاعران مرده»، گفت که افسردگی باعث خودکشی ویلیامز نبوده و این بازیگر به یک بیماری تحلیل‌ برنده سیستم مغزی مبتلا بوده است.

رابین ویلیامز که بیشتر برای بازی در فیلم‌های کمدی و مثبت‌اندیشانه همچون «پچ آدامز»، «انجمن شاعران مرده» و «چه رویاهایی می‌آیند» شهرت دارد، آگوست سال 2014 خود را در خانه‌اش در کالیفرنیا به دار آویخت.

سوزان ویلیامز در مصاحبه‌ای که اخیرا با مجله «مردم» انجام داد، اظهار داشت: افسردگی نبود که او را کشت. افسردگی یکی از شاید 50 علائم بیماری رابین بود که خیلی هم خفیف بوده است.

چرا «رابین ویلیامز» خودکشی کرد؟

به گزارش گاردین، او همچنین گفت که ویلیامز به بیماری مغزی به نام Dementia with Lewy Bodies مبتلا بوده که نورون‌های مغز را به تدریج از بین‌ می‌برد و باعث اختلالات حرکتی در فرد می‌شود.

DLB (دمانس لوی بادی) هم‌اکنون دومین بیماری مغزی است که پس از آلزایمر، کارکرد سیستم عصبی آن را از بین می‌برد و موجب توهم‌زایی و اختلال در وضعیت ذهنی و توانایی‌های حرکتی فرد می‌شود.

سوزان همچنین گفت که این بیماری در یک سال آخر عمر، رابین را درگیر کرده بود و طی ماه‌های آخر که به خودکشی او ختم شد، علائم آن تشدید یافته بود.

ویلیامز 63 ساله چند ماه پیش از مرگش به پارکینسون مبتلا شده بود و به گفته همسرش، اختلال در سیستم مغزی تأثیر زیادی روی رفتارهایش گذاشته بود تا جایی که او درِ خانه را اشتباهی گرفته و باعث جراحت سرش شده بود.

سوزان در پایان گفت:‌ ویلیامز به خوبی می‌دانست دارد عقلش را از دست می‌دهد و سعی داشت اوضاع را جمع و جور کند تا این که یک‌باره فرو ریخت. اگر رابین خوش‌شانس بود، شاید سه سال دیگر طاقت می‌آورد و آن سال‌ها مسلما سال‌های سختی می‌بودند.

بازیگر «ویل هانتینگ نابغه» در چند سال اخیر از افسردگی رنج می‌برد و خود به ‌صراحت از مصرف کوکایین و الکل سخن می‌گفت.

وی چند بار برای ترک مواد مخدر تلاش کرده بود، با این وجود، ‌سوزان خلاف این مطلب را اعلام کرده و گفته است که رابین هشت سال آخر عمرش را پاک بوده است.

هنرپیشه‌ «بی‌خوابی» با اجرای نقش در مجموعه‌ی تلویزیونی «مورک غریبه» به اوج شهرت دست یافت.

او همچنین برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، گلدن گلوب و گرمی بود.

فعالیت‌های ویلیامز بیشتر در سینما، تلویزیون و تئاتر بوده است. از معروف‌ترین کارهای او می‌توان به «انجمن شاعران مرده»، «به دام انداختن»، «چه رویاهایی می‌آیند»، «یک ساعت عکاسی»، «بی‌خوابی»، «پچ آدامز»، «ملوان زبل»، «مرگ دوباره»، «شاه ماهیگیر»، «هملت»، «مرد دویست ساله»، «رییس‌جمهور بعدی»، «جومانجی»، «خانم دابت فایر»، «ویل هانتینگ نابغه» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
نظر رابین ویلیامز درباره خودکشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابین ویلیامز خودکشی کرد



اخبار,اخبارفرهنگی,رابین ویلیامز

اخبارفرهنگی - رابین ویلیامز درگذشت

بازیگر صاحب اسکار بر اثر خودکشی روز گذشته در گذشت.

جسد رابین ویلیامز بازیگر فیلم «انجمن شاعران مرده»، روز دوشنبه 11 اوت بر اثر آنچه پلیس کالیفرنیا خودکشی و خفگی اعلام کرده در خانه اش در تیبورون پیدا شد.

مدیر روابط عمومی این کمدین اعلام کرده او مدت ها از افسردگی رنج می برد.

این بازیگر سه بار نامزد اسکار شد و برنده جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «ویل هانتیگ خوب»، گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه ساترن نقش اول مرد و گرمی شده بود.

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت سینمایی و تجاری ویلیامز با فیلم کمدی «خانم دات فایر» در سال۱۹۹۳رقم خورد. در این فیلم او در نقش پدری بازی کرد که از همسرش جدا شده است ولی به خاطر نزدیک بودن به فرزندانش، خود را به شکل یک خدمتکار زن در‌می‌آورد. این فیلم که ویلیامز یکی از تهیه‌کنند‌گان آن نیز بود، به کارگردانی کریس کلمبوس و بازی سالی فیلد و پیرس برازنان در کنار رابین ویلیامز ساخته شد. این فیلم درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری برای ویلیامز داشت و او را برنده جایزه گلدن گلوب کرد.

بازی او در فیلم «روز پدر» در سال ۱۹۹۷ با استقبال چندانی مواجه نشد، ولی در همان سال ویلیامز با بازی در فیلم دیگری به نام «فلابر» که کاری از شرکت دیسنی و برگرفته از فیلم «پروفسور کم حافظه» (۱۹۶۱) بود، گام بلندی به سوی محبوبیت کامل در بین تماشاگران برداشت. او ستاره محبوبی در فیلم‌های کمدی و گاه فیلم‌های جدی بود.

از فیلم‌های ویلیامز می‌توان به «نوئل»، «نیویورکی‌ها» و «اشراف»، «شنوندگان شب»، انیمیشن «پاهای شادمان»، «شلوغی آگوست»، «مرد سال»، «جومانجی» و «شبی در موزه» اشاره کرد.

رابین ویلیامز روز ۲۱ جولای سال ۱۹۵۲ در شیکاگو چشم به جهان گشود و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.

اخبارفرهنگی - خبرآنلاین