اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا دولت حاضر نیست نقدها را بشنود؟


سقای بی ریا در پاسخ به این سوال که با وجود حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده به نظر می آید شما جلوتر از رهبری حرکت می کنید،گفت:نقد ما از سر خیر خواهی است. ما از دولت جدید عصبانی نیستیم. نباید آشفته شویم همان طور که دولت های گذشته مورد نقد و بررسی قرار گرفتند چرا این دولت حاضر نیست نقد را بشنود و یا به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.موضع ما نسبت به دولت ناصحانه و خیرخواهانه است.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا سخنگوی جدید جبهه پایداری صبح امروز پنجشنبه در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه در سطح بین المللی نقاط قوت بسیاری داریم گفت: دشمنان و مستکبران عالم در طول تاریخ در برابر ما ایستاده اند. جبهه جهانی مقاومت، امروز طیف گسترده‌ای را در برمی‌گیرد و سوریه که تا مرز سقوط پیش رفت به دلیل تدبیر رهبران بلندپایه جمهوری اسلامی برگشت و مقاومت نجات پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات 1+5 از نقاط قوت ایران بوده است، اظهار داشت: مسئولان مذاکره کننده باید از نقاط قوت بهره بگیرند اما گاهی این توجه صورت نمی‌گیرد و برخی مسئولان اظهاراتی دارند که در دنیا از آن به ضعف تلقی می‌شود.

سقای بی ریا با اشاره به 9 دی گفت: 9 دی نماد بیداری و بصیرت ملت است به طوری که مردم با حضور خود طومار فتنه گران را برچیدند.افق جمهوری اسلامی کاملا روشن است و جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که جوانان با وجود اینکه انسجامی ندارند اما به صورت خوشه‌ای و فردی و به صورت یک بتون برای پایه‌های انقلاب هستند.

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه این نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و در پاسخ به این سوال که اولویت های جبهه پایداری پس از تدوین گفتمان این جبهه چه خواهد بود،گفت:اهداف ما همان اهداف اصلی و پایه ای جبهه که بر مبنای آن ها تشکیل شده، مورد تاکید است. اصل تاکید ما بر مساله فرهنگ است. فرهنگ برنامه ریزی لازم دارد و بخشی از تکالیف را نمی توان بدون تشکیلات انجام داد.

سقای بی ریا با تاکید بر اینکه فرق ما با دیگر گروه ها این است که جبهه پایداری نسبت به دیگر احزاب در صدد گرفتن قدرت در چنگش نیست،اظهار داشت: در انتخابات های گذشته این را ثابت کردیم و در 90 درصد مواقع با جبهه متحد اصولگرایان همراه شدیم. ما از کسی که صالح باشد حمایت می کنیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت:جبهه پایداری از افراد شایسته حمایت می‌کنند و به طور مثال ما در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شاهد بودیم زمانی که کاندیدای مدنظرمان کنار رفت، نگفتیم که حتما کاندیدای مورد حمایت‌مان باید عضو شورای مرکزی پایداری باشد و از این رو از آقای جلیلی به عنوان یک نامزد اصلح حمایت کردیم.به تعبیر دیگر در صحنه سیاست امر به معروف و نهی از منکر می کنیم .در رسیدن به حکومت صالحان هر کس که شایستگی داشته باشد به زیر این پرچم بیاید و این به معنای رقابت با گروه‌ها نیست چرا که هر کسی که چنین تفکری داشته باشد ما از او حمایت خواهیم کرد.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخی به سوالی درباره حضور حجت الاسلام صدیقی و آیت الله جنتی در شورای فقاهتی اظهار داشت: اینها گمانه زنی است و بزرگوارانی که عضو شورای فقاهتی هستند گفته‌اند که اسم شان را نگوییم.

وی در باره اظهارات ظریف در دانشگاه تهران گفت: باید به اصول انقلاب توجه داشته باشیم ممکن است بعضا در اثر اینکه تازه مسئولیتی بر عهده کسی گذاشته شده اشراف کامل به کارها نداشته باشند. یکی از نمایندگان مجلس نقل می‌کرد که یک سوال فنی هسته‌ای از یکی از مسئولان پرسیدیم و وی جواب داده است که من نظری ندارم و این نشان می‌دهد که اشراف وجود ندارد، در حالی که مسئولیت بالایی هم در تیم مذاکره‌کننده داشت.

سقای بی ریا با بیان اینکه ما باید قبل از مذاکرات مانورهای نظامی برگزار کنیم تا قدرت خود را به جهان نشان دهیم افزود:باید از کارشناسان و خبرگان استفاده شود و نظرات کارشناسی را دریافت کنند و به اصول انقلاب توجه شود.گفتن برخی اظهارات که مثلا اینکه گفته شد کیفیت خزانه به چه شکل است و سخن از خالی بودن آن موجب این می‌شود که دشمنان ادعا کنند تحریم اثر کرده و باید بیشتر فشار بیاوریم از این رو گفتن چنین سخنانی به مصلحت نیست و واقعیت هم نداشت.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید براینکه دیدگاه ما نسبت به دولت ناصحانه است گفت:ما می‌خواهیم کمک کنیم تا اگر نقطه ضعفی وجود دارد برطرف و تیم مذاکره‌کننده تقویت شود گاهی لازم است از مسئولان مطالبه کنیم که کشور ما یک کشور انقلابی است و آنها مسئول این کشور هستند.

وی در واکنش به این سوال که رییس جمهور گفته است من سرهنگ نیستم بلکه حقوقو دانم آیا اعضای کابینه و وزیر امور خارجه باید در حوزه نظامی دخالت کند، اظهار داشت: این واقعیت وجود دارد که رئیس‌جمهور در وسط میدان قرار داشته و مسئولیت عظیمی بر عهده دارد و در کنار آن دارای اختیارات بالایی است.همان طور که ما حرف های رقیب را تحمل می کنیم آن ها نیز باید انتقاد پذیر باشند. لازم نیست رییس جمهور یا وزیر همه کاره باشند چرا که این ممکن نیست اما وظیفه دارند از کارشناسان مربوطه استفاده کنند؛ اگر قرار است یک وزیر حرف نظامی بزند قبلا با مسئولان نظامی کشور آن را در میان بگذارد که آیا درست است یا خیر و به مصلحت کشور است یا نیست.

سقای بی ریا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که با توجه به روی کار آمدن دولت جدید که به نوعی رقیب اصولگرایان محسوب می شود اگر به قبل از انتخابات بازگردید جبهه پایداری همچنان بر نامزد مستقل تاکید می کند یا ساز و کار وحدت با اصولگرایان را در دستور کار قرار می دهد،پاسخ داد:ما ساز و کارمان این نیست که حتما فردی که از خود ماست معرفی کنیم تعجب می‌کنیم از اینکه برخی می‌گویند شما وحدت را شکستید در حالی که وحدتی شکل نگرفته بود. 16 نفر نیز در عرصه انتخابات مطرح بودند و ما یک نفر از این 16 نفر را انتخاب کردیم و بقیه هم از دیگران حمایت می‌کردند چطور به ما می‌گویند وحدت‌شکن هستید اما بقیه مشکلی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه سازو کار ما جنگیدن برای قدرت نیست،تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند بار بر روی انتخاب اصلح تأکید داشتند و ما هم سعی کردیم اصلح را معرفی کنیم.روش ما یک روش خلاف وحدت نیست. ما به فکر مصالح انقلاب هستیم و وظیفه خود را تربیت مدیر می‌دانیم و جزء وظایف خود می‌دانیم که کار فرهنگی در عرصه مسائل سیاسی انجام دهیم و کسانی را تربیت کنیم که مؤمن به اسلام و انقلاب باشند.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این پرسش که برنامه جبهه پایداری برای انتخابات مجلس چیست،گفت: تلاش ما این است که افراد صالح یا اصلح در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری سر کار بیایند و از این رو به این افراد کمک می‌کنیم؛ به همین دلیل ما به گونه ای در کنار همه گروه‌ها هستیم و نیستیم. اگر در یک گروه اصولگرا فرد صالحی باشد ما به وی کمک خواهیم کرد، ساز و کارمان زد و بند نیست بلکه فراتر از آن است و مصلحت نظام را در نظر می‌گیریم تا در نهایت افراد صالح مورد نظر قرار بگیرد.

وی در واکنش به این سوال که با  چرا  با وجود حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده شاهد عدم حمایت از تیم مذاکره کننده هستیم،گفت: مسئولان باید صدای واحد داشته باشند اما آیا نقد و بررسی عملکرد تیم مذاکره‌کننده در بین مردم و کارشناسان و اینکه مردم بگویند نگران حقوق هسته‌ای هستیم و صحبت‌هایی مثل اینکه حق غنی‌سازی ما محدود شده، این به نفع است یا ضرر. اگر در کشور ما دو صدا وجود داشته باشد چه اشکالی دارد، مردم می‌خواهند به صورت شفاف این موضوع را بدانند؛ با توجه به اینکه پیشنهاددهنده سند توافقنامه آمریکایی‌ها هستند سند پیچیده‌ای است. از این رو کارشناسان می‌توانند در این زمینه صحبت کرده و حتی مناظره داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در این توفق نامه بر NPT  تاکید نشده است،خاطر نشان کرد:در مذاکرات  آلماتی پافشاری ما بر روی NPT بود اما متاسفانه در توافق ژنو بر روی NPT تاکید نشده و فقط گفته‌اند که NPT نظارت می‌کند.آنها گفته‌اند که فقط حقوق هسته‌ای رعایت شده است اما طبق توافق‌نامه، غنی‌سازی باید مورد توافق طرفین باشد؛ یعنی یک سر طناب دست آنها و سر دیگر دست ماست.

سقای بی ریا در پاسخ به این سوال که با وجود حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده به نظر می آید شما جلوتر از رهبری حرکت می کنید،گفت:نقد ما از سر خیر خواهی است. ما از دولت جدید عصبانی نیستیم. نباید آشفته شویم همان طور که دولت های گذشته مورد نقد و بررسی قرار گرفتند چرا این دولت حاضر نیست نقد را بشنود و یا به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.موضع ما نسبت به دولت ناصحانه و خیرخواهانه است.

وی درباره نامه 9 اصلاح طلب به رییس جمهور و رفع سوتفاهم ها که از سوی این اصلاح طلبان اشاره شده اظهار داشت:آقای روحانی همانطور که خودش هم گفته است رئیس‌جمهور همه مردم است و وقتی کسی رای می‌آورد در قبال همه مسئولیت دارد از این رو رئیس‌جمهور باید بر روی خطوط اصلی انقلاب حرکت کند و یکی از این خطوط اصلی تکیه بر ظرفیت‌های داخل و قوت درون‌زاست.

سخنگوی جبهه پایداری در اتنقاد به دولت گفت:شاهد عزل و نصب های زیادی هستیم. اگر بخواهند در همه رده‌ها مسئولان را تغییر دهند باعث محرومیت‌هایی می‌شود اما متاسفانه این کار صورت می‌گیرد.این خلاف حرف هایی است که روحانی زده است.

وی درباره حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده گفت:باید فرمایشات مقام معظم رهبری را به صورت یک بسته نگاه کنیم؛ ایشان در آن مرقومه گفتند آنچه را که مرقوم داشته‌اید یک موفقیت است و در نکته بعدی نیز فرمودند این قدم آخر نیست و باید به عنوان مبدائی برای اقدامات هوشمندانه بعدی مورد توجه باشد؛ رهبری خط مستقیم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی استکبار را نیز در همان نامه مورد تاکید قرار دادند لذا باید همه این نکات را با هم دید.

سقای بی ریا در پایان اظهار داشت: جبهه پایداری دارای شورای فقاهتی است که مشروعیت دهنده و نظارت‌کننده بر آن است و این جبهه آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری را دنبال می‌کند و مسائل سیاسی را در چارچوب کار فرهنگی با صبغه اسلامی مورد توجه قرار می‌دهد.جبهه پایداری به دنبال پیاده‌سازی آرمان‌ها و مطالبات و دغدغه‌های ولی فقیه است.


ویدیو مرتبط :
رهبری : دولت باید حرف های منتقدین را بشنود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در پی افشای نقش کلیدی چهره جنجالی دولت؛ آیا "الف.م" در دادگاه فساد بزرگ حاضر می‌شود؟



در پی افشای نقش کلیدی چهره جنجالی دولت؛

آیا "الف.م" در دادگاه فساد بزرگ حاضر می‌شود؟

 

 ,چهره جنجالی دولت,رحیم مشایی,الف م کیست,اخبار

 

باید منتظر بود و دید که در پرونده فساد بزرگ مالی که به صورت شفاف بر نقش کلیدی "الف.م" تاکید شده، دادگاه چه زمان و با چه کم و کیفی به سراغ این چهره خواهد رفت.

سرویس سیاسی جهان نیوز - جابر سعادتی صدر: شاید صریح‌ترین اعتراف متهمان فساد بزرگ مالی در خصوص ارتباط مستقیم "لیدر جریان انحرافی" با این پرونده مربوط به جلسه هشتم دادگاه و اعترافات "الف.گ" باشد.

 

الف.گ، مدیرعامل سابق شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) است که در جلسه هشتم دادگاه فساد بزرگ مالی، حقایق تلخ و البته صریح و شفافی درباره ابعاد و عمق این فساد در گروه امیر منصور آریا و ارتباط یکی از چهره‌های شاخص و جنجالی دولت با این پرونده را برملا کرد.

 

نکته کلیدی که الف.گ در اعترافات خود بر آن تاکید داشت نقش مستقیم "الف.م" مقام ارشد جریان انحرافی در این پرونده بود.

 

وی در جلسه اخیر دادگاه فساد مالی با اشاره به پروژه ۲ طبقه کردن مسیر رامسر اذعان کرد: "اصل فساد از آنجا شروع شد؛ من ۶ محرم دو سال قبل با «الف.م» در هتل لاله جلسه داشتم اما او تمام جلسه خواب بود؛ کاری که «الف.م» پشتش باشد اصلا مناقصه ندارد. ما با او کاری نداریم اما او پدر ما را درآورده است؛ من اولین بار قرارداد را به هزار روش ندادم. من جریان انحرافی را بسیار قوی می‌دیدم، در این پرونده ۴۰ میلیارد تومان اصلا معلوم نبود قرار است به چه کسی داده شود."

 

دیدار لیدر جریان انحرافی با مه آفرید و الف.گ

مدیرعامل سابق شرکت تراورس همچنین افشا کرد: درطبقه هفتم هتل لاله با یک مقام دولتی(الف.م) و مه آفرید جلسه داشتیم. قرار بود پروژه دو طبقه شدن اتوبان رامسر به نور را به ما واگذار کنند. این مقام دولتی تازه از سفر استانی بازگشته بود و در تمام جلسه خوابید. 20 روز بعد نیز جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری داشتیم که ادامه جلسه اول بود. در مورد این پروژه قرار شد 50.5 درصد سهام فولاد را به مه آفرید خسروی واگذار کنند.

 

اما اعترافات اخیر این فرد در جریان دادگاه برگ فساد ملی در کنار سندی که در شهریور ماه سال گذشته توسط برخی رسانه‌ها افشا شد و با فاصله کوتاهی در کمال بهت و حیرت ناظران از سوی وابستگان جریان انحرافی صحت آن تایید شد، می‌تواند پرده از حقایق بزرگی بردارد.

 

در این سند، مقام ارشد جریان انحرافی در نامه‌ای خواستار تسریع در واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان به گروه "امیر منصور آریا" عامل اصلی اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی شده بود.

 

در نامه مهرماه سال ۱۳۸۹ وی خطاب به 2 وزیر کابینه آمده بود که شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن در خصوص امادگی خرید ۵۰ و نیم درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان را دارد، بنابراین "دستور فرمائید ضمن تسریع، اقدام مساعد" را در این باره به عمل آورند.

در پی انتشار این سند و با فاصله زمانی 2 روز دفتر ... این موضوع را تایید کرد و محتوای آن را بدیهی دانست.

 

جالب اینکه از سویی دفتر ... این سند را فاقد هرگونه "طبقه‌بندی" اعلام کرده که به "طور عادی، قانونی و مطابق روال نوشته شده" و از سویی در تناقضی آشکار، حق پیگیری قضایی به دلیل انتشار این سند توسط برخی رسانه‌ها را برای خود محفوظ دانسته است!

 

اما عزم راسخ نظام و دستگاه قضایی در به سرانجام رساندن قاطعانه پرونده بزرگ فساد مالی و رسیدگی بدون اغماض به اتهام تمام کسانی که در این پرونده دست داشته‌اند ـ بدون توجه به جایگاه و وابستگی‌ آنها به مسئولان ارشد ـ امید زیادی را در اقشار مختلف مردم برای به پای میز محاکمه آوردن لیدر جریان انحرافی ایجاد کرده است.

 

در عین حال با توجه به اینکه مبارزه با مفسدان اقتصادی از ابتدا در راس شعارهای رئیس‌جمهور بوده و حتی احمدی‌نژاد اخیرا نیز در همایش ارتقای نظام سلامت اداری کشور بر آسیب‌شناسی فساد‌های موجود در سیستم اجرایی کشور تاکید کرد و اینکه این امر باید در دستور کار شوراهای دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد انتظار افکار عمومی از دکتر احمدی نژاد این است که در راستای شعارهایش، همراهی شایسته‌ای هم در به سرانجام رسیدن این پرونده فساد کلان داشته باشد.

 

به ویژه اینکه آیت‌الله آملی لاریجانی نیز اخیرا با تاکید بر اینکه فساد مالی اخیر "فساد بزرگ" بوده با قاطعیت اعلام کرد: مقام معظم رهبری هم در سخنرانی‌ها و هم در دیدارهای خصوصی به بنده گفته‌اند در این پرونده پیگیری قاطع داشته باشید و تا هر کجا که رفت، ادامه دهید.

 

با این اوصاف باید منتظر بود و دید که در پرونده فساد بزرگ مالی که به صورت شفاف و علنی بر نقش کلیدی "الف.م" تاکید شده، دادگاه چه زمان و با چه کم و کیفی به سراغ این متهم پرده نشین خواهد رفت و به اسنادی که درخصوص دست داشتن وی در این فساد موجود است، رسیدگی خواهد کرد./جهان نیوز