اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا دوران فیس بوک رو به پایان است؟


تحقیقاتی که به تازگی روی نحوه استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی انجام شده نشان می‌دهد که فیس بوک "نه تنها در سراشیبی لغزش قرار گرفته، بلکه اساسا مرده و دفن شده" و در حال جایگزین ‌شدن با شبکه‌های اجتماعی ساده‌تری نظیر توییتر و اسنپ‌چت است.

خبرگزاری ایسنا: تحقیقاتی که به تازگی روی نحوه استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی انجام شده نشان می‌دهد که فیس بوک "نه تنها در سراشیبی لغزش قرار گرفته، بلکه اساسا مرده و دفن شده" و در حال جایگزین ‌شدن با شبکه‌های اجتماعی ساده‌تری نظیر توییتر و اسنپ‌چت است.

پایگاه فناوری ایج گزارش داد که: این تحقیقات نشان می‌دهد جوانان اکنون این شبکه اجتماعی را چندان خوشایند نمی‌دانند و صرفا برای حفظ روابط قدیمی پروفایل خود را فعال نگه داشته‌اند.

 دانیل میلر، استاد رشته انسان شناسی در دانشگاه لندن که در تحقیقات اتحادیه اروپا فعالیت دارد، در مقاله‌ای نوشت: جوانان عمدتا حتی از اینکه با این شبکه مرتبط هستند آزرده خاطر هستند.

 وی افزود: امسال احتمالا سال افول فراگیرترین شبکه اجتماعی خواهد بود. افراد جوان در حال فاصله گرفتن از فیس بوک و عضویت در شبکه‌های اجتماعی دیگر هستند.

 مطالعات موسسه تحقیقاتی گلوبال سوشیال مدیا روی افراد 16 تا 18 ساله در هشت کشور به مدت 15 ماه نشان داده که استفاده از فیس بوک شدیدا رو به کاهش است.

 این تحقیقات دریافته که جوانان در حال روی‌ آوردن به سرویس‌های ساده‌تری نظیر توییتر، اینستاگرام، استپ چت و واتس اپ هستند.

 میلر در عین حال اذعان کرد که این سرویس‌ها به لحاظ کارایی در حد فیس بوک نیستند.

 وی افزود: بیشتر دانش‌آموزان در تحقیقات ما اذعان کردند که فیس بوک از بسیاری جهات و به لحاظ فنی بهتر از توییتر و اینستاگرام است. نسبت به آنها یکپارچه تر، برای ایجاد آلبوم عکس، سازماندهی مراسم و نظارت روی روابط افراد کارآمدتر است اما همیشه کارآمد ‌بودن دلیل بر بهتر بودن و جذب افراد جوان نیست.

 نرم ‌افزار واتس اپ در زمینه‌ی ارسال پیام از فیس بوک پیشی گرفته و اسنپ چت در ماه‌های اخیر محبوبیت بالایی بدست آورده است زیرا این امکان را دارد که تصاویر برای حفظ حریم خصوصی افراد مدتی کمی پس از دریافت در گوشی دریافت کننده، به ‌طور خودکار حذف می‌شوند.

 استپ چت مدعی است روزانه 350 میلیون عکس از طریق این شبکه ارسال می‌شود و اخیرا پیشنهاد سه میلیارد و 200 میلیون دلاری فیسبوک مبنی بر خرید را رد کرد.

 اوان اسپیگل یکی از بنیانگذاران اسنپ چت که به رغم سرمایه‌ 3.4 میلیارد دلاری همچنان در خانه پدری خود زندگی می‌کند، ماه گذشته گفت: حذف‌ شدن تصاویر از پایه‌های این شبکه است.

 تحقیقات نشان می‌دهد فیس بوک که سال آینده یک دهه از عمر آن می‌گذرد، اکنون توسط جوانان به عنوان راهی برای در تماس بودن با اعضای خانواده تبدیل شده و نسبت به روزهای اولیه که یک شبکه اجتماعی متمرکز روی دانشجویان بود، تغییر کرده است.


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدم ربایی؛ پایان آشنایی در فیس بوک



آدم ربایی؛ پایان آشنایی در فیس بوک

پسر جوانی که در شبکه‌های اجتماعی خود را به دروغ تاجر عتیقه و جواهرات معرفی کرده بود، توسط گروهی ربوده شد و پلیس تهران قبل از اتفاق ناگواری توانست او را از دستان آدم ربایان نجات دهد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، چند روز شهروندان با 110 تماس گرفته و گفتند: مردی در داخل یک دستگاه پراید یشمی رنگ که در حال حرکت در شرق به غرب بزرگراه آزادگان است فریاد می‌زد و در خواست کمک دارد.

بلافاصله موضوع به کلانتری خانی‌آباد‌نو گزارش داده شد و ماموران تجسس کلانتری سریعا خود را به آدرس رساندند و توانستند خودرو مورد نظر را شناسایی کنند.

ماموران در حالی که به تعقیب خودرو پرداخته بودند مشاهده کردند فردی با قمه قصد پنهان کردن پسر جوان را دارد، لذا جهت جلوگیری از هرگونه حادثه ناگواری عزم خود را برای توقیف خودرو جزم کرده و موفق شدند پراید مذکور را در حوالی اتوبان کاظمی متوقف کنند.

با توقف اجباری خودرو فردی که قمه در دست داشت از خودرو پیاده شده و به سمت ماموران یورش برد و در حالی قصد صدمه زدن به ماموران را داشت توسط عوامل تجسس خلع سلاح شده و به همراه دو همدست دیگرش دستگیر می‌شود.

در بررسی‌های اولیه در کلانتری فرد ربوده شده به ماموران گفت: من همیشه عاشق عتیقه و جواهرات هستم و به همین علت در فیس بوک خود را به دوستان، تاجر عتیقه معرفی می‌کردیم تا اینکه چند روز پیش با فردی آشنا شدم که می‌گفت، می‌تواند با من در خصوص تجارت عتیقه و جواهرات همکاری کند.

شاکی ادامه داد: با این حال که خودم می‌دانستم همه چیز را دروغ گفتم ولی به خاطر علاقه‌ام به عتیقه‌جات با این مرد در مترو قرار گذاشتم، امروز صبح نیز سر قرار مردی که خود را ناصر معرفی کرده بود، آمد و پس از آشنایی رفتیم سر اصل مطلب.

من بازهم نتوانستم جلوی خودم را بگیریم و شروع کردم به دروغ گفتن که من چندین عتقیه و جواهر با ارزش دارم و چند سالی است که در این کار فعالیت می‌کنم و . . .

حرف‌هایم که تمام شد ناصر گفت بهتر است برای خوردن نهار به رستوران برویم، پیاده به سمت یک رستوران به راه افتادیم در بین راه بودیم که ناگهان یک پراید یشمی جلوی پای ما توقف کرد و سه سرنشین آن با کمک ناصر مرا به زور و تهدید چاقو سوار بر خودرو کرده و به مقصد نامعلومی به راه افتادند.

رئیس کلانتری 125 خانی آباد نو سرهنگ امید بهمنیاری درباره این خبر گفت: متهمان نیز در بازجویی اولیه با اعتراف به آدم ربایی درباره انگیزه این اقدام گفتند که قصد تصاحب عتیقه و جواهرات این پسر جوان را داشتند.

گفتنی است متهمان در اختیار اداره 16 مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

/باشگاه خبرنگاران