اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا دلیل مرگ احمد علامه‌ دهر پنهان ماند؟


روزنامه جوان: احمد علامه‌دهر، بازیگر پیشكسوت تئاتر و تلویزیون در حالی هفته گذشته پس از گذراندن ماه‌ها در حالت نیمه‌كما درگذشت كه هنوز دلایل بیماری و آنچه او را به این حالت انداخت برای خانواده‌ و دوستدارانش مشخص نیست.

روزنامه جوان: احمد علامه‌دهر، بازیگر پیشكسوت تئاتر و تلویزیون در حالی هفته گذشته پس از گذراندن ماه‌ها در حالت نیمه‌كما درگذشت كه هنوز دلایل بیماری و آنچه او را به این حالت انداخت برای خانواده‌ و دوستدارانش مشخص نیست.

احمد علامه‌دهر، بازیگر پیشكسوت تئاتر و تلویزیون در حالی هفته گذشته پس از گذراندن ماه‌ها در حالت نیمه‌كما درگذشت كه هنوز دلایل بیماری و آنچه او را به این حالت انداخت برای خانواده‌ و دوستدارانش مشخص نیست.

علامه‌دهر كه برای بازی در یكی از قسمت‌های سریال «پرده‌نشین» به شهر مشهد سفر كرده بود، ناگهان با عارضه‌ای در مغزش مواجه می‌شود و از آذرماه سال گذشته تا مرداد امسال در وضعیت نیمه‌كما به سر می‌برد. در حالی‌كه محمود رضوی تهیه‌كننده سریال «پرده‌نشین» خبر از سكته مغزی بازیگر سریالش داده بود اما دختر علامه‌دهر در ویدئویی كه چهار روز پیش از فوت پدرش در فضای مجازی منتشر شد، احتمال سكته مغزی را رد می‌كند و از خونریزی در مخچه پدرش می‌گوید.

چرا دلیل مرگ احمد علامه‌ دهر پنهان ماند؟

 دختر علامه‌دهر درباره وضعیت پدرش و برخوردهای عوامل سریال «پرده‌نشین» صحبت‌هایی می‌كند كه قابل تأمل است. او در بخشی از این ویدئو با گلایه از بی‌اطلاعی خانواده از دلایل عارضه مغزی كه برای پدرشان به وجود آمده از برخورد بد و ناپسند عوامل «پرده‌نشین» می‌گوید: هیچ‌كدام از دست‌اندركاران پرده‌نشین هیچ توضیحی به ما نداده‌اند و همان یك روزی كه پدرم در اتاق عمل بود و به آی‌سی‌یو آمدند، به بیمارستان یكسری زدند و رفتند.

 دست‌اندركاران پرده‌نشین زنگ زدند و گفتند ما یك چك گذاشته‌ایم و بیایید آن را بگیرید. خواهرم وقتی برای گرفتن چك رفت، یك چك سه میلیونی بود. دو آدم گردن‌كلفت و هیكلی با لحنی تهدیدآمیز می‌گویند چك را بگیرید و دهانتان را ببندید! دیگر بعد از این جریان كسی جواب تلفن ما را نداد و تهیه‌كننده برنامه هم با لحن بدی گفت دیگر به من زنگ نزنید!

صحبت‌های خانواده علامه‌دهر كه نزدیك به 9 ماه را در وضعیتی سخت و دشوار سپری كردند، تلخی از دست دادن یك چهره هنری را بیشتر می‌كند. مؤسسه حمایت از هنرمندان پیشكسوت هم بدون توجه به وضعیت بد این بازیگر پیشكسوت و با بیان اینكه احمد علامه‌دهر درجه یك هنری ندارد، اعلام كرد وی نمی‌تواند مورد حمایت مؤسسه حمایت از هنرمندان پیشكسوت قرار بگیرد!

آنچه بر علامه‌دهر در دوران بیماری گذشت به هیچ‌عنوان در شأن یك هنرمند پیشكسوت نبود. هم برخورد بد عوامل سریالی كه این بازیگر در آن ایفای نقش كرده بود و هم عدم حمایت‌های لازم از این چهره هنری به هیچ‌ عنوان زیبنده هنرمندی كه مدرك درجه دو هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، نبود.


ویدیو مرتبط :
خط آزاد - حقایقی که با مرگ طارق عزیز پنهان ماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ ملک عبدالله سه روز پنهان ماند



اخبار,اخباربین الملل, مرگ  ملک عبد الله

روزنامه الرای الیوم چاپ لندن فاش کرد، اقدامات لازم برای تضمین انتقال قدرت در عربستان و چینش یا ترتیبات جدید مهره ها ایجاب می کرد که خبر مرگ ملک عبدالله پادشاه فقید این کشور با سه روز تاخیر اعلام شود.

به گزارش ایرنا، این روزنامه در گزارشی تحلیلی از مناسبات قدرت جدید در عربستان سعودی پس از مرگ ملک عبدالله و روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید نوشت: شاه جدید عربستان تلاش می کند ساختار حکومت را به شکلی ریشه ای چینش مجدد کند و یکی از نشانه های این امر تعیین شاهزاده محمد بن نایف وزیر کشور به جانشینی ولیعهد بود.

این موضوع به دو معناست: اول اینکه راه شاهزاده متعب بن عبدالله فرزند پادشاه پیشین را برای رسیدن به این منصب ببندد همانگونه که پیش بینی ها نیز نشان می داد و دوم اینکه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه فعلی در حال رقم زدن مرحله جدیدی برای سپردن مسئولیت به نوه های عبدالعزیز آل سعود موسس پادشاهی آل سعود یا نسل سوم خاندان پادشاهی است.

بر اساس گزارش رای الیوم گفته می شود که ترتیبات جدید قدرت در پادشاهی عربستان و بارزترین آن یعنی قدرت دادن به شاهزاده محمد بن نایف در سومین جایگاه حکومتی این کشور پس از مشورت های فشرده شاهزادگان و درباریان حاکم برای انتقال آرام قدرت صورت گرفت و به همین دلیل بود که اعلام مرگ ملک عبدالله سه روز به تاخیر افتاد و سپس دستگاه تنفس مصنوعی او نیز قطع شد.

محمد بن نایف که روابط نزدیکی با آمریکا دارد به دلیل تلاش برای مبارزه با تروریسم از سوی جامعه جهانی به ویژه آمریکا مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

 اخبار بین الملل -  ایرنا