اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا در دولت احمدی نژاد ملاقه وارد کردیم؟


غلامحسین الهام گفت: محمود احمدی نژاد هیچگونه برنامه ای برای شرکت در انتخابات مجلس دهم ندارد.

خبرگزاری میزان: غلامحسین الهام امروز در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله خزعلی در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محمود احمدی نژاد هیچگونه برنامه ای برای شرکت در انتخابات مجلس دهم ندارد.

وی در پاسخ به انتقاداتی که مبنی بر واردات بی رویه برخی از کالاهای بی مورد مانند ملاقه و... در دولت سابق مطرح شده گفت: این انتقادات جزء مواردی است که وزرای صنعت و بازرگانی قبلا به آنها پاسخ داده اند.


ویدیو مرتبط :
بی ثباتی مدیریتی در دولت احمدی نژاد بیداد می کند! (مناظره رضایی با احمدی نژاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با احمدی‌نژاد گل‌کوچک بازی کردیم تا به دولت رسیدیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

با احمدی‌نژاد گل‌کوچک بازی کردیم تا به دولت رسیدیم

کامران دانشجو: احمدی‌نژاد در فوتبال هم کاپیتان ما بود/ به برادرم سختگیرتر هستم

دکتر کامران دانشجو با تشریح برخی از برنامه‌های پیش‌روی وزارت علوم، در پاسخ به این سوال که ارتباط شما با برادرتان فرهاد دانشجو در مسائل کاری و شخصی چگونه است؟ به برنامه‌ تقدیمی خود به رییس‌جمهور و مجلس برای تصدی پست وزارت علوم اشاره کرد و گفت: ریاست جمهوری با مطالعه برنامه‌های بنده آنها را تایید کرد. به اعتقاد بنده ایشان اولین رییس جمهوری بود که مسوولین خود را با کار کارشناسی انتخاب می‌کند.

وی در این رابطه با بیان اینکه همان‌گونه که انتخاب حق رییس جمهوریست، تغییر مسوولین نیر حق ایشان است به برخی از شایعات در خصوص برکناری خود از پست وزارت علوم اشاره کرد و گفت:‌ در هر صورت حق رییس جمهور است که همانگونه که افراد را انتخاب می‌کند، هر زمانی که احساس کرد می‌خواهد ادامه راه را با کس دیگری برود، فرد و یا مسوول مربوطه را جایگزین کند. کجای این انصاف است که این حق را از وی بگیریم.

رییس‌جمهور کاپیتان تیم فوتبال ما بود

وی در عین حال به روابط دوستانه خود با دکتر احمدی‌نژاد پرداخت و با بیان اینکه ارتباط من با رییس‌جمهور، صمیمانه، دوستانه و بسیار محترمانه بوده و است، تصریح کرد: ما سال‌های سال با هم دوستان قدیمی و هم دانشگاهی بودیم، به طوری که سال‌ها با هم از گل کوچک بازی کردیم تا به دولت رسیدیم. همیشه در زمان بازی هم، رییس‌جمهور کاپیتان ما بود و در آنجا هم تیم را مدیریت می‌کرد.

وی ادامه داد: همواره در فعالیت‌های سیاسی، دانشجویی و ورزشی باهم بودیم، البته بنده هم بازیکن خیلی خوبی بوده و در پست فوروارد و گل زن بازی می‌کردم. ولی بازی رییس جمهور خیلی خوب بود.

وزیرعلوم با اشاره به انرژی بالای دکتر احمدی‌نژاد در اداره کشور، گفت: در گذشته نیز او همین انرژی را داشت، به طوری که ما در فوتبال «برنده به جا» بازی می‌کردیم. تیم ما تیم خیلی خوب و هماهنگ بود ولی اگر مثلا هفت بازی برنده بجا می‌کردیم همه یک به یک کم می‌آوردند، ولی دکتر احمدی‌نژاد تا بازی آخر نیز کم نمی‌آورد و از اول تا آخر هم یک جور می‌دوید.

وی در بخش دیگر با اشاره به برنامه پیشنهادی خود به رییس جمهور و سپس مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده در حال اجرای کل این برنامه‌ها هستم و حتی در یک مورد هم خارج از برنامه عمل نکردم.

بی‌انصافی است که بخواهیم کارهای آقای جاسبی را در دانشگاه آزاد نادیده بگیریم

دانشجو در ادامه در توضیح روابط خود با فرهاد برادرش، با بیان اینکه بنده موظم تمام برنامه‌های پیشنهادی خود را اجرایی کنم، گفت: من در برنامه‌ام اشاره کردم که دانشگاه آزاد یک بال آموزش عالی کشور است، به همین دلیل سعی کرده‌ام که این دانشگاه را حمایت کنم.

وی افزود: در همین راستا تلاش ما حمایت از افزایش اعضای هیات علمی این دانشگاه بود، به گونه‌ای که در برنامه‌ای جدید 50 درصد از هزینه بورسیه مربی‌های این دانشگاه را وزارت علوم تقبل کرده است.

به برادرم نسبت به زمان جاسبی سختگیرتر هستم

وزیر علوم با بیان اینکه این کار در زمان ریاست جاسبی در دانشگاه آزاد صورت گرفت، گفت: دکتر جاسبی دوست من بوده و هست و سال‌های سال در دانشگاه علم و صنعت و جامعه اسلامی دانشگاهیان با هم بودیم. بی‌انصافی است که بخواهیم کارهای آقای جاسبی را در دانشگاه آزاد نادیده بگیریم، اما در هر بخش و دانشگاهی همیشه نقد وجود دارد و ما سعی بر اصلاح آن داشتیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اساسنامه این دانشگاه بعد از حدود سی سال فعالیت نیاز به بازنگری و به روز شدن داشت که هدف از تغییرات نیز پویا کردن بیشتر این دانشگاه بود.

دانشجو با بیان اینکه من پیش از قبول پست وزارت علوم نیز به عنوان استاندار تهران، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد بودم، گفت: در زمینه تعامل با دانشگاه آزاد نیز هیچ مشکلی با دکتر جاسبی نداشتیم و هر چه قدر که می‌توانستیم، حمایت می‌کردیم. در حال حاضر نیز برادرم این سمت را بر عهده دارد و با او نیز هیچ مشکلی ندارم.

وی با بیان اینکه در مورد رشته‌محل‌ها به برادرم نسبت به زمان جاسبی سختگیرتر هستم، ادامه داد: تعداد رشته محل‌هایی که به دانشگاه آزاد در زمان جاسبی داده‌ایم، بسیار بیشتر از زمان ریاست برادرم است، چرا که در حال حاضر چون برادرم ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده دارد، نمی‌خواهم کوچکترین شائبه‌ای در این رابطه ایجاد شود.

وزیر علوم درباره چگونگی کار با برادرش به عنوان رییس دانشگاه آزاد، تصریح کرد: کار کردن با برادرم راحت است و هیچ مشکلی ندارم، اما این کار از منظری سخت‌ است، چرا که باید مواظب برداشت‌های غلط و اشتباه عده‌ای از بیرون دانشگاه باشم. در زمان دکتر جاسبی برای اتخاذ تصمیم‌ به حاشیه‌ها فکر نمی‌کردم و از نظر تعاملی هم مشکلی با وی نداشتم و هر چقدر می‌توانستم حمایت می‌کردم، اما اکنون باید قبل از هر تصمیم به حاشیه‌های احتمالی آن نیز فکر کنم.

دانشجو با اشاره به مشکلات و حاشیه‌هایی که عده‌ای با برداشت‌ نادرست در روابط وزارت علوم با دانشگاه آزاد ایجاد کرده و می‌کنند، گفت: برای مثال وقتی می‌خواهیم آزمون‌ها را تجمیع کنیم، عده‌ای آن را به حاشیه می‌برند و می‌گویند، دانشگاه آزاد هم دولتی شد؛ اما تجمیع آزمون‌ها چه ربطی به دولتی شدن دارد؟

وی با اشاره به برخی حاشیه‌ها، گفت: اگر نقدی بر دانشگاه آزاد داشته باشم می‌گویند برادر خود را هم قبول ندارد، اگر تعریف کنم، می‌گویند از برادرش تعریف می‌کند، خلاصه تعامل و شرایط از این لحاظ دشوار است.

وزیر علوم در خاتمه با اشاره به یک خاطره از روابط خانوادگی خود مبنی بر اینکه داماد من دانشجوی دکتری خودم بود، گفت: به محض اینکه ایشان داماد من شدند، به او گفتم که من نمی‌توانم دیگر استاد راهنمای تو باشم، چرا که اگر به تو نمره دهم، می‌گویند که چون دامادش بوده است، این کار را کرده و اگر ندهم می‌گویند حتی به دامادش هم رحم نمی‌کند؛ بنابراین او با یک استاد راهنمای دیگر، کار خود را ادامه داد و در حال حاضر نیز عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های داخل کشور است.

وی افزود: هر فردی رییس دانشگاه آزاد اسلامی باشد، چون معتقدم دانشگاه آزاد یک بال آموزش عالی است، من نیز مسئولیت خود را در حمایت از این بال آموزش عالی انجام می‌دهم./ایسنا