اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا داعش خبرنگار آمریکایی را با لباس نارنجی سر برید؟



 اخبار بین الملل -  چرا داعش خبرنگار آمریکایی را با لباس نارنجی سر برید؟

گروه تروریستی داعش همانند القاعده لباسی نارنجی رنگ به تن قربانیانش می‌کند، اما چرا؟

به گزارش تسنیم به نقل از سایت السومریه نیوز، جیمز فولی خبرنگار آمریکایی که اواخر سال 2012 در سوریه ربوده شد و یک جنگجوی کرد پیشمرگه کردستان عراق آخرین قربانیانی هستند که داعش سرشان را از بدن جدا کرد.


به گزارش شبکه العالم، السومریه نیوز افزود: این دو همانند اکثر قربانیان داعش قبل از سر بریده شدن، لباس نارنجی به تن داشتند.

 

اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

 

گفته می شود علت انتخاب این رنگ، لباس زندانیان آمریکایی به ویژه زندانیان گوانتانامو است که لباسی مشابه به تن می کنند. آمریکا زندانیان مظنون به فعالیت در گروه های تروریستی را در زندان گوانتانامو نگهداری می کند و روش بازجویی و رفتار با آنها جنجال های فراوانی را به وجود آورده بود تا جایی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی اش وعده داد که این زندان را تعطیل می کند، وعده ای که البته عملی نشد.


القاعده نیز قبل از داعش برای سر بریدن قربانیانش، لباسی به رنگ نارنجی به تن آنها می کرد.


فواد شامیه پژوهشگر امور گروه های اسلامگرای افراطی به روزنامه "الشرق الاوسط" گفت: داعش و القاعده هیچ سخنی درباره علت استفاده از رنگ نارنجی نگفته اند، اما رفتار مزبور نوعی سمبل و نشانه انتقام گیری است.


وی افزود: این نوعی پاسخ و همدردی با افراد القاعده است که زندانی گوانتانامو بوده اند. رفتار داعش نشانه انتقام گیری است به همین دلیل از رنگ نارنجی برای اعدام گروگان های آمریکایی استفاده می نمایند.


 اخبار بین الملل - تسنیم


ویدیو مرتبط :
داعش سر دومین خبرنگار امریکایی را هم برید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش خبرنگار آمریکایی را که اخیرا سر برید، 50 هزار دلار خریده بود



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش خبرنگار آمریکایی را که اخیرا سر برید، 50 هزار دلار خریده بود

داعش خبرنگار آمریکایی را که به تازگی سربریده است، به مبلغ50 هزار دلار خریده بود.

گروه تروریستی داعش یکی از خبرنگاران آمریکایی را که به تازگی سربریده است، پنجاه هزار دلار خریده بود. این پایگاه اینترنتی به نقل از روزنامه ایندپندنت نوشت: بسیاری از باندهای تروریستی خارجی‌ها را در سوریه می ربایند و آن ها را به گروه‌های دیگر مانند داعش می فروشند.

 

سخنگوی خانواده دو خبرنگاری که به تازگی به دست تروریست های داعش سربریده شدند، تأکید کرد، داعش این پول را به عناصر مسلح در سوریه پرداخته بود تا اطلاعات لازم را برای ربودن «ساتلوف» دریافت کند.

 

به گزارش این منبع، «باراک بارفی» از دوستان نزدیک ساتلوف گفت: برای اولین بار می‌توانیم بگوییم که ساتلوف در مرز سوریه و ترکیه از سوی مخالفان سوری که از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌شوند، به داعش فروخته شد. وی افزود: نام وی در فهرست افراد تحت تعقیب داعش قرار داشت، زیرا وی را مسئول بمباران یکی از بیمارستان ها می دانستند.

 

بارفی تصریح کرد: یک تن در مرز سوریه - ترکیه، تلفنی با داعش تماس گرفت، و این گروه نیز با ایجاد یک ایست و بازرسی ساتلوف و همراهانش را به دام انداخت. باراک بارفی اضافه کرد: کاخ سفید می گوید، اطلاعاتی درباره ساتلوف و ماجرای فروش وی به قیمت 50 هزار دلار آمریکا ندارد.

 

این پایگاه در ادامه تصریح کرد: ساتلوف که خبرنگار مجله های تایم و فارن پالسی بود، به تازگی به دست گروه تروریستی داعش به قتل رسید. داعش فیلمی را از سربریدن وی منتشر کرد. بارفی گفت: باندهای جنایتکار بسیاری هستند که خارجی‌ها را می ربایند و آنان را به گروه های دیگر مانند داعش می‌فروشند تا از آنان به عنوان گروگان استفاده کنند.

اخبار بین الملل - العالم