اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا خواهر احمدی‌نژاد رأی نیاورد؟



 

خواهر رئیس جمهور

 

 

روزنامه دولت عنوان کرده است که طراحان سؤال از رئیس‌جمهور در انتخابات مجلس، رأی نیاورده‌اند و به دنبال القای این است که مردم به آنها پاسخ منفی داده‌اند. واقعیت این است که آمار ارائه شده از سوی آنان درست نیست و از جمله ترفندهایی است که دولت برای سمت‌دهی افکار عمومی استفاده می‌کند.

 

تابناک:مصطفی رضاحسینی، سخنگوی سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور در ادامه افزود: در حوزه‌هایی که طراحان سؤال از رئیس جمهور رأی نیاورده‌اند، مسئولین دولتی الی ماشاءالله برای رأی آوردن کاندیدای خود کار کرده‌اند ، این موضوع کاملا مشهود بود و مقامات دولتی در این فرآیند تأثیری محسوس داشته‌اند.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم در ادامه افزود: بحث دیگر، رأی نیاوردن خواهر رئیس جمهور در زادگاه خود است که پیام بزرگ و سنگینی برای دولت است. باور بنده، عکس نظر دولتی‌هاست. رأی نیاوردن خواهر احمدی نژاد، در حقیقت به معنای عدم اقبال به خود آقای احمدی نژاد است؛ این پاسخ منفی و اعتراض به رفتار و کردار دولت است.

رضاحسینی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای مطهری به عنوان سرلیست صدای ملت و به عنوان طراح اصلی طرح سؤال از رئیس‌جمهور و لیدر پرسش‌کنندگان، جزو 9 نفر نخست در تهران است و حضورش بالاتر از آقایانی که دولتی‌ها به دنبال آنها بودند، نشان از آن دارد که طراحان سؤال از رئیس جمهور، مورد اقبال مردم واقع شده‌اند. تفسیر و تعبیر روزنامه ایران برای یافتن راه فرار و گریز به جلوست؛ آن هم برای فرار رئیس دولت از حضور در مجلس و پاسخگویی به نمایندگان مردم.

نمانیده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات اخیر تیم رسانه‌ای دولت در راستای تخریب سؤال کنندگان از دکتر احمدی‌نژاد، گفت: آنها از این موضوع نگران هستند و در یک ماه گذشته، لابی‌هایی را انجام داده‌ و حتی برخی وزرا به دنبال برخی نمایندگان رفته‌اند که موفق به این کار نشدند.

از سوی دیگر، نمایندگانی که از سوی رئیس جمهور در کمیسیون‌های مجلس برای پاسخگویی آمده بودند، پاسخ‌هایی مبتدیانه و غیرکارشناسانه می‌دادند که به هیچ عنوان پذیرفته نبودند.

رضا حسینی با بیان اینکه دوستان رئیس جمهور به دنبال آن هستند که وی را از این مخمصه نجات دهند، گفت: شرایط کنونی، حاصل عملکرد خود دولت است و گویا، عمدی در کار است، وگرنه دولت به راحتی می‌توانست با دیگر قوا تعامل برقرار کند.

وی در پاسخ به این که علت این موضوع، که وجه مشترک بیشتر نمایندگان و مردم انتقاد به سیاست‌های اقتصادی و همچنین سیاست‌های خارجی دولت است، چیست، اظهار داشت: تاکنون مجلسی نداشته‌ایم که تا این اندازه به دولت انتقاد داشته باشد. موضع‌گیری‌ها نسبت به دولت از جانب کسانی نیست که بیرون از کشور و یا بیرون از دایره اصولگرایان هستند، بلکه بیشتر اینها، کسانی هستند که برای رئیس جمهور شدن احمدی نژاد تلاش کرده‌اند. بیش از 80 درصد طراحان از حامیان وی در دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند.

موضع نمایندگان به کردار و اعمال دولت بازمی‌گردد. تکروی‌ها و قانون‌گریزی‌های دولت و تقابل وی با مجلس و نادیده گرفتن قانون و مصوبات، کار را به اینجا رساند و در این شرایط است که نماینده صادق و قاطع،‌ به رغم حمایت‌های گذشته در برابر احمدی نژاد می‌ایستد. ما روی خط قرمز‌های نظام با کسی شوخی نداریم..../منبع:tabnak.ir


ویدیو مرتبط :
جلسات بررسی رأی اعتماد کابینه دوم محمود احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارائه شکایت نامه آمریکا علیه ایران به شورای امنیت/ رأی گیری در مجلس نمایندگان برای تحریم شخص احمدی نژاد



 

 

ارائه شکایت نامه آمریکا علیه ایران به شورای امنیت/ رأی گیری در مجلس نمایندگان برای تحریم شخص احمدی نژاد

 

شکایت نامه آمریکا علیه ایران به شورای امنیت ارائه شد.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، آمریکا دیروز جمعه شکایت نامه ای را علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد. در این شکایت نامه، ایران به طراحی، برنامه ریزی و تلاش برای اجرای طرح ترور سفیر سعودی در واشنگتن متهم شده است.

این شکایت نامه به "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه شد تا از این طریق در اختیار تمامی اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت قرار بگیرد.

آمریکا همزمان تلاش های خود را برای جلب حمایت بین المللی برای تحریم بانک مرکزی ایران ادامه می دهد.

"سوزان رایس" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در شکایت نامه خود، سپاه قدس ایران را به حمایت از توطئه ای متهم می کند که "صلح و امنیت بین المللی"را تهدید می کند.

در این شکایت نامه به عمد عبارت "تهدید صلح و امنیت بین الملل" آورده شده است تا این مسئله در حوزه وظایف شورای امنیت قرار بگیرد.

به پیوست این نامه، اسناد اتهام علیه "منصور ارباب سیار" شهروند ایرانی آمریکایی و "غلام شکوری" شهروند ایران متهم به دخالت در طرح ترور سفیر سعودی نیز آورده شده است.

ارباب سیار هم اکنون توسط دولت آمریکا بازداشت شده ولی ادعا می شود غلام شکوری در ایران است.

در متن این نشکایت نامه آمده است که افرادی از دولت ایران، در طرح ترور سفیر سعودی دخالت داشتند واگر این طرح ، خنثی نشده بود ممکن بود باعث زخمی شدن یا قتل سفیر سعودی در واشنگتن و افراد دیگری بشود.

واکنش ها در مجلس نمایندگان آمریکا

"ایلیانا روس لیتینن"رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نشست این کمیته گفت: ایران درگیری را به داخل کشورمان کشانده است.

وی همچنین از واکنش دولت آمریکا نسبت به ایران و پافشاری باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر شیوه قبلی اش در تعامل با ایران یعنی تمرکز بر چماغ تحریم ها و هویج مشوق ها به شدت انتقاد کرد.

لیتینن تاکید کرد: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تا قبل از پایان ماه جاری میلادی اعمال تحریم هایی علیه شخص محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و بانک مرکزی ایران را به رای می گذارد.

هدف اصلی از تحریم بانک مرکزی ایران، تحریم غیر مستقیم صادرات نفت خام ایران است. ایران هم اکنون روزانه حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت خام صادر می کند و دومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام) است.

دراین نشست کمیته روابط خارجی، شماری از نمایندگان اعتراضات شدیدی را علیه دولت آمریکا مطرح کرده و گفته اند که صبر آنها درباره سیاست ارائه مشوق هایی به تهران و نزدیکی به ایران به پایان رسیده است.

این نمایندگان از دولت آمریکا این سئوال را پرسیده اند که آیا دولت اوباما تغییر حکومت در ایران را تایید می کند یا خیر ؟

ویندی شیرمن معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا در این باره پاسخ داد: دولت واشنگتن، آرمان های مردم ایران را تایید می کند.

جان مک کین سناتور برجسته آمریکایی هم گفت که طرح ترور سفیر سعودی با دخالت  ایران ، به معنی وجود مشکل جدی و واقعی است.

وی افزود: شک و تردیدی وجود ندارد که ایران به دنبال اعمال سیطره و هیمنه خود بر منطقه است.

مک کین همچنین دولت آمریکا را متهم کرد که از تظاهرات ها و اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2009 حمایت نکرد و این فرصت را به بهانه تلاش برای نزدیکی با ایران، از دست داد..../عصر ایران