اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا «حکایت عاشقی» اکران نشد؟


یک روز مانده به اکران فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» از اکران این فیلم در سینماهای کشور جلوگیری شد.

ایلنا: پیش از این اعلام شده بود که فیلم حکایت عاشقی به کارگردانی «احمد رمضان‌زاده» و به تهیه‌کنندگی «مسعود جعفری جوزانی»، از روز چهارشنبه ۲۷ آبان در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود اما یک روز مانده به اکران فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» از اکران این فیلم در سینماهای کشور جلوگیری شد.

 «جوزان فیلم» پخش‌کننده فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کرده است اما غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش می‌گوید که قرار داد اکران این فیلم به شورا ارائه نشده است.

 غلامرضا فرجی درباره دلایل اکران نشدن این فیلم می‌گوید: بدلیل تراکم بالای فیلم‌ها شورای صنفی نمایش تصمیم گرفته است که در گروه آزاد هیچ فیلمی اکران نشود.

وی ادامه داد: قراردادی نیز برای اکران فیلم حکایت عاشقی به شورای ارائه نشده و در آن مقطعی که این قرار داد باید ارائه و ثبت می‌شد این قرارداد ارائه نشده است.

در فیلم حکایت عاشقی «بهرام رادان»، «قطب‌الدین صادقی»، «بهمن زرین‌پور»، «شیلان رحمانی» و «شوان عطوف» بازیگر سر‌شناس سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.


ویدیو مرتبط :
حکایت آن که دلسرد نشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای اکران «حکایت عاشقی»


مسعود جعفری جوزانی تهیه کننده فیلم سینمایی "حکایت عاشقی" که روز گذشته طبق اعلام شورای صنفی نمایش اکران نمایش فیلمش موکول به زمان دیگری شد در ارتباط با تصمیم گرفته شده از سوی شورای صنفی نمایش گفت: ترجیح می‌دهم تا دریافت توجیهی برای این تصمیم عجولانه، بی منطق و خشن سکوت اختیار کنم.

خبرگزاری فارس: مسعود جعفری جوزانی تهیه کننده فیلم سینمایی "حکایت عاشقی" که روز گذشته طبق اعلام شورای صنفی نمایش اکران نمایش فیلمش موکول به زمان دیگری شد در ارتباط با تصمیم گرفته شده از سوی شورای صنفی نمایش گفت: ترجیح می‌دهم تا دریافت توجیهی برای این تصمیم عجولانه، بی منطق و خشن سکوت اختیار کنم.

این در شرایطی است که غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در ارتباط با این تصمیم توضیحاتی داد و علت را تراکم سینماها و هم چنین پردیس های سینمایی دانست و تاریخ مشخصی برای این فیلم سینمایی اعلام نکرد و نتیجه را موکول به تصمیم گیری نهایی در هفته بعد دانست.

حال چند سوال مطرح می‌شود: ابتدا این که چرا باید یک روز قبل از اکران فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» این نتیجه گیری حاصل شود؟! این نوع برخورد یک بی‌اخلاقی در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود. آیا نباید این شبه پیش بیاید که برخی از اعضاء فیلم‌هایی را در نظر دارند یا فیلم‌های که در حال اکران هستند با فروش بیشترشان خوشایندی دوستان را فراهم می‌کنند؟!

پرسش بعدی که می‌توان مطرح کرد نبود برنامه‌ریزی درست و اصولی و تصمیمات بی‌مقدمه است که باعث ضرر و خسران به صاحبان فیلم آن هم دربخش خصوصی می‌شود که نیاز بیشتری به حمایت دارند. چه کسی پاسخ‌گوی این خسران است؟!

در طی این مدت برخوردهای قابل قبولی را در ارتباط با فیلم‌های دفاع مقدسی از دوستان تصمیم‌گیر ندیده‌ایم اکران فیلم سینمایی «خاکستر و برف» در گروه «هنر و تجربه» که هیچ ارتباطی بین آن و این گروه نمی‌توان یافت از همین دست است. حالا بی‌مهری‌ها نسبت به فیلم دیگری در حوزه دفاع مقدس رسیده است.

سوال بعدی این است که چرا باید این تصمیم بدون توجیه، شامل این فیلم شود در صورتی که فیلم‌های دیگری نیز می‌توانستند شامل این موضع گیری شوند.

انتقاد اصلی را می‌توان به مدیریتی که در این بخش و تصمیم ویژه آن شده است وارد کرد و این تصمیم شبه‌هایی را مطرح کرد که قطعاً بیشتر باید ارتباط دوستان در شورای صنفی نمایش را با فیلم‌های در حال اکران را بررسی کرد و شاید فیلم‌هایی که قرار است اکران شود