اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا بیمه زنان سرپرست خانوار مسکوت مانده است؟



اخبار,اخباراجتماعی,بیمه زنان سرپرست خانوار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: منابع مالی مشخصی جهت بیمه شدن بیمه زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و به همین دلیل این موضوع تاکنون مسکوت مانده است.

عباس صلاحی بیمه زنان سرپرست خانوار زمانی مطرح شد و تعداد کمی تحت پوشش قرار گرفتند ولی دوباره مسکوت ماند.


وی با اشاره به وجود دو میلیون زن سرپرست خانوار در کشور افزود: پیش‌بینی منابع مالی جهت بیمه این افراد باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و انجام شود.

صلاحی با اشاره به ابعاد مختلف موضوع بیمه زنان سرپرست خانوار و با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف این مسئله اظهار کرد: متاسفانه آمار این قشر به دلایل مختلف رو به افزایش است و از آنجاکه 84 تا 85 درصد این افراد شاغل نیستند، عدم برخورداری از بیمه مشکلات بسیاری را برای آنان ایجاد کرده و به آسیب‌های بیشتر آنان منجر می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: این مهم امسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما اینکه به چه سرانجامی برسد و چه تعداد تحت پوشش قرار بگیرند و منابع اعتباری چگونه تامین شود باید براساس نظرات کارشناسی مشخص شود تا موضوع به سرانجام برسد. مطرح اند.

 

 

اخباراجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نحوه دقیق ثبت نام بیمه سلامت (قسمت سرپرست خانوار)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان سرپرست خانوار بیمه بیکاری می‌گیرند



 

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین ماده 4 طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار را نیز به تصویب رسانده و صندوق بیمه بیکاری را مکلف کردند به بیمه شدگانی که طبق مقررات این قانون بیکار هستند، مقرری پرداخت کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 3 حمایت از بیکاران متقاضی کار مقرر کردند زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست یا خودسرپرست نیز از بیمه بیکاری برخوردار می شوند.

به گزارش مهر، امروز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح فوریتی بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار ماده 3 و 4 این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده 3 طرح بیمه بیکاری زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست یا خودسرپرست نیز از بیمه بیکاری برخوردار می شوند.

وکلای ملت با تصویب ماده 3 مقرر کردند بیکار متقاضی کار فرد ذکوری است که به سن 25 سالگی رسیده و یا فرد اناثی می باشد که سرپرست خانوار، بد سرپرست یا خودسرپرست است و حرفه یا مهارتی دارد که به تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای رسیده است و در مراکز کاریابی دولتی تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده وحداقل به مدت یک سال پیگیری اشتغال خود بوده باشد و پرداخت حق بیمه یا سابقه اشتغال برای وی الزامی نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ماده را با 136 رای موافق، 4 رای  مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند. 55 نماینده حاض در مجلس نیز در این رای گیری شرکت نکردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین  ماده 4 طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار را نیز به تصویب رسانده و صندوق بیمه بیکاری را مکلف کردند به بیمه شدگانی که طبق مقررات این قانون بیکار هستند، مقرری پرداخت کنند.

بر اساس این ماده بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، در زمره حمایت های اجتماعی است و دولت ملزم به اجرای آن است. صندوق تامین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، آن را به صندوق پرداخت کند. صندوق مکلف است به بیمه شدگانی که طبق مقررات این قانون بیکار هستند مقرری پرداخت کند. اتباع خارجی به جز مواردی که مطابق مقررات بین المللی مورد پذیرش جمهوری اسلامی است، بازنشستگان، موظفینن، دریافت کنندگان هر گونه مستمری و همچنین خویش فرمایان و کارفرمایانی که بیمه پرداز نیستند از شمول مقررات این قانون مستثنی شدند.

این ماده با 134 رای موافق، 2 رای مخالف، 9 رای ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید. 60 نماینده حاضر در مجلس نیز در این رای گیری شرکت نکردند.

بررسی مواد باقیمانده این طرح در صحن علنی مجلس ادامه دارد.... / تحلیل : عصر ایران