اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا «برخی» را مجانی به برزیل برده‌اند؟


درحالیکه انتشار سند درخواست سفر برای حمید رسایی نماینده مجلس به برزیل، موجی از انتقادات و حساسیت ها را برانگیخت، لیستی جدید از هنرمندانی منتشر شده که به بهانه حمایت از تیم ملی، از ابتدای اغاز مسابقات راهی برزیل شده اند!

انتخاب: براساس گزارش رسمی فدارسیون فوتبال، لیلا بلوکات، نسرین مقانلو، رضا یزدانی، حسام نواب‌صفوی، پژمان جمشیدی، سیاوش خیرابی، فاطمه گودرزی، مهراب قاسم‌خانی، سید جواد هاشمی، محسن طنابنده، لیندا کیانی، نرگس محمدی، کامران تفتی، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا، یوسف طاهریان، سحر زکریا، بابک اردلان و مهدی پاکدل هنرمندانی هستند که برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر کرده‌اند.

با این حال و در شرایطی که گروه های مختلف مردمی و سیاسی، در واکنش به سفر احتمالی حمید رسایی به برزیل ، آنچنان حساسیت زایی کردند که سفر وی به این کشور لغو شد، مشخص نیست چرا این برخی افراد واکنشی نسبت به سفر این افراد نامرتبط به برزیل، نشان نمی دهند؟

این اتفاق در نوع خود بی سابقه است و هیچ کشور حاضر در جام جهانی، چنین کاروانی را با خود آنهم به بهانه های واهی، راهی برزیل نکرده اند. با این حال، خوب است متولیان این سفر - که احتمالا حاصل دسترنج مشترک سازمان سینمایی و فدراسیون فوتبال است - در مورد منبع بودجه این سفر پاسخ دهند و بگویند بر چه اساسی، به این نتیجه رسیدند که این افراد می توانند با حضور در برزیل، روحیه بازیکنان تیم ملی را بالا ببرند؟ متولیان این سفر، در چنین شرایط اقتصادی کشور و مردم، چگونه به خود اجازه می دهند از بودجه بیت المال، هزینه ی بی دلیلی برای سفر و خوشگذرانی چند نفر در برزیل پرداخت کنند؟

سازمان سینمایی پاسخ دهد که معیار انتخاب چنین افرادی چیست؟ چگونه افرادی چون محمدرضا شریفی نیا، همواره صدر لیست سفرهای حج و عمره و دیگر سفرهای دولتی هستند؟

این در حالیست که شنیده شده، ایران رکوردار سفر مجانی افراد به جام جهانی بوده است.

پیش از این برخی رسانه ها از سفر برخی مقامات سازمان میراث فرهنگی به این کشور، آنهم با بهانه ی "وظیفه ذاتی این سازمان" خبر داده بودند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ آب را مجانی می کنیم برق را مجانی می کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل


دیدار تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و برزیل با شکست تیم کشورمان همراه بود.

سوت: تیم ملی ایران در بازی دوم خودش در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی برابر تیم ملی برزیل قرار گرفت و درحالی که در وقت اول ۳-۱ از حریف پیش بود در عرض ۲۰ ثانیه دو گل خورد و نهایتا در وقت سوم مسابقه با خوردن یک گل دیگر از تیم حرفه ای و قدرتمند برزیل این بازی را به این تیم واگذار کرد تا راه برای صعود برزیل هموار شود.

شرحی کوتاه از بازی:

تیم ملی ایران در ابتدای مسابقه و در دقیقه ۱ و ۳ توسط امیرحسین اکبری که پیش از این هم سابقه گل زدن به تیم برزیل را داشت از حریف پیش افتاد. تیم ملی برزیل پس از گل اول اکبری خیلی سریع به بازی برگشت و در همان دقیقه ۱ توانست توسط فرناندو دی دی به بازی برگردد اما در دقیقه ۴ توسط احمدزاده تیم ایران بازی را ۳-۱ کرد تا نوید یک بازی خوب برای ایران را شاهد باشیم.

در اواخر وقت اول بازی، تیم ایران یک پنالتی به بازیکنان برزیل داد که برونو ژاویر آن را به گل تبدیل کرد و نهایتا ۱۳ ثانیه بعد توسط بوکینیا به گل سوم رسیدند تا بازی در پایان وقت اول ۳-۳ شود.

وقت دوم به فشار آوردن بازیکنان برزیل بر ایران گذشت. سناریویی تکراری که همیشه تیم برزیل با حریفان خودش اجرا می کند این است که در وقت دوم حریف را به خوبی آنالیز می کند و خسته می کند و در وقت سوم کار را یکسره می کند.

همین هم شد و دروقت سوم برزیلی ها روی یک کار تمرین شده و تکنیکی توانستند دروازه تیم ایران را بازکنند. فشارها تا پایان بازی روی ایرانی ها ادامه داشت تا ایران نتواند امتیاز این بازی را از برزیل بگیرد.

تیم ملی ایران در تاریخ بازی های ساحلی در جام بین قاره ای ۲۰۱۳ توانسته است یکبار آن هم در ضربات پنالتی برزیل را شکست دهد.

وضعیت تیم ملی ایران در گروه C مناسب است و با تفاضل گل از اسپانیا بالاتر هستیم اما باید حتما باید بعدی که با مکزیک است را ببریم گرچه درصورت برد برزیل مقابل اسپانیا هم با همین وضعیت به مرحله بعدی خواهیم رفت.

تصاویر بازی:

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل
خوشحالی برونو ژاویر بازیکن تیم ملی برزیل از زدن گل از روی نقطه پنالتی

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل
درگیری فاروق دارا از ایران با بوکینیا از برزیل

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل
گل قیچی برگردون بوکینیا به ایران

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل
خوشحالی امیر اکبری از گلی که به برزیل زده است

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل
گل قیچی برگردون کاپیتان تیم ملی محمد احمدزاده

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل
خوشحالی فرناندو دی دی پس از گلی که به ایران زد

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل
درگیری فاروق دارا و رودریگو برای به دست آوردن توپ

عکس: شکست بازی برده ایران برابر برزیل
تلاش مسلم مسی گر برای به دست آوردن توپ از چنگال داتینیا

به نظر شما آیا تیم ملی ایران می تواند از این گروه بالا برود؟ اگر ایران از این گروه بالا برود به نظر شما با کدام تیم برخورد خواهد کرد؟