اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا بانکها دیگر وام ازدواج نمی دهند؟



اخبار,اخبار اجتماعی, وام ازدواج

 

 اخباراجتماعی - چرا بانکها دیگر وام ازدواج نمی دهند؟ معاون جوانان وزارت ورزش: باید به فکر راه دیگری باشیم

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشریح دلایل توقف وام ازدواج جوانان گفت: نبود بودجه، به صرفه نبودن پرداخت وام برای بانکها و تکالیف زیاد صندوق ملی قرض الحسنه از مهمترین دلایل توقف وام ازدواج جوانان است.

دکتر محمود گلزاری با بیان این مطلب گفت: طرح دو فوریت وام ازدواج را تعدادی از نمایندگان به مجلس ارائه داده بودند که دو فوریت آن تصویب نشد و یک فوریت آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

او گفت: با تشکیل این جلسه من نیز به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان در مجلس حاضر شدم و ضرورتهای پرداخت وام ازدواج را اعلام کردم. در این جلسه نمایندگان مخالف و موافق صحبت کردند که مخالفان معتقد بودند قانون تسهیل ازدواج که از سال 84 تصویب شده است چرا اجرایی نمی شود؟

گلزاری گفت: در این جلسه اعلام شد که سال گذشته کارگروهی برای اجرایی کردن قانون تسهیل ازدواج تشکیل شد که همچنان اجرایی شدن آن معطل مانده است و در نهایت به دلایل مختلف که از جمله آنها کمبود بودجه بود، روند پرداخت وام ازدواج متوقف شده است.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، قرار بود به صندوق ملی قرض الحسنه بودجه اختصاصی برای وام ازدواج بدهند که متاسفانه سپرده های مردم در این صندوق کم شده است و از سوی دیگر تکالیف متعددی را به صندوق واگذار کرده اند. همچنین پرداخت وام ازدواج دیگر اولویت این صندوق نیست و بانکها نیز به دلیل کارمزد پایین حاضر به پرداخت وام ازدواج نیستند.

او درباره راهکارهای وزارت جوانان برای به جریان انداختن روند پرداخت وام ازدواج گفت: در تلاشیم که دوباره موضوع پرداخت وام ازدواج به جوانان را در شورای عالی جوانان و همچنین در هیات دولت مطرح کنیم تا شاید امکان و راهکاری برای پرداخت دوباره آن ارائه شود.

گلزاری همچنین درباره اقدامات این وزارتخانه برای تشکیل مجلس جوانان گفت: پیش از مجلس جوانان، مجلس دانش آموزی داشتیم که تعدادی از اعضای مجلس ملی دانش آموزی پیشنهاد تشکیل مجلس جوانان را دادند. درصددیم که تشکیل این مجلس در شورای عالی جوانان تصویب شود.

او ادامه داد: همچنین در حال رایزنی با دولت و مجلس هستیم تا روند تشکیل این مجلس کوتاه تر شود. البته در حال حاضر هفته ای یکبار طرح مطالعاتی تشکیل مجلس جوانان بررسی و از پیشنهادات مفید استفاده می شود.
اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
کلیپی از نحوه سود آوری بانکها از طریق وام دادن پول مجاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام میزان واقعی وام ازدواج/ بدهی دولت به بانکها ارتباطی با مشکلات جوانان ندارد



وام ازدواج,اعلام وام ازدواج

اعلام میزان واقعی وام ازدواج/ بدهی دولت به بانکها ارتباطی با مشکلات جوانان ندارد

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از اعلام میزان واقعی وام ازدواج که جوانان باید برای تشکیل زندگی دریافت کنند توسط این وزارتخانه خبر داد.

مسعود امینی در گفتگو با مهر : یکی از برنامه های جدی دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت جوانان اعلام مبلغ حداقل و حداکثر وام ازدواج با احتساب تورم موجود در کشور و مشکلات اقتصادی که جوانان برای شروع زندگی دارند، است.

وی افزود: تصویب مبلغ اعلامی از سوی وزارت جوانان برعهده دولت و مجلس است، اما ما برحسب وظایف تعریف شده مان باید مبلغ واقعی وام ازدواج را اعلام کنیم.

امینی با اشاره به ضرورت تصویب قانون تسهیل ازدواج در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به جز کمیسیون اجتماعی به ویژه دکتر عبدالرضا عزیزی و خانم طبیب زاده سایر نمایندگان مجلس همکاری لازم را برای تصویب این قانون نمی کنند. این در حالی است که تا زمانیکه قانون تسهیل ازدواج تصویب و اجرایی نشود، جوانان دچار سردرگمی در بحث ازدواج خواهند شد.

به گفته وی، وزارت ورزش و جوانان آمادگی کامل برای همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای اجرایی شدن این قانون دارد. این درحالی است که در قانون هیچ وظیفه ای به وزارت جوانان ارجاع داده نشده است و متولیان اجرای قانون تسهیل ازدواج وزارت مسکن ، اقتصاد سابق و وزارت کشور بوده است.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: به رغم آنکه برای وزارت ورزش و جوانان هیچ وظیفه ای تعریف نشده است، ما کارگروهی را با همکاری بانک مرکزی برای حل مشکل وام ازدواج جوانان تشکیل دادیم و امروز می بینیم که بخشی از این مشکلات حل شده است.

امینی با بیان اینکه برخی نمایندگان می گویند که امکان افزایش وام را با توجه به بدهی 50 هزار میلیاردی دولت به بانک ها ندارند، توضیح داد: بدهی دولت به بانک هیچ ارتباطی به جوانان ندارد و آنها مطالباتی دارند که ما مسوول برطرف کردن این مطالبات هستیم. افزایش وام ازدواج با توجه به تورم موجود در کشور، قطعاً سطح توقعات جوانان را بالا نمی برد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جوانان آمادگی کامل برای نظارت بر فعالیت حوزه جوانان سایر دستگاه ها را دارد، توضیح داد: مشکلات بسیاری در حوزه بیمه جوانان، اشتغال، بیمه مشاوره و مسکن مهر در ارتباط با جوانان وجود دارد که در حال حاضر با توجه به چندگانگی متولیان در این حوزه امکان نظارت وجود ندارد، اما اگر وظایف نظارتی سایر ارگان ها در حوزه فعالیت جوانان به این وزارتخانه سپرده شود، قطعاً می توان گزارشهای لازم را از دستگاه ها دریافت کرد و آنها را موظف به ارائه گزارش کرد و ما نیز در نهایت اقدامات مختلف را به نمایندگان مجلس گزارش می دهیم./مهر