اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا بازار خودرو از رکود خارج نمی‌شود؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار خودرو

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: چنانچه سیاست‌های بازار خودرو تغییر نکند و تحولی در این زمینه اتفاق نیفتد رکود بازار خودرو ادامه پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رکود حاکم در بازار خودرو، اظهار کرد: این رکود باعث شد طی سال جاری قیمت‌ خودروهای داخلی 2 تا سه درصد کاهش یابد.
 
وی افزود: افزایش جزئی قیمت خودروهای خارجی به دلیل افزایش تعرفه‌ها اتفاق افتاده و ربطی به رونق بازار نداشته است.
 
حیدری ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت خودرو در اوایل سال آینده، بیان کرد: هیچ اتفاق مثبتی برای بهبود وضعیت این صنعت رخ نداده است اما با توجه به افزایش مسافرت‌ها در این ایام امیدواریم وضعیت این صنعت بهبود یابد.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد در خصوص دلایل ماندگاری رکود در بازار خودرو اظهار کرد: باید انگیزه‌ای برای خرید خودروهای داخلی وجود داشته باشد و این به سیاست‌های دولت و کارخانه‌های تولیدکننده بستگی دارد.
 
حیدری ادامه داد: طراحی ماشین‌های داخلی با گذشت وجود سال‌ها از همان مدل‌های قدیمی پیکان تبعیت می‌کند و طی چند دهه گذشته ماشین‌های مشابه از نظر کیفیت و استاندارد با اسم‌های مختلف تولید کردیم این درحالی است که سازنده ماشین‌های خارجی ماهانه به تولید مدل‌های جدید با کیفیت‌،‌ استاندارد و ویژگی‌های متفاوت می‌پردازند. این خود یک انگیزه برای رونق بازار خودرو محسوب می‌شود. خودروهای داخلی به منظور رونق بخشیدن به بازار باید حداقل استانداردها را دارا باشند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رکود بازار خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار خودرو از رکود خارج شد



بازار خودرو

بازار خودرو از رکود خارج شد

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور از خروج نسبی بازار خودرو از رکود خبر داد.

حسن زمانی افشار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هفته گذشته رکود در بازار خودرو کاهش یافته و معامله این محصولات در حد قابل توجهی در مقایسه با هفته قبل از آن افزایش یافت.

وی با بیان این‌که در این هفته تمام خریداران مصرف‌کنندگان واقعی بودند که خودرو را نه به عنوان کالای سرمایه‌ای که برای استفاده خریداری کردند، خاطرنشان کرد: البته در هفته گذشته علی‌رغم خروج نسبی بازار از رکود هیچگونه افزایشی در قیمت خودروهای داخلی و وارداتی رخ نداد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور درباره آینده قیمت‌ها در بازار خودرو، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تثبیت نرخ ارز و بنزین، قیمت خودروهای داخلی و وارداتی تا پایان سال در سطوح فعلی باقی بماند.

زمانی افشار با بیان اینکه در شرایط فعلی هرگونه افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی تا پایان سال منتفی است، تصریح کرد: البته در صورت کاهش نرخ ارز و برخی تحریم‌های خارجی و همچنین افزایش تولید خودرو می‌توان به کاهش قیمت خودروهای داخلی و به‌ویژه وارداتی امیدوار بود. /ایسنا