اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا باران از تهرانی‌ها رو برگرداند؟



اخبار,اخبار اجتماعی , آلودگی هوا

 

اخبار اجتماعی - چرا باران از تهرانی‌ها رو برگرداند؟

بر اساس گفته کارشناسان، شدت آلودگی هوا می‌تواند مانع بارش نزولات جوی شود. تهرانی‌ها در حالی‌ که روز گذشته در انتظار بارش باران طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بودند اما این رحمت الهی از آنها رو برگرداند.

به گزارش فارس، تهرانی‌ها از ابتدای این هفته هر روز هوای ناسالمی را استشمام کرده‌اند به امید اینکه قرار است روز دوشنبه باران ببارد و آلودگی‌ها را بشوید اما دوشنبه آمد و باران هم نبارید.

کارشناسان معتقدند که زمانی‌که شدت آلودگی هوا بالا باشد مانع از بارش نزولات جوی می‌شود به طوری‌که بارها در فصول پاییز و زمستان در سالهای قبل، بارش برف و باران پیش‌بینی شده بود اما در زمان پیش‌بینی شده هیچ بارشی رخ نداد.

سازمان هواشناسی از چند روز پیش برای آسمان تهران، روز دوشنبه 26 آبان را «بارانی» پیش‌بینی کرده بود اما از سوی دیگر تهران طبق اعلام مرکز پایش آلودگی هوای تهران از شنبه تاکنون هوای «ناسالم» داشته و دور از ذهن نیست که شدت آلودگی‌های هوا مانع از بارش رحمت الهی بر سر تهرانی‌ها شده است.

البته از سوی دیگر سازمان هواشناسی قدرت سامانه بارشی را نیز کم اعلام کرده بود.

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست معتقد به این است که یکی از علل اصلی آلودگی هوای تهران، بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها بوده و با توقف آن، حال هوای تهران خوب می‌شود اما تولید داخلی آن نیز متوقف شد و همچنان حال هوای تهران، «بد» است.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
رو رو رو گفتن جون(سوکی) به هانا(یونا) در باران عشق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار به تهرانی ها: در اولین بارش باران در خیابان‌ها‌ تردد نكنید



هشدار به تهرانی ها: در اولین بارش باران در خیابان‌ها‌ تردد نكنید

 

فارس: یك كارشناس برنامه‌ریزی انرژی، محیط زیست و تغییرات آب و هوا با اشاره به احتمال بارش باران اسیدی در تهران، هشدار داد: شهروندان تهرانی به منظور حفظ سلامت خود از تردد در زیر باران خودداری كنند.

 

محمد صادق احدی با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران طی روزهای آتی و بالا بودن غلظت برخی آلاینده‌ها و احتمال بارش باران اسیدی در تهران، گفت: نمی‌‌گوییم حتماً باران اسیدی می‌بارد اما با توجه به اینكه همه جوانب را لازم است در نظر داشته باشیم، توصیه می‌شود مردم در اولین بارش باران در تهران از تردد در خیابان‌ها خودداری كرده یا در صورت امكان از چتر استفاده كنند.

این كارشناس در حوزه آب‌وهوا گفت: این هشدار و اقدامات پیشگیرانه است و تنها به دلیل حفظ سلامت شهروندان تأكید می‌شود.

وی همچنین با اشاره به عوارض باران اسیدی اظهار داشت: در صورت بالا بودن غلظت برخی آلاینده‌ها و بارش باران اسیدی، سوختن برگ درختان را موجب می‌شود؛ اسید سولوفوریك یك ماده رنگ‌بر است و وقتی روی برگ درختان می‌افتد رنگ آنها را از بین می‌برد و بافت‌ها را می‌سوزاند همچنین باعث سوزش پوست می شوند.

احدی در پاسخ به این پرسش كه آیا می‌توانیم به مردم هشدار دهیم تا از تردد در شهر در روزهای بارانی خودداری كنند؟ بیان كرد: با توجه به این‌ كه احتمال بارش باران اسیدی نیز وجود دارد، بهتر است اقدامات پیشگیرانه را از هم اكنون اتخاذ كنیم، بنابراین توصیه خوبی است كه به خاطر حفظ سلامت مردم داده می‌شود.

این كارشناس در حوزه آب‌وهوا بیان كرد: اگر وزش باد را داشته باشیم آلاینده‌ها جا به جا می شود و آلاینده‌ها كمتر می‌شوند و احتمال بروز مشكل و بارش باران اسیدی را كمتر می‌كند.

وی گفت: در صورتی كه میزان غلظت برخی آلاینده‌ها بسیار زیاد باشد در صورت مخلوط شدن با آب می‌تواند تشكیل باران اسیدی دهد.

این كارشناس در حوزه محیط زیست بیان كرد: بارش باران اسیدی بستگی به میزان غلظت آلاینده‌ها در اتمسفر دارد.

احدی گفت: اگر غلظت آلاینده‌ها كمتر باشد چندان تأثیری ندارد اما اگر این غلظت از حدی بالاتر باشد در صورت تركیب با آب اثرات بدی را خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌كه همیشه آلاینده‌ها در هوا وجود دارند، گفت: اگر میزان آنها بالا برود زمانی كه با آب تركیب شوند، اثرات جانبی را به همراه دارند.

این كارشناس در حوزه محیط زیست با اشاره به اینكه در طول این مدت بیشتر آلاینده‌ ذرات معلق افزایش یافته است، گفت: همین كه ذرات معلق بالا می رود باعث می‌شود نفوذ سایر آلاینده‌ها به طبقات فوقانی جو كمتر شود به این ترتیب ذرات معلق همچون مانعی عمل كرده و غلظت سایر آلاینده‌ها را نیز افزایش می‌دهد.../فارس