اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا ایران می خواهد اوباما رییس جمهور شود؟



چرا ایران می خواهد اوباما رییس جمهور شود؟

وال استریت جورنال با استناد به نتایج میزگردهای دیپلماسی تشکیل شده در بروکسل پایتخت بلژیک و واشنگتن می نویسد: " مذاکرات و گفتگوهای میان ایران و ایالات متحده که از طریق گروه 5+1 انجام می شد، پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 6 نوامبر، از سر گرفته خواهد شد."

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار -  انتخاب : وال استریت جورنال با استناد به نتایج میزگردهای دیپلماسی تشکیل شده در بروکسل پایتخت بلژیک و واشنگتن می نویسد: " مذاکرات و گفتگوهای میان ایران و ایالات متحده که از طریق گروه  5+1  انجام می شد، پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 6 نوامبر، از سر گرفته خواهد شد."

"پاول زالاتاریوف" تحلیلگر سرشناس، در مورد این مذاکرات و انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده اظهار داشت: ایران به پیروزی اوباما امیدوار است.

وی می افزاید: حزب دموکرات ایالات متحده، برخی از سیاست ها در خاورمیانه را در اولویت دستورکار کابینه خود قرار داده است. به همین منظور نیز به وی جایزه نوبل صلح اعطا شد.

جمهوری خواهان خواهان حل و فصل معضلات هسته ای ایران از طریق نظامی هستند. به عقیده ی بسیاری از کارشناسان امور سیاسی، چنین اقدامی منجر به بی ثباتی در منطقه (خاور میانه) و حتی روسیه خواهد شد.

از این رو برای ادامه و نتیجه بخش بودن مذاکرات نیاز به ادامه ریاست جمهوری اوباماست. برای همین ایران به پیروزی او در انتخابات آمریکا امیدوار است.

او می افزاید: هر چند رامنی و اوباما در سیاست های کلی شان نسبتب ه ایران تجدیدنظر نخواهند کرد و هر دو یک مسیر را خواهند رفت ، اما رامنی یک شخصیت جنگ طلب است که حضور او قطعآً باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
سگ های اوباما ( رییس جمهور امریكا )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما به رییس جمهور بعدی ایران تبریک بگوید


یک دیپلمات سابق آمریکا در ایران به اوباما پیشنهاد داد که به رییس جمهوری بعدی ایران نامه تبریک بفرستد.

 عصر ایران: یک دیپلمات سابق آمریکا در ایران به اوباما پیشنهاد داد که به رییس جمهوری بعدی ایران نامه تبریک بفرستد.

" جان لیمبرت" دیپلمات سابق آمریکا و یکی از گروگان های آمریکایی در ماجرای اشغال سفارت آمریکا در تهران، در یک نشست درباره انتخابات در ایران با ارایه این پیشنهاد به اوباما گفت که آمریکا نباید در مسایل مربوط به انتخابات ایران دخالت کند.

لیمبرت با اشاره به اینکه باید انتخابات ایران مساله این کشور دانسته شود، افزود واشنگتن نباید به گونه ای عمل کند که نتیجه انتخابات ایران به عنوان پیروزی یا شکست آمریکا تعبیر و تفسیر شود و حکومت ایران این بهانه را به دست آورد که مخالفان خود را به حمایت از جانب آمریکا متهم کند.

این دیپلمات سابق همچنین افزود که اوباما نباید در نامه خود به رییس جمهور منتخب ایران از مسایلی چون تروریسم و ضرورت رعایت مسایل حقوق بشر در ایران نامی به میان آورد.

لیمبرت یکی از دیپلمات های سابق آمریکا است که پیشتر سمت معاونت امور ایران در وزارت خارجه آمریکا را بر عهده داشت . وی یکی از 50 گروگان آمریکایی بود که به مدت 444 روز در اختیار دانشجویان پیرو خط امام بود.

وی یکی از  معدود مقامات و دیپلمات های سابق آمریکا است که خواستار از سرگیری گفتگو ها با ایران و برقراری مجدد رابطه دولتش با تهران است .لیمبرت به دلیل اقامت طولانی مدتش در ایران تسلط کاملی به زبان فارسی دارد.