اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا اپل به ساعت 9:41 علاقه خاصی دارد؟


محصولات شرکت اپل در تبلیغات همیشه بر روی یک ساعت (۹:۴۱) تنظیم شده‌اند و علت آن ادای احترام به استیو جابز و نخستین آیفون است.

خبرگزاری ایسنا: محصولات شرکت اپل در تبلیغات همیشه بر روی یک ساعت (۹:۴۱) تنظیم شده‌اند و علت آن ادای احترام به استیو جابز و نخستین آیفون است.

تبلیغات محصولات مختلف اپل اغلب از یک قاعده منظم پیروی می‌کنند، اما بنا به گزارش وب‌سایت ایندیپندنت، احتمالا تاکنون به این نکته توجه نکرده‌اید که چرا در تمامی رسانه‌ها، گوشی‌های اپل در تبلیغات همیشه روی ساعت ۹:۴۱ تنظیم شده‌اند.

داشتن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های یکپارچه برای شرکتی مثل اپل غیر معمول نیست، اما علت نهفته در پشت علاقه شرکت اپل به این زمان خاص جالب است. این زمانی است که استیو جابز نخستین آیفون را در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ و در ساعت ۹:۴۱ صبح معرفی کرد. وقتی گوشی آیفون برای نخستین بار در آن رویداد بر صفحه ظاهر شد، ساعت ۹:۴۲ را نشان می‌داد.

این موضوع به همین منوال در رویدادهای معرفی محصولات بعدی نیز ادامه یافت و در زمان رونمایی از آیپد در سال ۲۰۱۰ نیز این دستگاه در ادامه راه آیفون، در حالی که روی ساعت ۹:۴۱ دقیقه تنظیم شده بود، ارائه شد.

همچنین این روال تا امروز نیز ادامه دارد و در تمامی تصاویر تبلیغات محصولات اپل به نشانه احترام به استیو جابز و آیفون، انتخاب ساعت ۹:۴۱ برگزیده شده است.

بنا به گفته اسکات فورستل، مهندس سابق اپل، وابستگی و از خودگذشتگی اپل به ساعت ۹:۴۱ به طوری است که این شرکت معمولا مراسم‌ رونمایی خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند که ۴۰ دقیقه طول بکشد.

تنها محصول اپل که از زمان متفاوتی در تصاویر تبلیغاتی استفاده می‌کند، ساعت اپل است که معمولا بر روی ساعت ۱۰:۹ تنظیم می‌شود و زمانی است که در اغلب تبلیغات ساعت‌ها به دلیل موقعیت متقارن عقربه‌ها از آن استفاده می‌شود. البته در حقیقت بیشتر ساعت‌ها در تبلیغات خود از زمان ۱۰:۱۰ استفاده می‌کنند، اما شرکت اپل احتمالا به این خاطر که یک گام از بقیه جلوتر است، یک دقیقه زودتر را نشان‌ می‌دهد.

پیوند اپل با ساعت ۹:۴۱ دقیقه، رازی محرمانه نیست، اما حقیقت جالبی است و از این پس شما بدون توجه به این موضوع به تبلیغات این شرکت نگاه نخواهید کرد.


ویدیو مرتبط :
بررسی کامل اپل واچ سری 9؛ بهترین ساعت هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا ساعت محصولات اپل برروی ساعت 9:42 دقیقه هستند؟ + عکس



چرا ساعت محصولات اپل برروی ساعت 9:42 دقیقه هستند؟ + عکس

روزگارنو- این استیو جابز و اپل، بسیار خوش‌شانس هستند، چون ملت هر کاری می‌کنند که تا گجت‌های ساخت این شرکت را مشهورتر کنند و هر بار جنجالی رسانه‌ای برای آن درست می‌کنند.

- راز ساعت نه و چهل و دو دقیقه آیفون کشف شد!: اشخاص زیادی کنجکاو بودند بدانند که چرا در همه تبلیغات رسمی آیفون، عکس آیفون در حالی که زمان ۹:۴۲ را نشان می‌دهد، دیده می‌شود! این مسئله باعث بی‌خوابی خیلی‌ها شده بود!

در تبلیغات آی‌پد، هم در همه عکس‌ها، زمان ۹:۴۱ دقیقه، دیده می‌شود.

آیا زمان ۹:۴۲ مفهومی برای استیو جابز دارد و در این زمان رخداد مهمی برای او پیش آمده است؟! 

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سرانجام یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اپل، این سؤال را از نایپ رئیس پیشین اپل، آقای «اسکات فرستلی پرسید.پاسخ سؤال بسیار ساده بود:در مراسم رونمایی محصولات، ترتیب‌دهندگان مراسم طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که بعد از گذشت ۴۰ دقیقه از شروع مراسم، نوبت به معرفی محصول جدید یا نسخه جدید محصول قدیمی برسد. برای اینکه زمان نشان‌داده شده در عکس‌هایی که روی پرده می‌افتد با ساعت حضار، هماهنگی نسبی داشته باشد، زمان آیفون روی ۹:۴۲ دقیقه تنظیم می‌شود.بنابراین رمز و راز چندانی در ساعت اسرارآمیز ۹:۴۲ وجود ندارد!

خواستگاری به یاری آی‌پد: شخصی به نام «زاک اینگوئز»، در ایمیلی که به وبلاگ تک کرانچ زده است، پرده از آخرین شیرین‌کاری‌ای برداشته که به یاری آی‌پد انجام داده است!

او در تعطیلات اخر هفته در یک بستنی‌فروشی قراری با دوست‌دخترش گذاشت، آی‌پدش را هم با خودش برد و بعد از نامزدش خواست است که هدفون آی‌پد را در گوشش قرار دهد. سپس اسلایدشویی از عکس‌هایی که با هم داشتند را با آی‌پد برایش پخش کرد، در اسلاید آخر او نوشته بود: «آیا با من ازدواج می‌کنی؟»! 

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طرف هم پاسخ مثبت داد و زاک اینگوئز بیش از پیش متقاعد شد که آی‌پد چیز جادویی است!

منبع:یک پزشک