اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا امریکا 15699 موشک خطرناک به عربستان فروخته است؟



اخبار ,اخبار بین الملل ,عربستان سعودی

 

اخبار بین الملل - چرا امریکا 15699 موشک خطرناک به عربستان فروخته است؟

در این میان عربستان سعودی برای خرید تسلیحات با کانادا نیز قراردادی را امضا کرده است، قرادادی که از دیدگاه مقامات کانادایی تاریخی توصیف شده و به عنوان پیروزی بزرگ برای دیپلماسی این کشور قلمداد شده است.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا و عربستان سعودی دو ماه یش در مورد تصویب قراردادی با یکدیگر مذاکره کردند، موضوع قرارداد فروش حجم عظیمی از تسلیحات نظامی به عربستان سعودی بود، مساله ای که بسیار بحث برانگیز شد و در میان کشورهای منطقه نگرانی هایی را ایجاد کرد. آژانس همکاری امنیت دفاعی وزارت دفاع امریکا به کنگره اعلام کرد که با درخواست ریاض مبنی بر خرید 14هزار موشک بی‌جی‌ام-71 تاو، نوعی موشک هدایت‌شونده ضدتانک و بیش از هزار و 700 موشک مشابه در دو قرارداد جداگانه به‌ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار موافقت کرده است.


حال سوالی که مطرح می شود این است که نیروی نظامی رژیم سلطنتی عربستان سعودی با این همه سلاح چه خواهد کرد.

به گزارش تدبیر به نقل از دیلی فینانس عربستان سعودی قصد دارد تا با خرید تجهیزات مدرن و جدید قدرت خویش در منطقه را افزایش داده و از این طریق مانع از هرگونه اقدام نظامی علیه خود گردد.


در این میان عربستان سعودی برای خرید تسلیحات با کانادا نیز قراردادی را امضا کرده است، قرادادی که از دیدگاه مقامات کانادایی تاریخی توصیف شده و به عنوان پیروزی بزرگ برای دیپلماسی این کشور قلمداد شده است. بر اساس این قراداد کانادا در حدود 13 میلیارد دلار خودرو زرهی را در اختیار عربستان سعودی قرار داده است، خودروهایی که به گفته وزیر تجارت بین الملل این کشور در لندن طراحی و ساخته شده است.

 

با توجه به شرایط جغرافیایی عربستان، ماشین های زرهی برای استفاده در جنگ های صحرایی بسیار مفید هستند.


چند سال پیش نیز عربستان سعودی برای خرید یک بسته تسلیحاتی با واشنگتن وارد مذاکره شد. مقامات آمریکایی از این معامله تحت عنوان بزرگ ترین معامله تسلیحاتی در تاریخ ایالات متحده آمریکا یاد کردند. خاورمیانه و به طور اخص عربستان سعودی  در حال میلیتاریزه شدن است و به همین دلیل به بازراری برای کالاهای نظامی شرکت های تسلیحاتی غول پیکر آمریکایی تبدیل شده اند. پیمانکار دفاعی برای دستیابی به بیشترین سود تقریبا با یکدیگر متحد شده اند و با دقت و بدون توجه به عواقب بد ناشی از آن تلاش دارند تا از منطقه به عنوان بازاری برای فروش تسلیحات نظامی خود استفاده کنند.
اخبار بین الملل - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
امریکا و عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار 430 موشک "توماهاک" توسط امریکا در خلیج فارس/راشاتودی: این موشک ها قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی ایران است!



استقرار 430 موشک "توماهاک" توسط امریکا در خلیج فارس/راشاتودی: این موشک ها قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی ایران است!

وزیر دفاع امریکا در یک برنامه تلویزیونی قول داد که برنامه "B" امریکا در خصوص ایران با موفقیت مواجه خواهد شد. گزارشات نشان می دهد که سخنان پنه تا جدی است چراکه گروه های تهاجمی امریکا در خلیج فارس 430 موشک "توماهاک" دارند.

 

   ,سیستم دفاع موشکی ایران,اخبار,اخبار سیاسی,حمله آمریکا به ایران

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راشا تودی نوشت: وزیر دفاع امریکا در یک برنامه تلویزیونی قول داد که برنامه "B" امریکا در خصوص ایران با موفقیت مواجه خواهد شد. گزارشات نشان می دهد که سخنان پنه تا جدی است چراکه گروه های تهاجمی امریکا در خلیج فارس 430 موشک "توماهاک" دارند.

 

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، پنه تا گفت: ما برای انجام تمام گزینه های روی میز آمادگی داریم.

 

وی افزود: اگر ایران جاه طلبی های هسته ای خود را رها نکند، برنامه هایی برای مقابله با این کشور داریم.

 

وی که در برنامه "ولف بلیتزر" سی ان ان حضور یافته بود، گفت: واشنگتن هیچ کدام از گزینه های روی میز را برنداشته است.

 

در حال حاضر دو ناوهواپیما بر همراه با گروه های تهاجمی و چندین زیر دریایی در اب های خلیج فارس مستقر شده اند. نیروی دریایی امریکا و پنتاگون می گویند که حضور آنها روتین است.

 

خبرگزاری اینترفکس روسیه در این خصوص نوشت: ناو "اینترپرایز" به تنهایی 130 موشک "توماهاک" دارد.ناو "ابراهام لینکلن" هم موشک های کروز دور برد زیادی دارد.گزارش شده است که این گروه در حال حاضر در خلیج فارس فعالیت دارد تا بتواند پشتیبانی هوایی از نیروهای ناتو در افغانستان داشته باشد.

 

همچنین زیردریایی "جرجیان"  که در این منطقه حضور دارد، نزدیک به 154 موشک "توماهاک" دارد.

 

بنابراین گزارش، زیردریای دیگری هم که در دست یک گروه تهاجمی امریکا قرار دارد مجهز به 12 موشک کروز است.

 

بنابراین حداقل 430 مشوک "توماهک" در خلیج فارس وجود دارد.

بنا بر ادعای راشاتودی، این موشک های قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی و فرودگاه های نظامی ایران است./انتخاب