اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا امارات حملات ضدداعش خود را متوقف کرد؟



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

مقامات دولت واشنگتن گفتند، امارات پس از آنکه معاذ الکساسبه، خلبان نیروی هوایی اردن در نزدیکی رقه سوریه به اسارت گرفته شد، به فرماندهی مرکزی آمریکا اطلاع داد که پروازهای نیروهای هوایی‌اش را به تعلیق درمی‌آورد.

طبق اعلام مقامات آمریکایی، امارات به عنوان یکی از متحدان عربی مهم در ائتلاف ضد داعش، از دسامبر گذشته و به دنبال اسیر شدن خلبان اردنی که اخیراً توسط داعش سوزانده شد، با ابراز نگرانی نسبت به امنیت خلبان‌هایش حملات هوایی خود علیه این تروریست‌ها را به تعلیق درآورد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مقامات دولت آمریکا گفتند، امارات از پنتاگون خواسته تا به جای انجام حملات هوایی و استقرار هیات‌هایش در کویت، عملیات امداد و نجات از جمله استفاده از هواپیمای اوسپری V-22 را در شمال عراق تایید کند. خلبانان این کشور تا زمانی که هواپیماهای اوسپری در شمال عراق مستقر نشوند، مجددا به عملیات‌های ضد داعش ملحق نخواهد شد.

مقامات دولت واشنگتن گفتند، امارات پس از آنکه معاذ الکساسبه، خلبان نیروی هوایی اردن در نزدیکی رقه سوریه به اسارت گرفته شد، به فرماندهی مرکزی آمریکا اطلاع داد که پروازهای نیروهای هوایی‌اش را به تعلیق درمی‌آورد.

یکی از مقامات ارشد ارتش آمریکا گفت: تروریست‌های داعش در عرض چند دقیقه ستوان الکساسبه را به اسارت گرفتند و زمانی برای مداخله ما وجود نداشت.

اما مقامات امارات، ارتش آمریکا را زیر سوال بردند که اگر تیم‌های امداد و نجات زمان بیشتری داشتند، می‌توانستند ستوان الکساسبه را نجات دهند یا خیر.

در همین حال شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات نیز از باربارا لیف، سفیر جدید آمریکا در این کشور پرسید که چرا فرماندهی مرکزی برای نجات خلبان‌ها دسترسی مناسبی به شمال عراق ندارد. این در حالی است که سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در این باره اظهارنظری نکرده است.

تفرقه میان آمریکا و امارات بسیار مهم است چراکه امارات یکی از مهم‌ترین متحدان عربی آمریکا در مقابله علیه داعش است. امارات به نسبت دیگر کشورهای عضو این ائتلاف بین‌المللی، ماموریت‌های بسیاری را در آغاز این جنگ هوایی انجام داد. امارات یکی از اولین کشورهایی بود که به ائتلاف علیه داعش پیوست.

روابط با امارات برای آمریکا بسیار مهم است چراکه رابطه واشنگتن با دیگر کشورهای مسلمان همچون ترکیه، مصر و عربستان متشنج شده است. هنوز مشخص نیست که چرا ارتش آمریکا قادر نبوده تا تیم‌های نجات را در شمال عراق مستقر کند.
اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
عملیات زمینی ارتش سوریه پشتیبانی هوایی روسیه ضدداعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنها راه متوقف کردن حملات حماس، تجاوز به مادران و خواهران آنهاست!



اخبار,اخبار بین الملل , عملیات تروریستی

 

اخبار بین الملل - ادبیات یک صهیونیست
استاد دانشگاه اسراییل: تنها راه متوقف کردن حملات حماس، تجاوز به مادران و خواهران آنهاست!

تنها راه متوقف کردن آنها این است که بدانند اگر عملیات تروریستی کنند به خواهر یا مادر آنها تجاوز خواهد شد. در این صورت است که ممکن است آنها از عمل تروریستی دست بردارند و برای دفاع از ناموس شان به خانه شان برگردند.

یک استاد دانشگاه در اسراییل در اظهاراتی عجیب که حتی اعتراض برخی رسانه های اسراییلی را نیز در پی داشته است، گفت که تنها راه مقابله با حماس تجاوز به مادران و خواهران آنهاست.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه هاآرتص " مردخای کدار" استاد دانشگاه "بارایلان" در اسراییل در یک برنامه رادیویی گفت :" تنها راه متوقف کردن تروریست ها مثلا گروه هایی که اخیرا سه نوجوان شهرک نشین را ربوده و کشته اند، تجاوز به مادران و خواهران آنها است.

در این هنگام مجری برنامه که از این سخنان شوکه شده بود ، گفت: البته که ما چنین کارهایی نخواهیم کرد " ؛ اما استاد دانشگاه کارایلان اسراییل در پاسخ به مجری گفت :" من درباره اینکه چه می توانیم بکنیم یا نه سخن نمی گویم من درباره واقعیات سخن می گویم . تروریست ها را چیز دیگری نمی تواند متوقف کند.

 

ما در چنین فرهنگی زندگی می کنیم.  شما مثلا یک نفر را که به خود بمب بسته و می خواهد خودش را بکشد تا چند نفر دیگر را هم به همراه خود بکشد چطور می توانید متوقف کنید! تنها راه متوقف کردن آنها این است که بدانند اگر عملیات تروریستی کنند به خواهر یا مادر آنها تجاوز خواهد شد . در این صورت است که ممکن است آنها از عمل تروریستی دست بردارند و برای دفاع از ناموس شان به خانه شان برگردند. "

گفتنی است این اظهارات " مردخای کدار" با واکنش شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها در اسراییل مواجه شده است اما این استاد دانشگاه در اسراییل تا کنون و پس از این اظهارات خود در مقام پاسخ دهی به انتقادات رسانه ها برنیامده است.

اخبار بین الملل - عصر ایران