اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا افراد شاد، زودتر می‌میرند


تلاش برای رسیدن به خوشبختی یکی از پایه‌های اصلی زندگی است، اما محققان می‌گویند تلاش برای تحقق خوشبختی و شادی می‌تواند پایان شومی هم به همراه داشته باشد.

تلاش برای رسیدن به خوشبختی یکی از پایه‌های اصلی زندگی است، اما محققان می‌گویند تلاش برای تحقق خوشبختی و شادی می‌تواند پایان شومی هم به همراه داشته باشد. جون گروبر از دانشگاه ییل و ایریس ماوس از دانشگاه دنور در پژوهشهای خود دریافتند که خوشبختی دارای نیمه‌ تاریک هم هست.



نتیجه این تحقیقات بر روی افراد نشان داد: كسانی که شادتر هستند زودتر می‌میرند، از قدرتهای خلاقانه کمتری برخوردارند و بیشتر مرتکب رفتارهای پر خطر می‌شوند.

گروبر می‌گوید وقتی با انجام عملی در صدد رسیدن به خوشبختی بیشتر هستیم، در صورت عدم تحقق این هدف، ناامید شده و احساس بدبختی می‌کنیم.

روانشناسان در صدد فهم آن چیزی بودند که خوشبختی واقعی را به همراه می‌آورد، بر این اساس گروبر تاکید دارد که داشتن پول، شهرت و موفقیت راز خوشبختی نیست، بلکه راز خوشبختی در داشتن «تعاملات اجتماعی معنادار» نهفته است.


منبع : ایسنا


ویدیو مرتبط :
چرا مردان زودتر از زنان می میرند؟.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجردها زودتر از افراد متاهل می‌میرند


محققان با بررسی اطلاعات 90 تحقیق که روی 500 میلیون نفر انجام گرفته است، اعلام کردند احتمال مرگ در افراد مجرد 32 درصد بیش از افراد متاهل است. همچنین احتمال مرگ در زنان مجرد 23 درصد بیش از زنان متاهل است.

مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد افراد مجرد و متاهل سلامتی و طول عمر یکسانی ندارند.

محققان با بررسی اطلاعات 90 تحقیق که روی 500 میلیون نفر انجام گرفته است، اعلام کردند احتمال مرگ در افراد مجرد 32 درصد بیش از افراد متاهل است. همچنین احتمال مرگ در زنان مجرد 23 درصد بیش از زنان متاهل است.

بر اساس این تحقیق، مردان مجرد بین 8 تا 17 سال زودتر از دوستان متاهل خود و زنان مجرد نیز حدود 15 سال زودتر از دوستان متاهل خود می‌میرند.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، علت کاستی طول عمر افراد مجرد می‌تواند به عواملی چون برخورداری ناچیز از فواید سلامتی، پشتیبانی‌ ضعیف و همین‌طور درآمد کم‌تر بستگی داشته باشد. همچنین افراد مجرد در مقایسه با افراد متاهل از حمایت اجتماعی کم‌تری برخوردارند.

احتمال مرگ افراد مجرد 30 تا 39 ساله 128 برابر بیشتر از افراد متاهل است. اما این رقم در سن 70 سالگی به 16 درصد کاهش می‌یابد.

منبع: برنا