اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا اصولگرایان نگران انتخابات خبرگان هستند؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,انتخابات مجلس خبرگان

 

اخبار سیاسی - چرا اصولگرایان نگران انتخابات خبرگان هستند؟

مجلس خبرگان گویا این روزها تبدیل به دومین نگرانی اصولگرایان شده است.

اعتماد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان نگران انتخابات مجلس خبرگان» نوشته: یك به یك هشدار می دهند.

 

درست در بحبوحه نگرانی برخی ها برای انتخابات مجلس، برخی هم دل نگران انتخابات مجلس خبرگان هستند. هشدار می دهند تا مبادا در شلوغی های جلسات انتخاباتی مجلس، انتخابات مجلس خبرگان را فراموش كنند و از آن غفلت بورزند.

 

پس از آیت الله جنتی كه در ایام عید نسبت به انتخابات مجلس خبرگان هشدار داده بود اما این بار نوبت به یكی دیگر از ائمه جمعه رسید كه نسبت به انتخابات مجلس خبرگان هشدار بدهد و از تصرف این مجلس توسط برخی جناح ها ابراز نگرانی كرده است.

 

مجلس خبرگان گویا این روزها تبدیل به دومین نگرانی اصولگرایان شده است. نگرانی برای از دست دادن دو نهادی كه برایشان اهمیت زیادی دارد. روز گذشته آیت الله صدیقی در همین مورد گفت: برای مجلس خبرگان آینده نقشه های خطرناك زیادی دارند از این رو باید هوشیار باشیم.

 

حالامشخص نیست كه هوشیاری اصولگرایان برای این انتخابات چگونه جلوه پیدا می كند. انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال 93 برگزار خواهد شد. انتخاباتی كه اهمیت زیاد و ویژه یی برای اصولگرایان دارد. اما علت نگرانی و هشدار های پی در پی پیران اصولگرا در مورد انتخابات مجلس خبرگان چیست؟ این روزها اصولگرایان به شدت مشغول برنامه ریزی برای انتخابات مجلس دهم هستند.

 

آنقدر مشغول هستند كه فراموش كرده اند اصلاانتخابات دیگری به نام انتخابات مجلس خبرگان هم وجود دارد. حالاپیران اصولگرا كه از این غفلت های اصولگرایان همواره آسیب دیده اند دل نگران هستند تا مبادا این بار هم اصولگرایان غفلت كنند و یك فرصت دیگر از دست داده شود.

 

مجلس خبرگان رهبری اما اهمیتش به مراتب برای اصولگرایان بیشتر هم هست و این هشدارهای آنان نشان از اهمیت این نهاد دارد. چندی پیش آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان نیز در این مورد هشدار داده و گفته بود كه «انتخابات خبرگان رهبری به ستون و اساس انقلاب مربوط می شود و الان عده یی در حال طراحی هستند تا مجلس خبرگان رهبری و بعد شورای اسلامی را تصرف كنند و مقاصد فاسد خود را از این طریق دنبال كنند.» حالاباید دید كه اصولگرایان برای انتخابات مجلس خبرگان چه برنامه هایی دارند و آیا این هشدارهای پیران اصولگرا از سوی نیروهای اصولگرا مورد توجه قرار می گیرد یا خیر؟

اخبار سیاسی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
روحانی: انتخابات مجلس خبرگان رهبری،‌ مهمترین انتخابات ملی و کشوری است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان شركت می كند



 

هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان شركت می كند

 

 

ایلنا- رئیس دفتر ریاست مجلس خبرگان رهبری ضمن تاكید بر حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد : روحیه با نشاط و شاداب و انقلابی آیت الله هاشمی با اتکا به آراء بی‌سابقه یک میلیون و هفتصدهزار نفری مردم در مجلس خبرگان و دلسوزی صادقانه برای نظام باعث شده که انتقادهای کور و مغرضانه تازه به دوران رسیده‌ها همانند کوبیدن اب در هاون شود.

 

حجت الاسلام نوری شاهرودی تاكید كرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مصمم هستند که در انتخابات ریاست این دوره مجلس خبرگان شرکت نمایند.

وی با اشاره به اقدام خلاف تقوی و اخلاق برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها گفت: منش و‌ روش رئیس مجلس خبرگان رهبری خدمت و ادای تکلیف نسبت به انقلاب اسلامی در هر سنگر و جایگاه است،بنابراین عدم حضور و فاصله گرفتن و عقب نشینی در قاموس فردی که خود از پدید آورندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی است معنا و مفهومی ندارد.

وی ادامه داد : من مطمئن هستم که جنگ روانی و تخریب‌های دوره‌ای و جریان سازی و تهمت‌ها و اکاذیب در اندیشه و افکار فقهای مجلس خبرگان رهبری هم نه تنها تا بحال هیچ اثری نداشته، بلکه به اذعان برخی از آنان این حجم خبرهای منفی و تخریب قطعا اثری معکوس خواهد شد.

رئیس دفتر ریاست مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: روحیه با نشاط و شاداب و انقلابی آیت الله هاشمی با اتکا به آراء بی‌سابقه یک میلیون و هفتصدهزار نفری مردم در مجلس خبرگان و دلسوزی صادقانه برای نظام باعث شده که انتقادهای کور و مغرضانه تازه به دوران رسیده ها همانند کوبیدن اب در هاون شود.

نوری شاهرودی با مضحک و بی اثر خواندن شایعاتی مربوط به روابط آیت الله هاشمی با رهبر معظم انقلاب گفت: هر چند اختلاف نظر در موضوعات مسئله‌ای طبیعی و موجب رشد و تعالی است ولی من بارها از ایشان شنیده‌ام که امروز هم هیچ شخصیتی بهتر از آیت الله خامنه‌ای برای رهبری نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی در پایان اعلام كرد که شرکت حضور آیت الله هاشمی در این دوره از انتخابات ریاست مجلس خبرگان قطعی و فقهای محترم مجلس خبرگان به این نکته توجه خواهند داشت.../ایلنا