اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا اصولگرایان لیست انتخاباتی نمی دهند؟


انتشار فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان و حامیان دولت برای 69 کرسی باقی مانده مجلس شورای اسلامی هم باعث نشد شورای ائتلاف اصولگرایان لیست نامزدهای تحت الحمایه خود را منتشر کنند.

روزنامه ایران: انتشار فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان و حامیان دولت برای 69 کرسی باقی مانده مجلس شورای اسلامی هم باعث نشد شورای ائتلاف اصولگرایان لیست نامزدهای تحت الحمایه خود را منتشر کنند.

سکوت حاکم بر اردوگاه انتخاباتی اصولگرایان- آن هم در شرایطی که کمتر از یک هفته دیگر مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس شروع می شود – این گزاره را مطرح کرده که ممکن است اصولگرایان در نیمه دوم انتخابات فهرستی ارائه ندهند.چنانکه حسین ابراهیمی، عضو ارشد شورای ائتلاف اصولگرایان با اعلام این خبر به «ایران» گفت که این نهاد، برای انتخاباتی که دهم اردیبهشت ماه در 21 استان برگزار می‌شود، برنامه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه «از ابتدا هم بنا نبوده است شورای ائتلاف برای شهرستان‌ها تصمیم‌گیری کند» تأکید کرد: جلسات نهاد انتخاباتی اصولگرایان دیگر همانند گذشته داغ نیست و جسته و گریخته برگزار می‌شود. سخنانی که با اندکی تساهل و تسامح می‌تواند به منزله نقطه پایان بر فعالیت تشکیلاتی تلقی شود که عزم جزم کرده بود همانند 12 سال گذشته اکثریت کرسی‌های مجلس را فتح کرده و نبض پارلمان را برای 4 سال دیگر در دست داشته باشد.

اما آن گونه که به نظر می‌رسد، شکست سخت و سنگین نامزدهای این ائتلاف در تهران، ائتلافی‌ها را به این نتیجه رسانده که بی سر و صدا به فعالیت تشکیلاتی خود پایان بدهند. این در حالی است که هنوز تکلیف 69 کرسی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یعنی حدود یک‌چهارم پارلمان نامشخص است و با توجه به برابری نسبی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقل‌ها در دور اول، داشتن «اکثریت» مجلس به انتخابات آتی وابسته است.

اما در شرایطی که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در چارچوب شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان کمافی السابق به فعالیت‌های خود ادامه داده و چهارشنبه گذشته نامزدهای تحت حمایت‌شان را در قالب «لیست امید» معرفی کردند، شورای ائتلاف اصولگرایان فعالیتش را متوقف و به همان فهرستی که در دور اول منتشر شده است، اکتفا کردند. هر چند ابراهیمی در گفت‌وگو با «ایران» تأکید کرد از ابتدا هم قرار بوده شورای ائتلاف اصولگرایان تنها در مواردی ورود کند که بین نامزدهای اصولگرا در شهرستان اختلافی به وجود بیاید، اما انتشار فهرست نامزدهای تحت حمایت این نهاد در شهرستان‌ها این سخنان را محل تردید قرار داده و این گمانه را مطرح می‌کند که اصولگرایان پیش از شروع رقابت‌ها، قافیه را واگذار کرده‌اند و حال نامزدهای اصولگرا در 21 استان باقی مانده، باید با تکیه بر ظرفیت بومی و محلی خود و بضاعت تشکیلات این جریان در شهرستان‌ها وارد راند نهایی شوند.


ویدیو مرتبط :
رقابت پرشور انتخاباتی اصولگرایان با اصولگرایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیست انتخاباتی اصولگرایان منتشر شد


در فهرست اولیه ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران 9 اقتصاددان، 8 وزیر یا معاون وزرای دولت‌های پیشین، 8 نماینده با تجربه 12 ساله، 6 خانم، 6 جوان و 4 روحانی به چشم می خورد.

واحد مرکزی خبر: در فهرست اولیه ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران 9 اقتصاددان، 8 وزیر یا معاون وزرای دولت‌های پیشین، 8 نماینده با تجربه 12 ساله، 6 خانم، 6 جوان و 4 روحانی به چشم می خورد.

جریان اصولگرایی پس از مدت‌ها رایزنی لیست انتخاباتی 30 نفره خود را برای حوزه انتخابیه تهران منتشر کرد.

در فهرست انتخاباتی اصولگرایان 9 نفر از اقتصاددانان، هشت نفر از وزرا یا معاونان دولت‌های پیشین، هشت نفر با سابقه 12 سال نمایندگی مجلس، شش نفر از بانوان، شش نفر از جوانان و چهار نفر از روحانیون حضور دارند.

اسامی اولیه فهرست انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان برای حوزه انتخابیه تهران به شرح زیر است:

1. حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد

2. حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی

3. حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم

4. حجت‌الاسلام سید محمود نبویان

5. مرضیه وحیددستجردی

6. فاطمه رهبر

7. فاطمه آلیا

8. زهره طبیب‌زاده

9. لاله افتخاری

10. زهره الهیان

11. یحیی آل اسحاق

12. محمد سلیمانی

13. پرویز داوودی

14. مسعود میرکاظمی

15. لطف الله فروزنده

16. مجتبی رحماندوست

17. احمد توکلی

18 الیاس نادران

19. علیرضا زاکانی

20 مهرداد بذرپاش

21. اسماعیل کوثری

22. غلامعلی حدادعادل

23. سید مهدی جولایی

24. حجت الله عبدالمالکی

25. عامری

26. محمد ناظمی اردکانی

27. قریشی

28. رنجبر

29. پرچمی

30 . وکیل پور