اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا از آزادی بیان خاتمی وحشت دارند؟



اخبار,سید محمد خاتمی,حامیان احمدی نژاد

 

اخبار سیاسی - چرا پایداری‌ها از آزادی بیان خاتمی وحشت دارند؟
حامیان احمدی‌نژاد: اجازه ندهید خاتمی حرف بزند!

10تن از نمایندگان پایداری در مجلس (پژمان‌فر، کائیدی، کوثری، آشتیانی، حسینی، آلیا، موسوی نژاد، حسینیان و بذرپاش) روز یكشنبه از وزیر دادگستری خواستند که اهتمام بیشتری در ممنوع الخروجی، ممنوع التصویری و دیگر فعالیت‌های آقای سید محمد خاتمی داشته باشد.

چندی پیش بود که رئیس جمهور روحانی از تمام جریان‌های سیاسی خواست گذشته را ورق نزنند و کاری به کسی که قوه قضائیه او را محکوم نکرده است، نداشته باشند و اجازه بدهند که کشور مسیر آرام خود را طی کند تا مردم به دور از دعواهای سیاسی روزهای خود را سپری کنند. اما گویی برخی نان خود را در این حاشیه سازی می‌بینند. امروز 10 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری عجیب به وزیر دادگستری از وی خواستند که اهتمام بیشتری در مورد حکم حکم ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و ممنوع البیان بودن آقای خاتمی توسط قوه قضاییه داشته باشد.

این تذکر به خوبی نشان می‌دهد که چه کسانی و با چه اهدافی به دنبال هم زدن حوادث سیاسی ایران در میان مردم هستند. پژمان‌فر، کائیدی، کوثری، آشتیانی، حسینی، آلیا، موسوی نژاد، حسینیان و بذرپاش، از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری، در تفکر خود معتقد به نقش خاتمی در حوادث سال 88 هستند و اعتقاد دارند که او از رهبران حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 است و این درحالی است که قوه قضائیه تا کنون حکمی را در قبال خاتمی صادر نکرده است . حتی هیچ یک از روسای قوا و شخصیت‌های برجسته کشور از خاتمی به عنوان عامل آن حوادث نام نبرده‌اند.

درخواست‌های این 10 تن از وزیر دادگستری، در حالی مطرح می‌شود که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان از مهم‌ترین اصول است و به تمام افراد کشور اجازه داده شده است که در چارچوب قانون و اسلام سخن بگویند و اندیشه‌های خود را تبیین کنند. حالا برخی نمایندگان که خود باید تبلور قانون اساسی در کشور باشند، در اقدامی عجیب از یک وزیر می‌خواهند زمینه ساز ممنوع البیان شدن، رئیس جمهور پیشین ایران شوند، کسی که به ادعای بسیاری از فرهیخته ترین چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور است.

این نمایندگان دم از ممنوع الخروج بودن خاتمی می‌زنند بدون اینکه بگویند چرا باید خاتمی ممنوع الخروج باشد. آیا آنها از این می‌ترسند که خاتمی به خارج برود و دیگر برنگردد؟ یا اینکه از این وحشت دارند که خاتمی به مجامع خارجی برود و به تبیین چهره‌های اصیل اسلام و نظام جمهوری اسلامی بپردازد و ابر بدبینی که دوستان این نمایندگان در دولت گذشته ایجاد کرده‌اند را رفع کند؟ به نظر می‌رسد آنها از مقبولیت بیشتر خاتمی در مجامع جهانی وحشت دارند.

این درحالیست که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ممنوع الخروجی خاتمی را بدعتی از سوی دولت احمدی نژاد دانسته بود و گفته بود « من فکر می کنم که دولت احمدی نژاد در برخی موارد عادات بدی داشت که این هم یکی ازآنها بود و فکر می کنم که این مسئله به آسانی قابل حل است.» اظهاراتی که گویای آن است که فردی در جایگاه علی لاریجانی نیز این رویه را بر نمی تابد و مخالف این گونه اقدامات سلبی علیه مسئولان نظام است.

نشان دادن چهره خاتمی در فیلم تبلیغاتی حسن روحانی نیز به خوبی نشان داد که رئیس جمهور پیشین ایران، ممنوع التصویر نیست و او می‌تواند در مجامع عمومی سخن بگوید و هیچکس حق ندارد او را محکوم کند و مانع انتشار تصویرش در رسانه‌های گوناگون شود. انتخابات سال 92 و حمایت خاتمی از حسن روحانی و نقش او در رای آوردن رئیس دولت یازدهم، نشان می‌دهد که مردم برخلاف این ده نماینده فکر می‌کنند و آنها اعتقاد دارند که خاتمی یکی از کارگزارن جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کس نمی‌تواند او را از این حلقه خارج کند.

در کنار مردم اما برخی دیگر دوستان این آقایان از جریان اصول گرایی نیز هنوز از سید محمد خاتمی به عنوان یک چهره قابل احترام و فرهنگی یاد می‌کنند. برنامه شناسنامه که جمعه‌ها از شبکه سه پخش می‌شود که اجرای آن برنامه نیز به عهده مجری معروف نزیک به یک جریان خاص است سعی کرد با پرسیدن نظر مهمان خود در مورد خاتمی، ذهن مردم را به این سمت بکشاند که خاتمی علت اصلی حادثه 88 بوده است، اما بسیاری از مهمانان این برنامه از خاتمی به عنوان یک چهره فرهنگی یاد کردند تا تیر این گروه به سنگ بخورد.

محسن اسماعیلی، از اعضای شورای نگهبان از مهمانان این برنامه در مورد خاتمی می‌گوید:« شخصیت نجیب و فرهیخته که به موضع گیری‌های شفاف نیازمند است». مرضیه حبیب چی نیز می‌گوید:« ایشان انسان فرهنگی و خوبی هستند. انشاالله زحماتی که برای انقلاب کشیدند مورد لطف خدا قرار بگیرد.» حسین مظفر نماینده اصول گرای مجلس نیز در مورد خاتمی می‌گوید:« من برای شخص آقای خاتمی احترام زیادی قائلم، انسان مودب و فرهخیته ای است»

غفوری فرد نیز او را فرزند آیت‌الله سید روح الله خاتمی می‌داند. همانطور که مشاهده می‌کنید، اصول گرایان نیز از خاتمی به نیکی یاد می‌کنند درست برخلاف برخی نمایندگانی که سعی می‌کنند خاتمی را مقصر اصلی حوادث سال 88 بنامند. بازخوانی ریا مردم به حسن روحانی نشان می‌دهد که که آنها از دست افراط گری‌ها به اعتدال پناه بردند و پیام واضح خود را به گوش آقایان رساندند. اما گویی این پیام هنوز توسط برخی آقایان دریافت نشده است. دیگر شعار خاتمی و فتنه، داستان نخ نما شده‌ای است .

در آخر بازهم خالی از لطف نیست سخنان روحانی در مورد بازگشت عده‌ای به گذشته را مرور کنیم:« اینقدر گذشته را یاد نیاوریم. برخی سرشان را به پشت گرفته اند راه می روند. ما می ترسیم اینها زمین بخورند. حالا یه وقت کاری شد چیزی بود بگذریم تمام کنیم. هی می خواهیم کش بدهیم و بادش کنیم. در این کشور هر کس جرمی کرده قوه قضائیه ببرد محاکمه کند. اگر نگرفتی یعنی پاک است ولش کنیم. اگر کسی دستگیر نشده و در خیابان راه می رود یعنی گناهی و جرمی نکرده. صبح تا شب متهم نکنیم»

اخبار سیاسی  - نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
سید محمد خاتمی - آزادی در برابر دین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی العالم خلاف آزادی بیان است



 

 

 

 

مصطفی محمدنجار از حذف شبکه العالم از ماهواره های عرب انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا محمدنجار ضمن انتقاد از اقدام شبکه های عرب اظهار داشت؛ جای تعجب است که در عصری که آزادی بیان است عده یی با رسانه یی که می خواهد واقعیت را منتقل کند مخالفت می کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد صدور مجوز جهت راهپیمایی معترضان برای ۲۲ بهمن گفت؛ دهه فجر ایام الله است و ۲۲ بهمن روز ملی و متعلق به همه ملت است که همه با هم با شهدا، مقام رهبری و اصول اساسی انقلاب تجدید میثاق می کنند. همچنین به گزارش ایلنا وزیر کشور با بیان اینکه کشور ما از لحاظ امنیتی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، تاکید کرد؛ جای نگرانی در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن وجود ندارد.