اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا ارزش دلار بالا رفت؟



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار ارز

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، بازار داخلی طلا و سکه در هفته گذشته بیشتر تحت تاثیر قیمت ارز بود تا قیمت جهانی طلا و ارزش دلار نیز به دلیل افت ارزش سهام در بازار آسیا، بالا رفت که همین موضوع نوساناتی در بازار طلا ایجاد کرد.

محمدکشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: در طول هفته گذشته قیمت جهانی طلا تغییر عمده ای نداشت و قیمت هر اونس طلا که اوایل هفته 1139 دلار بود، در طول هفته حدود پنج دلار نوسان داشت.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته در طول هفته گذشته افت ارزش سهام در بازار آسیا بود که باعث بالا رفتن ارزش دلار شد و همین موضوع نوساناتی در بازار طلا ایجاد کرد.

کشتی آرای در عین حال بیان کرد: هفته گذشته نرخ بهره آمریکا نیز تثبیت شد و به دنبال آن بازارهای مالی با ثباتی را شاهدبودیم.

 

نوع طلا قیمت طلا در اوایل هفته گذشته قیمت طلا اواخر هفته ای که گذشت
هرگرم‌ طلای 18عیار 93 هزار و 914 تومان 93 هزار و 245 تومان
هرمثقال طلا 407 هزار و 200 تومان 404 هزار و 300 تومان
اونس جهانی 1140 دلار و 90 سنت 1137 دلار و40 سنت
نوع سکه    
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 917 هزار تومان 912 هزار تومان
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 916 هزار تومان 911 هزار تومان
نیم سکه 464 هزار تومان 466 هزار تومان
ربع سکه 255 هزار تومان 258 هزار تومان
یک گرمی 171 هزار تومان 170 هزار تومان
نوع ارز    
دلار آمریکا 3389 تومان 3408 تومان
یورو 3900 تومان 3840 تومان

 

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ارزش 1 دلار در کشور‌های مختلف - با یک دلار چه می‌توان خرید ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس فدرال رزرو نیویورك: دولت آمریكا باید هر چه زودتر ارزش دلار را افزایش دهد



 

 

رییس فدرال رزرو نیویورك:  دولت آمریكا باید هر چه زودتر ارزش دلار را افزایش دهد

 

رییس فدرال رزرو نیویورك ضمن هشدار نسبت به افزایش كسری بودجه آمریكا گفت ارزش دلار بایدهر چه زودتر افزایش پیدا كند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز رییس فدرال رزرو نیویورك آمریكا تاكید كرد كاهش ارزش دلار نتیجه و اثر منفی اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو است و كاهش ارزش دلار به هیچ وجه هدف اصلی نبوده است .

 

ترنس چكی تصریح كرد افزایش رشد اقتصادی آمریكا موجب خواهد شد تا ارزش دلار بار دیگر افزایش یابد و در سطح منطقی تثبیت شود . فدرال رزرو آمریكا نیز باید به محض دستیابی به رشد و رونق اقتصادی با ثبات و پایدار ارزش دلار را افزایش دهد .

 

وی افزود كاهش رشد اقتصادی آمریكا و كاهش بی سابقه نرخ بهره بانكی و نرخ تورم مهمترین علل كاهش ارزش دلار طی ماههای اخیر بوده است . اتخاذ سیاستهای انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو تنها با هدف افزایش رشد اقتصادی و افزایش اشتغال بوده است . البته این سیاست به تنهایی نمی تواند پاسخ نگرانیها و نااطمینانی های موجود در اقتصاد آمریكا را بدهد .

 

وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به افزایش كسری بودجه آمریكا افزود فدرال رزرو باید به تدریج كسری بودجه را كاهش دهد./خبرگزارى فارس