اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا احمدی‌نژاد نباید «احساس تکلیف» كند!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی نژاد

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ملاک های سنجش دولت ها میزان پایبندی آنها به قانون است. بسیاری از کارشناسان بزرگ‌ترین نقطه ضعف دولت های نهم و دهم را عدم قانونگرایی که شاید دلایل دیگر ذیل آن باشد، می دانند.

به گزارش قانون ؛ احمدی‌نژاد با بی‌اعتنایی به قانون، روند رشد و توسعه همه جانبه کشور را با افولی بی سابقه مواجه کرد. برای مثال یکی از بارزترین مصداق‌های آن نادیده گرفتن سند چشم انداز 20 ساله نظام بود. آنها به جای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای عملیاتی شدن این سند مهم، از همان روزهای نخست بنای مخالفت فکری، ارزشی و اجرایی را با آن آغاز کرده، که پیامد این رویکرد مخاطره آمیز، کاهش ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی بود. در فضایی که انتظار می رفت دولت تنظیم کننده، آینده نگر، پاسخگو و مسئولیت‌پذیر (در عرصه‌های‌مختلف) باشد، حلقه احمدی نژاد تخریب فضای کسب و کار و قواعد نهادی را  به یک قاعده و رویه تبدیل کرد، که نتیجه این اقدامات نیز، کاهش رشد اقتصادی و بی ثباتی در فضای کسب و کار شد.

مضاف بر این، زوال ارزش ها و قواعد اخلاقی در تمام سطوح روابط اجتماعی، رواج دروغ، ترس و دورویی در میان جامعه و در مناسبات رسمی، تخریب گسترده نهادهای علمی، آموزشی، دانشجویی و فرهنگی با رویکرد حذفی، روابط ناهمانگ و بعضا متعارض قوای سه گانه کشور ایجاد فضای امنیتی و به محاق بردن احزاب، آزادی بیان و اجتماعات، تنها گوشه ای از دستاوردهای 8 ساله تکیه اصولگرایان بر قوه مجریه است.

ظریف‌تر اینکه، رویه های ناموزون و یک طرفه، سوء تدبیر و مدیریتی که در دکترین سیاست خارجی در سال های 84 تا 92 به منصه ظهور گذاشته شد، لطمات جبران ناپذیری به کشور و نظام وارد آورد که ماحصل آن، تحریم های بی سابقه و به نوعی شکست اقتصاد ایران در عرصه های بین المللی بود. افزون بر بررسی کارنامه دولت های نهم و دهم، در عرف سیاسی کشورهای توسعه یافته معمولا فرد، گروه و جریانی که شکست می‌خورد با تحلیل واقع گرایانه گذشته و درک وضعیت حال، به امید اینکه دوباره مورد اقبال مردم قرار بگیرد برای آینده خود برنامه ریزی می‌کند. این پروسه البته ممکن است چند دهه به طول بینجامد ولی آیا اصولگرایان و احمدی نژادی ها این سیر را طی کرده اند؟

پر واضح است که «کنش» های سیاسی گذشته جریانی که احمدی نژاد « سمبل» آن بود، متبادر کننده عدم پذیرش شکست و به نوعی شانه خالی کردن از مسئولیت رویکردهای ناموزون و یکطرفه گذشته است. البته مسئله به اینجا ختم نمی‌شود. آنها در مباحثی مانند برجام و مسائل اقتصادی با اقدامات « شبه قانونی» همت خود را مصروف به گل نشاندن دولت کرده اند. بنابراین، حضور فیزیکی احمدی‌نژاد و «احساس تکلیف» او با توجه به کارنامه دوران مسئولیتش و عدم پذیرش شکست‌های گذشته و درس گرفتن از آنها، معنایی جز اخذ رای مردم برای مشروعیت بخشیدن به قدرت سیاسی نداشته و بیش از حضور خاموش وی، هم اصولگرایان و هم خود او را به سقوط در پرتگاه سیاست داخلی نزدیک و نزدیک تر می‌کند.

 اخبار سیاسی  -  قانون


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد در دیدار سفیر ونزوئلا: احساس می کنم چاوز در این مراسم حضور دارد



احمدی نژاد,هوگو چاوز,روابط دیپلماتیک ایران و ونزوئلا

احمدی نژاد در دیدار سفیر ونزوئلا: احساس می کنم چاوز در این مراسم حضور دارد/ او همیشه زنده است

رییس‌جمهور تاکید کرد: هوگو چاوز شخصیت بسیار بزرگی بود که خلاصه تمام شخصیت های انقلابی آمریکای لاتین و نماد یک تاریخ مبارزه است.

رییس‌جمهور در دیدار سفیر جدید ونزوئلا گفت : امروز ملت های آمریکای لاتین بیدار شده اند و راه انقلاب بولیواری را که راه استقلال، عزت، ایستادگی و مقاومت است، شناخته اند؛ این راه حتما به پیروزی خواهد رسید و اساسا ذات این راه پیروزی است.

 رئیس جمهور ظهر امروز دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «امه‌نوتب زمبرانو» سفیر جدید ونزوئلا با اظهار خشنودی از اینكه روابط دو كشور در سطح بسیار بالایی قرار داشته و روز به روز مستحكم‌تر می شود، گفت: ایران و ونزوئلا در یك جبهه قرار داشته و دشمنان و آرمان‌ها و اهداف مشتركی دارند و همچون كوهی استوار همواره با هم خواهند بود.

رییس‌جمهور افزود: هیچ مانعی نمی تواند باعث جلوگیری از تعمیق دوستی و برادری دو ملت شود؛ دوستی و برادری ما بسیار فراتر از روابط دوجانبه دیپلماتیک است و تا همیشه ادامه خواهد داشت.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: جهان در حال تحول بزرگی است و جهت این تحول به سوی آرمان ها و آرزوی های ماست و امیدوارم دو ملت در این مسیر در تحقق اهدافشان موفق باشند.

رییس‌جمهور در واکنش به اظهارات سفیر جدید ونزوئلا مبنی بر اینکه هوگو چاوز چند روز پیش از درگذشت خود این استوارنامه را به بنده داد و در همان حال بیماری که عمل های جراحی سنگین را نیز پشت سر گذاشته بود، دغدغه گسترش روابط با ایران را داشت، تصریح کرد: چاوز همیشه زنده است؛ اگر چه جسم چاوز در میان ما نیست اما دوستان چاوز و به ویژه آقای مادورو راه ایشان را ادامه خواهند داد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: هوگو چاوز شخصیت بسیار بزرگی بود که خلاصه تمام شخصیت های انقلابی آمریکای لاتین و نماد یک تاریخ مبارزه است.

امه‌نوتب زمبرانو سفیر جدید ونزوئلا نیز در این مراسم س از تقدیم استوارنامه خودبا بیان اینکه امپریالیسم از اتحاد ایران و ونزوئلا به خود می لرزد، خطاب به دکتر احمدی نژاد گفت: دلیل اینکه امپریالیسم از شما می ترسد این است که رهبرانی چون شما و چاوز از حقیقت و درستی سخن می گویید؛ امروز احساس می کنم چاوز در این مراسم حضور دارد./عصرایران