اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرااحزاب دیگربرای راهپیمایی بایدمجوزبگیرند



 

چرااحزاب دیگربرای راهپیمایی بایدمجوزبگیرند

 

دلخوش با اشاره به آنچه اهمال وزارت‌كشور درتجمع دیروز خواند؛

چطور احزاب دیگر برای راهپیمایی باید مجوز بگیرند؟


این‌ها اشك تمساح ریختند غافل اینكه در دفاع از خانواده شهدا ما پیشگام بودیم/ چرا در شرایطی كه طرح قانونی در مجلس رسیدگی می‌شود امروز باید فحش بشنویم.

نماینده مردم صومعه‌سرا با اشاره به تجمع روز ‌گذشته در مقابل مجلس تاكید كرد: وزارت كشور در این زمینه اهمال كرده است چطور احزاب دیگر برای راهپیمایی باید مجوز بگیرند اما این افراد حتی ناهار، ‌كیك، ساندیس و اتوبوس‌شان فراهم بود و در قالب حدود 150 نفر به اسم دانشجو تجمع كردند ولی هیچ اقدامی (از سوی وزارت كشور) صورت داده نشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، كاظم دلخوش در تذكر آیین‌نامه‌ای ضمن تشكر صمیمانه از رئیس مجلس به خاطر سخنانش در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس كه به انتقاد از شعارهای مطرح شده در تجمع دیروز مجلس پرداخته بود، اظهار داشت: از خانواده شهدا عذرخواهی می‌كنم كه افرادی سابقه و خانواده آنها روشن است این حركات را انجام دادند و از اصولگرایان عذرخواهی می‌كنم.
وی در پاسخ به این سوال لاریجانی كه تذكر براساس چه موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس است با بیان اینكه این تذكر براساس اصول 84، 86 وماده 87 و بند 11 ماده 23 است، افزود: نام ما و برخی نمایندگان اصولگرا در تجمع ذكر شد و من به‌ عنوان كسی كه سال‌ها رزمنده بوده‌ام می‌گویم كه در چند دوره گذشته اگر دفاع و بسیجیان شهدا صورت گرفته توسط نمایندگان بوده است و كسانی كه این تجمع را سازماندهی كردند افرادی را به‌ عنوان دانشجو فرماندهی كردند و دادگاه ویژه باید سوابق خانوادگی آنها را بررسی كند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تصریح كرد: این‌ها اشك تمساح ریختند غافل اینكه در دفاع از خانواده شهدا ما پیشگام بودیم.
دلخوش خطاب به رئیس مجلس گفت: به وزارت كشور تذكر دهید، زیرا در شرایطی كه طرح قانونی در مجلس رسیدگی می‌شود امروز باید فحش بشنویم، آیا این رسم اصولگرایی است مگر شما رئیس اصولگرا نیستید، وزارت كشور در این زمینه اهمال كرده است چطور احزاب دیگر برای راهپیمایی باید مجوز بگیرند اما این افراد حتی ناهار، ‌كیك، ساندیس و اتوبوس‌شان فراهم بود و در قالب حدود 150 نفر به اسم دانشجو تجمع كردند ولی هیچ اقدامی (از سوی وزارت كشور) صورت داده نشد.
وی خطاب به رئیس‌جمهور هشدار داد: آقای احمدی نژاد دوست و دشمن خود را بشناس و ما اگر قدمی بر می‌داریم صادقانه است.
«ما را ز چه می‌ترسانی، ما را ز سر بریده می‌ترسانی، گر ما ز سر بریده می‌ترسیدیم، ‌در مجلس عاشقان نمی‌رقصیدیم»
وی در پایان با بیان اینكه من ابتدا از طرفداران وقف دانشگاه آزاد بودم اما وقتی دیدیم سیاسی كاری می‌شود خود را كنار كشیدم، خطاب به تجمع‌كنندگان اظهار داشت: اگر شما عرضه داشتید رای احمدی‌نژاد را در تهران بیشتر از رقبا می‌كردید و تهران را بهتر اداره می‌كردید. نطق دلخوش در ابتدا با احسنت تعدادی از نمایندگان و در قسمت‌های پایانی با واكنش و فریاد دیگر مواجه شد و پس از اتمام نطق تعداد زیادی از نمایندگان دور صندلی وی جمع شده و برسر وی فریاد كشیدند كه برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس تلاش كردند تا تعدادی از نمایندگان را آرام كنند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
راهپیمایی روزقدس - سوزاندن آبلیسک در راهپیمایی روز قدس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهپیمایی نمایندگان در صحن علنی مجلس



 

نمایندگان در حین راهپیمایی در صحن علنی مجلس سینه می‌زدند و با هدایت علی‌اصغر زارعی كه در جلو حركت می‌كرد به دور صحن علنی مجلس حركت كردند.



در محكومیت اقدامات روز عاشورا ، جمعی از نمایندگان در صحن علنی و اطراف مجلس راهپیمایی كردند.

 



به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس پس از صحبت‌های علی لاریجانی در محكومیت حوادث دو روز گذشته و تذكر هدایت‌خواه و حسینیان و تاكید بر دستگیری افراد هتاك جمعی از نمایندگان مجلس شروع به راهپیمایی در صحن علنی مجلس كردند.

 



گفتنی است نمایندگان با فریادهای مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق و هیهات من‌الظله انزجار خود را از اقدامات برخی افراد دو روز گذشته نشان دادند

 



همچنین نمایندگان در حین راهپیمایی در صحن علنی مجلس سینه می‌زدند و با هدایت علی‌اصغر زارعی كه در جلو حركت می‌كرد به دور صحن علنی مجلس حركت كردند.

 



علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در این هنگام گفت به علت جریان خودجوش مجلس كه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب به وجود آمده است، ۳۰ دقیقه تنفس اعلام می‌نماییم تا با روح شهدا میثاقی مجدد داشته باشیم.

 



همچنین نمایندگان پس از این صحبت لاریجانی به خارج از مجلس حركت كردند و در اطراف مجلس مشغول راهپیمایی و شعار دادن شدند.