اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چت آنلاین مرد و زن نامحرم حرام است


دارالافتای مصر به عنوان مرجع صدور فتوا در این کشور با صدور یک فتوا "چت" ( گفتگو در فضای مجازی) را بین زن و مرد نامحرم ممنوع اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: دارالافتا مصر، مرجع صدور فتاوای دینی روی وب سایت رسمی خود چت بین مردان و زنان نامحرم را ممنوع اعلام کرده است.

این فتوا پاسخی به سؤالاتی است که به کرات در رابطه با همین موضوع پرسیده می شود. در فتوای دارالافتای مصر چت بین زنان و مردان رفتاری سبک و بیهوده و دری به سوی گناه، فساد و فتنه توصیف شده که به عنوان یک ناهنجاری می تواند وسوسه کاذب ایجاد کند.

این درحالی است که براساس این فتوا چت در مواقع لزوم مانعی ندارد.

دارالافتا همچنین اعلام کرده است که زنان نباید تصاویر خود را برای افرادی که نمی شناسند ارسال کنند تا با این کار از خودشان و کرامتشان محافظت کرده باشند.

این فتوا افزوده است که این تصاویر ممکن است توسط اشرار به استفاده نادرست برسد. تجارب ثابت کرده است که چت آنلاین وقت تلف کردن و استفاده بی هدف از زمان است.

براساس آمار سپتامبر 2013، تعداد کاربران اینترنتی مصر به 37.14 میلیون نفر رسیده است.


ویدیو مرتبط :
عطر زدن زن برای نامحرم حرام است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد زن‌نمای چت‌روم‌ها دستگیر شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مرد زن‌نمای چت‌روم‌ها دستگیر شد

رییس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری مرد زن‌نمایی كه در فضای مجازی اقدام به اغفال دختری جوان و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی وی كرده بود، خبر داد.

سرهنگ احمدرضا رستمی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: با مراجعه زنی به پلیس فتا و اعلام این كه از طریق چت‌روم در فضای مجازی مورد اغفال فردی ناشناس قرار گرفته، بررسی این موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاكی در تحقیقات و بررسی‌های كارشناسان پلیس اظهار كرد كه در فضای مجازی از طریق چت‌روم با فردی كه خود را دختر جوان جا زده بود، آشنا شده و پس از چند مرحله چت و جلب اعتماد وی، شماره تماس شاكی را دریافت كرده است.

رستمی با بیان اینكه متهم اقدام به دریافت اطلاعات شخصی شاكی از طریق چت‌كردن با وی كرده بود، اظهار كرد: وی پس از كسب این اطلاعات، با ارسال پیامك‌های غیرمتعارف برای شاكی ایجاد مزاحمت می‌كرد كه ماموران با دریافت اطلاعات وی، اقدامات خود برای دستگیری متهم را آغاز كردند.

رییس پلیس فتای استان مازندران با بیان اینكه ماموران سرانجام متهم به هویت «س- ل» را در شهرستان ساری شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را در مخفی‌گاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل كردند، خاطر نشان كرد: متهم در تحقیقات ابتدا منكر هر گونه ارتكاب جرم شد، اما پس از رویت شواهد، قراین و دلایل فنی به بزه انتسابی اعتراف كرد.

به گفته وی، متهم پس از تشكیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرمش به دادسرا معرفی و پس از آن با قرار وثیقه 200 میلیون ریالی روانه زندان شد.

رستمی در این خصوص به شهروندان و كاربران فضای مجازی هشدار داد كه اینترنت دروغ را به راحتی در بسته‌های زیبا به كاربران ارائه می‌كند. پس باید این افراد در ارائه اطلاعات شخصی خود در این فضا دقت بیشتری به كار دهند.

رییس پلیس فتای استان مازندران با بیان اینكه چت‌روم و اتاق‌های گفت‌وگو فضای بسیار ناامنی برای جوانان هستند، از آنان خواست از حضور در این‌گونه تالارها و فضاها خودداری كنند./ایسنا