اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چاوز: مخالفان می‌خواهند ونزوئلا را مثل لیبی ناآرام کنند



 

چاوز: مخالفان می‌خواهند ونزوئلا را مثل لیبی ناآرام کنند

 رییس جمهور ونزوئلا از رهبران آمریكا و اروپا به دلیل تلاش برای حمله نظامی به لیبی انتقاد كرد. چاوز گفت: اكنون در جهان قذافی بزرگترین هیولا معرفی شده است.

رییس جمهور ونزوئلا مخالفان سیاسی اش را به تلاش برای ایجاد اختلاف در ارتش به عنوان بخشی از یك طرح گسترده تر با هدف ایجاد ناآرامی های شبیه كشور لیبی در ونزوئلا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده متهم كرد.

به گزارش ایسنا، هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا تصریح كرد كه این مناقشه به واشنگتن بهانه می‌دهد تا رهبری یك حمله نظامی به ونزوئلا را بر عهده بگیرد.

چاوز با اشاره به مخالفانش در ونزوئلا گفت: آنها می خواهند در نیروهای مسلح اختلاف ایجاد كنند، امپراطوری یانكی ها، سازمان سیا و وزارت خارجه آمریكا عامل این اقدام هستند.

رییس جمهور ونزوئلا افزود: امپراطوری آمریكا طرحی دارد كه در لیبی عمل كرده است.

چاوز این اظهارات را در نطق تلویزیونی و رادیویی هفتگی خود اعلام كرد.

این در حالی است كه رهبران مخالفان در ونزوئلا هرگونه تلاش برای سرنگونی دولت چاوز را از طریق تحریك ارتش و انجام كودتا رد كردند.

آلفردو راموس یك قانونگذار مخالف این اتهام ها از سوی هوگو چاوز را بی پایه و اساس توصیف كرد و گفت كه وی پیش از این نیز این اتهام های مشابه را شنیده است.

راموس در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: چاوز احساس می كند كه احتمال شكستش در سال 2012 وجود دارد به همین دلیل تلاش می كند اتهام های بی پایه و اساس علیه مخالفان مطرح كند. مقامات آمریكا نیز بارها اتهام تلاش برای كودتا در ونزوئلا را رد كرده اند.

رییس جمهور ونزوئلا از رهبران آمریكا و اروپا به دلیل تلاش برای حمله نظامی به لیبی انتقاد كرد.

چاوز گفت: اكنون در جهان قذافی بزرگترین هیولا معرفی شده است.

چاوز، واشنگتن و هم پیمانانش را به تلاش برای به كنترل در آوردن نفت لیبی متهم كرد.

اتحادیه عرب نیز از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا یك منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان لیبی ایجاد كند، اما به طور دقیق مشخص نیست كه آیا امریكا و هم پیمانان اروپایی اش قرار است بر فراز آسمان لیبی منطقه پرواز ممنوع ایجاد كنند.

رییس جمهور ونزوئلا در ادامه هشدار داد كه اگر ناتو و نیروهای آمریكایی به لیبی حمله كنند، بهای نفت به سرعت به 200 دلار در هر بشكه خواهد رسید.

ناتو تاكنون هرگونه دخالت نظامی مستقیم در لیبی را رد كرده است..... / تحلیل:عصر ایران


ویدیو مرتبط :
جانشین چاوز در دیوان عالی ونزوئلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاوز: احمدی نژاد پس از نیویورك به ونزوئلا می آید



 

 

 

چاوز: احمدی نژاد پس از نیویورك به ونزوئلا می آید

 

هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا از سفر قریب الوقوع محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به كشورش خبر داد.

به تقل از رویترز، چاوز روز چهارشنبه بدون ارایه توضیحی بیشتر گفت كه احمدی نژاد پس از شركت در نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویورك به كاراكاس خواهد آمد.

این نخستین سفر احمدی نژاد به ونزوئلا پس از تحریم های اخیری است كه از سوی آمریكا علیه این كشور آمریكایی لاتین به اتهام همكاری با ایران وضع شده است.

چاوز یكی از متحدان نزدیك ایران در منطقه آمریكای لاتین محسوب می شود و موضع رییس جمهوری چپگرای ونزوئلا در بسیاری از جهت گیریهای سیاست خارجی این كشور با موضع دولت ایران هماهنگ است.

محمود احمدی نژاد هفته آینده برای هفتمین بار متوالی در دوران ریاست جمهوری خود برای شركت در نشست مجمع عمومی ملل متحد به آمریكا سفر خواهد كرد. این سفر هشتمین سفر رییس جمهوری به آمریكا محسوب می شود..../تحلیل:عصرایران