اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چاوز: به قاتل من ۱۰۰میلیون دلار می دهند!



 

 

چاوز: به قاتل من ۱۰۰میلیون دلار می دهند!

 

رئیس جمهور ونزوئلا یك غول فراری شبكه های تلویزیونی را به طرح جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری برای ترور وی متهم كرد. به گزارش ایسنا، هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: بر اساس اطلاعات بسیار موثق مخالفان من اعلام كرد ه اند به فردی كه مرا بكشد ۱۰۰ میلیون دلار پول می دهند.

چاوز فردی به نام گیلرمو زولوآگا، رئیس شبكه تلویزیونی فراری مخالف Globovision را به دست داشتن در این طرح متهم كرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، گیلرمو زولوآگا در اوایل سال جاری و پس از متهم شدن به اختلاس و كلاهبرداری در روند فروشندگی خودرو به آمریكا گریخت.

چاوز افزود: گیلرمو زولوآگا یكی از افرادی است كه در طرح ترور من نقش دارد. او در راستای طراحی توطئه علیه دولت فعالیت می كند. همه مخالفانم برای دادن پول به فردی كه مرا بكشد پول جمع آوری می كنند.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل راننده تبریزی هنگام خرید دلار دستگیر شد



قاتل راننده تبریزی هنگام خرید دلار دستگیر شد

مرد جنایتکار که پس از قتل راننده ای در حوالی تبریز، قصد داشت با خرید ارز از کشور فرار کند، با تیزهوشی ماموران پلیس به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر روز 20 آذر امسال مأموران یگان امداد تهران در تقاطع جمهوری ـ خیابان فردوسی به فردی به نام "موسی . ل" 32 ساله مظنون شده که در بازرسی از وی یک قبضه سلاح کلت کمری کشف شد .

پرونده در اداره یکم

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "حمل غیرمجاز سلاح گرم " و احتمال ارتکاب دیگر جرایم ، به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 20 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات در اداره یکم و کشف جنایت

با انتقال متهم به اداره یکم ، کارآگاهان در بازرسی دقیق اموال و وسایل همراه متهم موفق به شناسایی محل اختفا و نگهداری برگه قبض یک پارکینگ عمومی در شهر ارومیه شدند که بلافاصله پس از به دست آمدن برگه قبض پارکینگ که به صورت ماهرانه ای در داخل کیف جیبی متهم جاساز شده بود ، حالت روحی متهم دگرگون شد . با توجه به تناقضات متعدد متهم در خصوص قبض پارکینگ ، کارآگاهان بلافاصله به بررسی قبض پرداختند .

با بررسی برگه قبض پارکینگ و استعلام شماره پلاک خودرو ثبت شده داخل قبض ، کارآگاهان اداره یکم اطلاع پیدا کردند که شماره پلاک درج شده در داخل قبض پارکینگ ، متعلق به یک دستگاه خودرو پراید است که دستور توقیف خودرو و همچنین دستگیری سرنشینان آن از سوی معاونت جرائم جنایی پلیس آگاهی تبریز ، در سیستم جامع پلیس ثبت شده است .

بلافاصله هماهنگی لازم با پلیس آگاهی تبریز انجام و مشخص شد که مالک خودرو به نام "کمال . هـ" ، دهم مهر در جاده سراب به بستان آباد به ضرب شلیک دو گلوله به قتل رسیده و خودرو وی نیز سرقت شده است .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

اظهارات متهم

در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهم در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما با توجه به کشف سلاح گرم و دیگر دلایل غیر قابل انکار ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات اولیه به ارتکاب جنایت اعتراف کرد .

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان کرد: قصد داشتم تا به صورت غیر قانونی از کشور خارج شوم. به همین علت ساعت چهار صبح دهم مهر ماه از تبریز و به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید نقره ای با دو نفر سرنشین شدم تا به ارومیه و از آنجا به شهر بازرگان بروم. در بین راه راننده و سرنشین پراید با تهدید اسلحه قصد زورگیری از مرا داشتند که من نیز با چاقویی که همراهم بودم ضربه ای به دست راننده زده و پس از گرفتن اسلحه ، با شلیک دو گلوله به سر راننده وی را به قتل رساندم و سرنشین خودرو نیز از محل متواری شد . سپس ماشین را در پارکینگ... در شهرستان ارومیه گذاشته و با تهیه غیرمجاز یک جلد گذرنامه ، برای تهیه ارز به تهران آمدم که از سوی مأموران دستگیر شدم و با کشف اسلحه به پلیس آگاهی منتقل شدم " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با پلیس آگاهی شهرستان تبریز ، برخی اظهارات ضد و نقیض در اعترافات متهم پرونده بدست آمد که موضوع برای بررسی صحت و سقم آنها و مشخص شدن واقعیت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

به عنوان مثال متهم در اعترافات خود عنوان داشته که در زمان سوار شدن به خودرو پراید، مقتول به همراه فرد دیگری سوار بر ماشین بوده در حالیکه بنا بر تحقیقات انجام شده از سوی پلیس آگاهی تبریز، متهم اقدام به کرایه دربست ماشین از محل اقامت خود در یکی از هتل های شهر تبریز کرده و به احتمال فراوان، سرنشین دوم پراید وجود خارجی نداشته است.

از سوی دیگر در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی پیش از این دارای سابقه دستگیری بوده و پیش از این نیز به اتهام حمل غیرمجاز سلاح گرم دستگیر و روانه زندان شده است. ضمن آنکه متهم مدعی شده که راننده پراید قصد زورگیری و سرقت اموال وی را داشته در حالیکه با توجه به سن بالای مقتول - حدودا 60 ساله - و همچنین دیگر اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت مقتول ، این احتمال وجود دارد که متهم تلاش دارد تا به گمان خود در مسیر تحقیقات پلیسی ایجاد انحراف کند .

وی در پایان این خبر گفت: با توجه به اعتراف اولیه متهم به ارتکاب جنایت ، متهم برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت./مهر