اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چاله آبی، جوان تهرانی را بلعید


روز گذشته یک جوان 18 ساله تهرانی در سواحل رشت غرق شد. خبرگزاری ایسنا: دیروز جوان 18 ساله تهرانی که برای شنا به سواحل رشت رفته بود به علت بی‌توجهی به هشدارها و نیز شنا کردن در خارج از طرح سالم سازی دریا جان خود را از دست داد.

 
سرهنگ رحیم شعبانی - رئیس پلیس رشت در این باره، گفت: این حادثه در محدوده میان دو طرح سالم سازی دریا به نام حاجی بکنده و طالش رخ داد و چون این محدوده خارج از طرح سالم سازی دریا بود این جوان به خاطر نبود نجات غریق و عدم آشنایی به فنون شنا در چاله‌های آبی دریا به دام افتاده و جان خود را از دست داد.
 
وی با اشاره به انتقال جسد این جوان تهرانی به سردخانه گفت: پس از طی مراحل قانونی از سوی عوامل پلیس جسد وی به خانواده‌اش تحویل داده خواهد شد.
 
شعبانی با بیان اینکه در فصل تابستان مسافران زیادی برای شنا به سواحل گیلان ومازندران سفر می‌کنند گفت: حتما باید برای شنا به طرح‌های سالم سازی و مجاز مراجعه و از شنا در خارج این محدوده جدا خودداری شود. همچنین باید به توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی و انتظامی توجه شود.


ویدیو مرتبط :
ویدئو / ... و ناگهان چاله ای باز شد و خودرویی را بلعید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عمیق ترین چاله آبی دنیا



 

عمیق ترین چاله آبی دنیا

 

شگفت انگیزترین پدیده آبی دنیا، چاله آبی بلیز است که لقب عمیق ترین دریای دنیا را به دریاچه بلیز داده است. حفره ای با عمق 125 متر که عمر آن به 65هزار سال قبل، یعنی اواخر عصر یخبندان می رسد.

 

عجیب ترین ویژگی این چاله آبی شکل منظم آن است که یک دایره کامل و بدون نقص را با قطر 300 متر به شما نشان می دهد. یک دایره فیروزه ای شفاف که بسیاری از توریست های دنیا را برای تماشای شکل شگفت انگیزش به نزدیکی خود می کشاند.

 

 

اما این تنها دلیل سفر به کشور کوچک بلیز و دریای جالب آن نیست. برنامه های غواصی و شنا در آب های عمیق این دریاچه مهم ترین دلیلی است که پای گردشگران ماجرا جو را به بلیز باز می کند. آنها شانس این را دارند که روزانه سه بار در حفره آبی رنگ بلیز شیرجه بزنند و به اعماق این دریا سفر کنند.

 

عمیق ترین چاله آبی دنیا

 

 

غواصانی که از اعماق چاله آبی بلیز دیدن کرده اند، وجود غارهای تو در توی شبکه مانندی را خبر داده اند که گونه های کمیاب و عجیب و غریبی از آبزیان در آنها زندگی می کنند.

 

 

این حفره آبی در کنار جنگل های استوایی و ارتفاعات جنوبی بلیز، این کشور را تبدیل به تفریحی ترین مقصد گردشگری در شمال امریکا کرده است. بلیز (Belize) در شمالی ترین نقطه آمریكای مركزی و در جنوب کشور مكزیک قرار دارد و كم جمعیت ترین و كوچك ترین كشور آمریكای مركزی به شمار می رود.

 

 

عمیق ترین چاله آبی دنیا

 

منبع: planetoddity.com