اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیونگ‌یانگ آمریکا و کره جنوبی را تهدید کرد


در حالی که سئول و واشنگتن قصد دارند اواخر ماه جاری میلادی رزمایش نظامی مشترک خود را آغاز کنند کره شمالی در آستانه این رزمایش آمریکا و کره جنوبی را به انجام اقدام متقابل نظامی سرسختانه تهدید کرد.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش موسوم به نگهبان آزادی اولچی مستلزم اقدام متقابل نظامی قاطع ارتش جمهوری دموکراتیک خلق کره برای دفاع سرسختانه از منزلت ملت و حاکمیت این کشور خواهد بود.

کره شمالی اعلام کرد: تلاش‌های کره جنوبی و آمریکا برای آنکه رزمایش مشترک خود را شفاف و دارای ماهیت دفاعی و همچنین علنی و منظم نشان دهند نمی‌تواند ماهیت تهاجمی و واکنشی این رزمایش‌ها را به عنوان یک جنگ طلبی برای انجام حمله هسته‌ای پیش دستانه علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره پنهان کند.

این بیانیه در حالی منتشر شده که روابط میان دو کره به دنبال تشدید انتقادهای پیونگ یانگ از سئول و طرح برگزاری مشترک جشن‌های آزادی شبه جزیره کره از حاکمیت استعمار ژاپنی تیره‌تر شده است.

دو کره از ماه فوریه 2014 تاکنون هیچ گونه مذاکرات بلندپایه‌ای برگزار نکردند.


ویدیو مرتبط :
هشدار کره شمالی به سفارتخانه های مستقر در پیونگ یانگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار پیونگ‌ یانگ به کره‌ جنوبی و آمریکا


کره شمالی بار دیگر هشدار داد که اگر آمریکا و کره جنوبی به اقدامات خصمانه خود علیه پیونگ یانگ ادامه دهند، این کشور دست به اقدامات متقابل مرگبار بیشتری خواهد زد.

خبرگزاری ایسنا: کره شمالی بار دیگر هشدار داد که اگر آمریکا و کره جنوبی به اقدامات خصمانه خود علیه پیونگ یانگ ادامه دهند، این کشور دست به اقدامات متقابل مرگبار بیشتری خواهد زد.

این هشدار از سوی کره شمالی در حالی مطرح شده است که نیروی دریایی امریکا و کره جنوبی قرار است امروز(دوشنبه) و فردا(سه شنبه) یک رزمایش مشترک با ژاپن برگزار کنند.

در همین حال کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: اگر اقدامات خصمانه آمریکا و کره جنوبی ادامه داشته باشد، تمای قوای دفاع از خود پیونگ یانگ آماده تنبیه کردن عوامل دشمن خواهند بود.

کره شمالی اخیرا چندین موشک کوتاه برد را آزمایش کرد که انتقادهای بین المللی را نیز به دنبال داشت.