اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیوند كامل صورت یك زن + عکس



 

 

 

 

چهره جدید زنی كه ۲ سال پیش بر اثر حمله یك شامپانزه تمام اعضای صورتش را از دست داده بود، برای نخستین بار پس از عمل موفقیت آمیز رونمایی شد.

 

چهره جدید زنی كه ۲ سال پیش بر اثر حمله یك شامپانزه تمام اعضای صورتش را از دست داده بود، برای نخستین بار پس از عمل موفقیت آمیز رونمایی شد.


كلارا ناش۵۷ ساله، در اواخر ماه می امسال در بیمارستان زنان بیرگهام بوستون تحت پیوند موفقیت آمیز صورت قرار گرفت.


وی در فوریه سال ۲۰۰۹ بر اثر حمله یك شامپانزه خانگی بخش اعظم صورت (دماغ، لب ها، چشم ها) و دست هایش را از دست داده بود و تا پیش از عمل به كمك یك لوله عمل تنفس را انجام می داد.


این زن توانست پس از پشت سر گذاراندن یك عمل جراحی پیچیده ۲۰ ساعته كه یك تیم ۲۰ نفره آن را هدایت می كرد، دوباره از توانایی تنفس، بوییدن، خوردن، خندیدن و تكلم برخوردار شود و از قیافه ناهنجار و زشتی كه پیدا كرده بود، رهایی یابد.


طی این عمل جراحی پزشكان به صورت وی پوست، ماهیچه، رگ های خونی، اعصاب، لثه و دندان پیوند زدند.

بر اساس گزارش، این عمل جراحی، سومین پیوند كامل صورت در آمریكا به شمار می رود./شبکه خبری برنا


ویدیو مرتبط :
عمل زیبایی صورت با استفاده از پیوند صورت و پرینتر سه بعدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نژادپرستان ایتالیایی دو زن مسلمان محجبه را از ناحیه صورت مجروح كردند+عکس



نژادپرستان ایتالیایی,ممنوعیت حجاب,مسلمانان تروریست,مونته روتوندو,اخبار سیاسی

 

نژادپرستان ایتالیایی دو زن مسلمان محجبه را از ناحیه صورت مجروح كردند                

دو زن محجبه مسلمان تبعه تونس در نزدیكی شهر 'رم' پایتخت ایتالیا، به خاطر حجاب اسلامی مورد حمله نژاد پرستان ایتالیایی قرار گرفتند و علاوه بر صدمات روحی روانی، از ناحیه صورت به شدت مجروح شدند.

به گزارش شفقنا، دو زن مسلمان تبعه تونس در حالی كه با حجاب اسلامی در شهر 'مونته روتوندو' در حومه شمال شرق رم در حال قدم زدن بودند با اهانت دو جوان نژاد پرست مواجه و سپس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

جوانان نژادپرست ایتالیایی كه گفته می شود وابسته به هیچ فرقه یا گروه افراطی نیستند، پس از مشاهده این دو زن مسلمان، به آنان اهانت كرده و در حالی كه فریاد می كشیدند 'مسلمانان تروریست، به كشورتان برگردید، حجابتان را بردارید اینجا ایتالیا است' آنان را در انظار عمومی كتك زدند.

قربانیان این حمله نژادپرستانه در ایتالیا در گفت و گوهایی اظهار داشتند كه در حین حمله این افراد دیگر شهروندان این شهر كه در محل حضور داشتند نه تنها از آنها دفاع نكردند بلكه شروع به تشویق و ترغیب جوانان نژادپرست برای ضرب و شتم بیشتر كردند.

شهرداری 'مونته روتوندو' پس از این واقعه نژادپرستانه در سایت اینترنتی خود نوشت: این شرمی است كه تمام شهر را لكه دار كرده است.

پلیس ایتالیا یكی از جوانان نژادپرست را شناسایی كرده و گفته می شود هم اكنون در حال جستجوی مهاجم دیگر است.

این دو ایتالیایی متهم به صدمه شخصی، ضرب و جرایم علیه ادیان شده اند، اما تجربه اقدامات مشابه علیه مسلمانان نشان داده است پرونده این گونه شكایات یا از سوی پلیس یا از سوی محاكم قضایی بدون رسیدگی مختومه می شود.

شهر مونته روتوندو با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر در تپه ای در مجاورت شهر رم قرار دارد و شهردار ان قصد دارد با ملاقات با این دو زن مسلمان، رضایت انان را حاصل كند تا به چهره توریستی و منبع درامد شهر لطمه وارد نشود.

تشدید حملات علیه زنان محجبه در ایتالیا، در حالی است كه از حدود 70 میلیون نفر جمعیت این كشور، حدود یك و نیم میلیون نفر مسلمان هستند.

براساس گزارش ایرنا، در شرایطی كه در كشورهایی همچون ایتالیا و برخی دیگر از كشورهای اروپایی تشدید موج مبارزه با حجاب شكل گرفته است، چنین برخوردهایی با افراد محجبه كه بدون دخالت پلیس به پایان می‌رسد، مورد انتظار است و به نظر می‌رسد این سناریو مرحله جدیدی از موج اسلام هراسی است كه با ممنوعیت حجاب در كشورهای مدعی مهد دمكراسی دنبال می‌شود./شفقنا