اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیوند قرنیه از دروغ تا واقعیت


چند هفته پیش بود که شایعه‌ای در رسانه‌ها پیچید که در شهر مشهد فرد زنده‌ای قرنیه‌ خود را فروخته است، این خبر فورا تکذیب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: پیوند قرنیه یا کراتوپلاستی یک عمل جراحی است که در آن قرنیه آسیب‌دیده بیمار با یک قرنیه اهدایی دیگر به جای یک بخش یا کل قرنیه جایگزین می‌شود.

قرنیه پیوندی از یک فرد درگذشته برداشته می‌شود که هیچ گونه بیماری شناخته شده یا شاخص های دیگری که موجب پس زدن پیوند توسط فرد گیرنده و به خطر انداختن سلامتی وی می‌شود نداشته باشد.

قرنیه بخش شفاف جلوی چشم است که اجازه‌ی ورود نور به داخل چشم را می‌دهد. این جراحی توسط پزشک متخصص و اغلب به صورت سرپایی و بدون بستری انجام می‌گیرد.

پیوند قرنیه چشم، چرا و چگونه؟
قرنیه چشم در شمار بافت‌هایی از بدن می‌باشد که به فاصله کوتاهی پس از مرگ از قابلیت پیوند برخوردار است و باید الزامات ویژه‌ای در نگهداری و محافظت از آن به منظور پیوند مد نظر قرار گیرد.

محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست در خصوص عمل پیوند قرنیه می‌گوید: عمل پیوند قرنیه در بیمارانی که به هر دلیل قرنیه آن‌ها دچار آسیب و ناهنجاری‌های جدی می‌شود، صورت می پذیرد. معمولا افرادی که دچار ناهنجاری‌ها و اختلالات قرنیه نظیر قوزقرنیه ، التهاب، زخم و کدورت حاد قرنیه می‌باشند این عمل باید با رعایت ملاحظات و تدابیر ویژه‌ی جراحان چشم پزشک انجام شود.
از موارد مصرف برای پیوند قرنیه می‌توان به کاربردهای چشمی، ترمیمی، درمانی و زیبایی اشاره کرد همچنین افرادی که دارای بیماری‌هایی نظیر ایدز،‌ هپاتیت و غیره باشند. نمی‌توانند از این پیوند بهره مند شوند.

متصدیان حرفه‌ای پیوند قرنیه
این متخصص اپتومتریست معتقد است: در مواردی که التهاب قرنیه توسط داروهای ویژه با پاسخ رضایت بخشی همراه نباشد، انجام پیوند قرنیه در زمان مقتضی ضرورت می‌یابد.
در موارد بروز سوختگی‌های شیمیایی نیز پیوند قرنیه به بهبود بینایی بیمار یاری می‌رساند علاوه بر این‌، باید پیش از انجام پیوند قرنیه اعمال تشخیصی لازم کامل صورت پذیرد و اغلب بانک چشم از متصدیان حرفه‌ای خدمات به متقاضیان پیوند قرنیه به شمار می‌رود.

وی همچنین ادامه داد: قاعدتا باید سازگاری آنتی ژن‌ها و سلامت تمام قسمت‌های چشم مورد بررسی قرار گیرد تا ضریب موفقیت عمل بدین وسیله تضمین شود. البته قابل ذکر است که تکنیک و تعیین گروه های خونی در این فرآیند اولویت چندانی ندارد.

پیوند قرنیه از موفق‌ترین جراحی‌ها
پیوند قرنیه یا هر عمل جراحی دیگری مراقبت‌های پس از بیماری باید جدی گرفته شود.
بدین ترتیب مراجعات منظم و معاینات چشمی مکرر در افرادی که پیوند قرنیه را انجام می‌دهند بسیار حائز اهمیت است.

با اینکه پیوند قرنیه از موفق ترین پیوندهای اعضای بدن به شمار می‌رود اما در صورت مشاهده حساسیت شدید به نور و قرمزی در فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است، باید در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه کرد چرا که ممکن است این علائم خبر از عدم موفقیت پیوند قرنیه داشته باشد.

قرنیه پیوند زده شده استحکام قرنیه طبیعی را نخواهد داشت و افراد باید به این مساله دقت کنند زیرا در صورت وارد شدن ضربه، احتمال پارگی و باز شدن محل پیوند وجود دارد.  به افرادی که این عمل جراحی را انجام می‌دهند توصیه می‌شود مواظب چشم خود باشند و از عینک های محافظ استفاده کنند.

چشم و بینایی یکی از مهم‌ترین ابزارهای شناختی انسان به شمار می‌رود که به وسیله آن می‌تواند درک درست و شناختی عمق و واقع بینانه از هستی داشت. انسان، بیش از 70 درصد از اطلاعات زندگی خود را از طریق چشم دریافت می‌کند به همین دلیل، با توجه به اینکه مراقبت از آن بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر از درمان است، توجه به بهداشت چشم جهت داشتن چشمی سالم یک امر بسیار مهم تلقی می‌شود.

اگر انتظار داریم که چشمان ما برای تمام عمر به ما خدمت کنند بایستی نهایت دقت در مراقبت از آن‌ها به عمل آید.


ویدیو مرتبط :
پیوند قرنیه از نوع DMEK

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شایعه عاشق شدن آنجلینا جولی و کالین فارل دروغ یا واقعیت؟ +عکس



شایعه عاشق شدن آنجلینا جولی و کالین فارل دروغ یا واقعیت؟ +عکس
به گزارش پرداد به نقل از تودی نیوز: شایعه عاشق شدن "آنجلینا جولی" قبل از ازدواج با "برد پیت" دروغ یا واقعیت؟

آنجلینا جولی,کالین فارل

هنوز تحقیقات پیرامون شایعه ازدواج "برد پیت" و "آنجلینا جولی" در شب کریسمس امسال ادامه دارد که شایعه جدیدی زندگی این زوج را وارد حاشیه ای تازه کرده است. . این شایعه جدید به قدری داغ و غیر قابل باور است که هرکس سعی دارد بفهمد دروغ است یا واقعیت.
شنیده میشود که "آنجلینا جولی" 35 ساله قبل از آشنا شدن با "برد پیت" عاشق یکی از ستاره های هم بازی اش در یکی از فیلمها شده  و فقط بخاطر ثروت و آرامش با "برد پیت" ازدواج کرده است.

آنجلینا جولی,کالین فارل

گفته میشود او عاشق "کالین فارل " بوده است و برای او پیامها و ویدئوهای شیطنت آمیز میفرستاده است. که البته این مسئله توسط منابع موثقی تایید شده است، اما از همان زمان به نظر نمیرسید کالین به این مسئله خیلی عاشقانه و رومانتیک نگاه کند و شاید همین امر باعث شد "آنجلینا جولی" به "برد پیت" نزدیک شود.
بعد از بازی در "آقا و خانم اسمیت" این دو قلب "جنیفر انیستون" را شکستند و شروع کردن به گرفتن فرزند خوانده از کشورهای مختلف اما اعلام میشود که در همان زمان هم "آنجلینا جولی" همچنان عاشق "کالین فارل" بوده است. حتی گفته میشود او نام این هنرپیشه را در داخل لبهایش خالکوبی کرده است.
علیرغم رسانه ای شدن این شایعه نه چندان خوشایند "آنجلینا جولی" همچنان سکوت کرده و هیچ عکس العملی در رابطه با آن از خود نشان نداده است..../pardad.ir