اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیوستن 150 زن به ارتش عراق/ کشته شدن 480 زندانی به دست داعش



اخبار,اخباربین الملل,ارتش عراق

 

 اخبارسیاست خارجی - پیوستن 150 زن به ارتش عراق/ درگیری‌ها در کربلا/کشته شدن 480 زندانی به دست داعش

منابع عراقی اعلام کردند که درگیری‌هایی میان حامیان یک شخصیت دینی با نیروهای امنیتی در کربلا و دیوانیه رخ داده است که بر اثر آن چندین تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع عراقی با بیان اینکه درگیری‌هایی میان حامیان الصرخی الحسنی، یک شخصیت دینی با نیروهای عراقی در کربلا و دیوانیه رخ داده است، اعلام کردند که در این درگیری‌ها چهار تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال، منابع در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای عراقی با افراد مسلح در تکریت در جریان است.

از سوی دیگر، سازمان‌های زنان در استان المثنی اعلام کردند که 150 زن برای پیوستن به ارتش عراق برای مبارزه با تروریسم داوطلب شده‌اند.

حیدر العبادی، مسئول انجمن این سازمان‌های غیردولتی در استان المثنی تصریح کرد، 150 زن به صورت داوطلبانه به ارتش عراق پیوسته‌اند و تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که جنگنده‌های سوخو که وارد عراق شده‌اند، توسط خلبانان عراقی هدایت می‌شوند و این جنگنده‌ها آماده هستند تا حمایت‌های لازم را از نیروهای امنیتی عراقی به عمل آورند.

سفیر روسیه در عراق نیز با بیان اینکه خلبان‌های روس در عملیات عراق علیه داعش مشارکت نخواهند کرد، اظهار کرد که احتمالا به عراقی‌ها برای استفاده از این جنگنده‌های روسی آموزش داده شود.

یک منبع دیپلمات روس نیز در مصاحبه با خبرگزاری نووستی روسیه عنوان داشت، روسیه چهار بالگرد به عراق تحویل داده است.

از سوی دیگر، مقاماتی در پنتاگون اعلام کردند که سربازان آمریکایی که تعداد آن‌ها به 500 تن می‌رسد و به بغداد اعزام شده‌اند به هلی‌کوپترهای آپاچی و هواپیماهای شناسایی کوچک مهجز هستند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در پلیس استان صلاح‌الدین خاطرنشان کرد که شش تن از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی داعش در جنوب تکریت به هلاکت رسیده و 18 تن دیگر در عملیات امنیتی بازداشت شده‌اند.

همزمان، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای ارتش شرکت پالایشگاه شمال در استان صلاح الدین را پس از یک هفته درگیری‌ شدید تحت کنترل خود در آوردند.

دفتر حقوق بشر در بصره نیز تاکید کرد: اعضای داعش حدود 480 زندانی در زندان بادوش در نینوا را به قتل رساندند که این زندانیان از اهل تشیع بوده و بنا به حکم‌های کیفری در حبس به سر می‌بردند.

این نهاد با اعلام اینکه بر اساس قانون قربانیان تروریسم باید به خانواده‌های این افراد غرامت پرداخت شود، از جامعه بین الملل خواست تا این جنایت را کشتار دسته جمعی علیه بشریت به شمار آورد.

در همین حال، یک منبع امنیتی اظهار کرد که نیروی هوایی ارتش توانسته‌ است بخش‌هایی را که از آنجا به سمت مرقد دو امام عسکری (علیهما السلام) در سامرا خمپاره شلیک شده بود، منهدم کنند.

از سوی دیگر، اعضای گروه تروریستی داعش به یک دختر بچه شش ساله به دلیل آنکه این گروه را با نام "داعش" خطاب کرده بود، 60 ضربه شلاق زدند.

پدر این کودک اظهار کرد که دخترش در مقابل خانه در روستای عین حیاوی در شمال استان صلاح الدین بازی می‌کرد و زمانی که خودروی اعضای این گروه تروریستی عبور کرد،‌ این دختر بچه به خودروی آن‌ها اشاره کرد و گفت:" داعش، داعش". پس از آن، اعضای این گروه از خودروی خود پیاده شده و 60 ضربه شلاق به این کودک زدند و این دختر بچه در حال حاضر در بیمارستان است تا جای شلاق‌ها روی کمرش بهبود یابد.
اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
کشته شدن فرمانده داعش به دست ارتش عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عقب نشینی ارتش عراق/ سقوط شهر "الرمادی" به دست داعش / 500 کشته در 2 روز



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

افسر پلیس الرمادی گفت که نیروهای امنیتی شامل ارتش و پلیس به صورت کامل از الرمادی عقب نشینی کردند و به منطقه النخیب در جنوب استان الانبار رفتند.

با عقب نشینی نیروهای ارتش و پلیس عراق از شهر الرمادی مرکز استان الانبار،‌ داعش توانست این شهر و مراکز دولتی مهم آن از جمله مقر ستاد عملیات نیروهای مسلح عراق و کاخ دادگستری را تصرف کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، هم اکنون داعش اکثر بخش های شهر الرمادی را در تصرف خود دارد و همچنان خبرهای ضدونقیضی درباره سقوط شهر به دست داعش منتشر شده است.

بی بی سی به نقل از منبع آگاه در استانداری الانبار اعلام کرد شهر الرمادی (مرکز استان) به دست داعش افتاد و نیروهای نظامی دولتی به طور کامل از شهر عقب نشینی کردند.

با این حال درگیری های پراکنده ای میان داعشی ها و نیروهای امنیتی عراقی در برخی مناطق شهر ادامه دارد.
الانبار بزرگترین استان عراق است و مساحت آن یک سوم مساحت کل عراق را تشکیل می دهد.

گروه مسلح دولت اسلامی معروف به داعش بخش های وسیعی از خاک سوریه و عراق را در کنترل خود دارد. داعش هم اکنون شهر موصل مرکز استان نینوا را در تسلط خود دارد.

از ماه ها قبل داعش تلاش می کرد مرکز استان الانبار یعنی شهر الرمادی را نیز تصرف کند.
استان الانبار و مرکز آن الرمادی محل زندگی عرب های سنی است.

در واکنش به این حادثه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فرمانده عالی نیروهای مسلح عراق از نظامیان این کشور خواست در برابر حملات و پیشروی های داعش، در موقعیت خود ثابت قدم باشند.

نخست وزیر عراق همچنین دستور داد گروه های داوطلب نظامی شیعه نیز برای جنگ با داعش و پس گرفتن استان الانبار از این گروه آماده ورود به این استان شوند.

مقامات عراقی می گویند در حملات دو روز اخیر داعش به شهر الرمادی حدود 500 نفر نظامی و غیرنظامی کشته شدند.

"مهند هیمورن" مشاور و سخنگوی استاندار الانبار به خبرگزاری فرانسه گفت:‌  آمار دقیقی از قربانیان نداریم اما معتقدیم  حداقل 500 نفر نظامی و شهروندان عادی در دو روز گذشته کشته شدند.
 
با وجود اینکه داعش بخش های وسیعی از شهر الرمادی را به کنترل خود در آورده است اما سخنگوی استاندار الانبار گفت که مرکز استان به طور کامل سقوط نکرده و نیروهای امنیتی همچنان در بخش هایی از شهر در حال جنگ هستند.

با این حال "جبار العسافی" افسر پلیس الرمادی گفت که نیروهای امنیتی شامل ارتش و پلیس به صورت کامل از الرمادی عقب نشینی کردند و به منطقه النخیب در جنوب استان الانبار رفتند.

یک مقام ارشد ارتش عراق هم به خبرگزاری فرانسه گفت که پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی عراقی از مراکز نظامی در شهر الرمادی، داعش بر مراکز امنیتی در این شهر سیطره دارد.

 

اخبار بین الملل - عصرایران