اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیغام رئیس‌جمهور به خودروسازان



اخبار,اخباراقتصادی, پیغام رئیس‌جمهور به خودروسازان


 اخباراقتصادی -  پیغام رئیس‌جمهور به خودروسازان

حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت از خودروسازان خواست که با رشد کمی و کیفی این صنعت، رضایت بیشتر مردم را جلب کنند.

بر این اساس رئیس‌جمهور پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص «وضعیت صنعت خودرو» به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت. این توضیحات که دیروز از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری منتشر شد را می‌توان به‌عنوان پیغام رئیس‌جمهور به خودروسازان قلمداد کرد.

حسن روحانی در جلسه هیات کاهش هزینه‌های تولید از طریق افزایش تولید و توجه بیشتر به تنوع و زیبایی در تولید خودرو را به‌عنوان مزیت‌های رقابتی کسب و سهم بیشتر در بازار خودرو، واجد اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد که با رشد کمی و کیفی این صنعت، رضایت بیشتر مردم حاصل شود. رئیس‌جمهور همچنین خودروسازی را دارای اهمیت فراوان در افزایش اشتغال دانست.

 وی با توصیه به شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور فعال‌تر در خودروسازی و اهتمام در بهبود کیفیت قطعه‌سازی اظهار کرد که پیوند هرچه بیشتر علم و صنعت و همکاری موثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی با این صنعت ضروری است، اما در جلسه دیروز نعمت‌زاده نیز درخصوص وضعیت صنعت خودرو به ارائه توضیحاتی پرداخت و ارزش افزوده این صنعت را معادل 20 درصد از ارزش افزوده صنعت کشور و اشتغال مستقیم نیروی کار آن را برابر با 12 درصد اشتغال بخش صنعت عنوان کرد.

وی در توضیحات خود همچنین از رشد 64 درصدی تولید خودرو در کشور در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد. 

خروج صنعت خودرو از تحریم، ارتقای سطح استاندارد آلایندگی خودروها از یورو 4 در نیمه دوم سال جاری و کاهش زمان وصول مطالبات قطعه‌سازان از 12 ماه به 4 ماه از دیگر موارد مطرح شده در این گزارش است.

 اخبار اقتصادی  -  فرارو


ویدیو مرتبط :
شوت ترین رئیس جمهور دنیا(فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیغام رئیس جمهور پس از تساوی ایران و نیجریه + عکس



اخبار ,اخبار ورزشی ,پیغام رئیس جمهور پس از تساوی ایران و نیجریه

 

اخبار ورزشی - جام بیستم - ۲۰۱۴ برزیل
پیغام رئیس جمهور پس از تساوی ایران و نیجریه + عکس

رئیس جمهور ایران پس از تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل نیجریه در اولین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی پیغام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن روحانی پس از تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال ایران مقابل نیجریه در اولین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل مقابل نیجریه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر به بازیکنان تیم ملی ایران تبریک گفت و نوشت: به بازیکنان‌مان افتخار می‌کنم که توانستند اولین امتیاز را در جام‌جهانی کسب کنند. امیدوارم این اولین امتیاز از چند امتیازی باشد که آنها در این مسابقات به دست خواهند آورد.

 

اخبار ,اخبار ورزشی ,پیغام رئیس جمهور پس از تساوی ایران و نیجریه

اخبار ورزشی - فارس