اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیغام بان کی مون به سران اسرائیل در مورد ایران



 

 

بان کی مون , اسرائیل , برنامه ی هسته ای

 

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به اسرائیل گفته است که وضعیت پیش امده بر سر برنامه هسته ای ایران باید به صورت صلح امیز حل شود.

به نقل از آسوشیتدپرس، بان کی مون در زمانی که نگرانی ها به دلیل احتمال اسرائیل به ایران افزایش یافته بود، این پیغام را به سران رژیم صهیونیستی داد.

بان در کنفرانسی خبری مشترک با نتانیاهو گفت: از ایرانیان می خواهم که صلح امیز بودن برنامه ی هسته ای خود را ثابت کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نگرانی ها در مورد حمله اسرائیل به ایران گفت: حل اینگونه مسائل، تنها از راه صلح امیز انجام می شود

گفتنی است، ماموران سازمان ملل در روز چهارشنبه اعلام کردند که سفر خوبی داشته اند و به زودی به تهران بازمی گردند.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
ورود بان كی مون به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل به بان کی مون: به ایران سفر نکن



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اسرائیل به بان کی مون: به ایران سفر نکن

نتانیاهو در تلاش علیه اجلاس عدم تعهد در تهران، به بان کی مون گفته است دلیلی نمی بیند دبیر کل سازمان ملل متحد به کشوری سفر کند که هدف رهبران آن نابودی اسرائیل است.نخست وزیر اسرائیل از دبیر کل سازمان ملل متحد خواست به ایران سفر نکند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواست از سفر به ایران برای حضور در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران خودداری کند.  نتانیاهو این سفر را "بسیار خطرناک" توصیف کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نتانیاهو، وی در تماسی تلفنی با بان کی مون گفته است دلیلی نمی بیند دبیر کل سازمان ملل متحد به کشوری سفر کند که رهبران آن یهودستیز هستند و هدف آنها نابودی اسرائیل است.

خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود بان کی مون دعوت ایران برای شرکت در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران را پذیرفته است اما سازمان ملل متحد تاکنون این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

نتانیاهو خطاب به دبیر کل سازمان ملل ادعا کرد: سفر تو به ایران به حکومتی مشروعیت می بخشد که بزرگترین خطر برای صلح و امنیت جهان به شمار می رود.

بر اساس این بیانیه، نتانیاهو مدعی شد: حکومت ایران نه تنها برای کشورهای خاورمیانه خطرناک است بلکه بزرگترین منبع تروریسم در جهان نیز هست.

جنبش عدم شامل 118 کشور است . نشست سران این مجموعه در روزهای 9 و 10 شهریور آینده در تهران برگزار می شود.

قبل از این هم مطبوعات اسرائیل از تلاش های وزارت خارجه و سفارتخانه های این رژیم  برای انصرف یا کاهش سطح مشارکت مقامات کشورهای دعوت شده در نشست تهران خبر داده بود./عصرایران