اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش فروش سکه متوقف شد!



 

سکه,نرخ سکه

 

فارس نوشت:

پیش فروش سکه بهار آزادی در شعب بانک ملی ایران متوقف شد.

بنا به گفته کارکنان بانک ملی طبق ابلاغ بانک مرکزی پیش فروش سکه آتی از صبح امروز صورت نمی گیرد..... /  خبرگزارى فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
فروش گوشی های گلکسی نوت 7 سامسونگ متوقف شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش فروش سکه متوقف شد



پیش فروش سکه متوقف شد
وی ادامه داد: خود افرادی هم كه این سكه ها را دریافت كردند به مرور سكه های خودشان را عرضه می كنند. بنابراین در این شرایط ضرورتی ندارد كه با ذخایر طلا و ارز كشور این كار را كنیم. چرا كه به وفور هست و اكنون اگر كسی سكه بخواهد این طور نیست كه نتواند سكه پیدا كند.

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانك مركزی تاكید كرد دیگر سكه پیش فروش نمی شود.
پیمان قربانی در مورد برنامه های بانك مركزی برای سكه طلا پس از پایان تحویل دادن تمام سكه های پیش فروش شده گفت: ما قطعا پیش فروش جدیدی نخواهیم داشت و اصلا لازم هم نداریم كه دیگر سكه پیش فروش كنیم. در فرایند اجرای طرح پیش فروش سكه، از 9 میلیون و 300 هزار سكه پیش فروش شده، بیش از شش میلیون سكه تحویل داده شده كه این میزان دو برابر میزان سال گذشته است و این سكه ها كماكان در بازار وجود دارند.

 وی ادامه داد: خود افرادی هم كه این سكه ها را دریافت كردند به مرور سكه های خودشان را عرضه می كنند. بنابراین در این شرایط ضرورتی ندارد كه با ذخایر طلا و ارز كشور این كار را كنیم. چرا كه به وفور هست و اكنون اگر كسی سكه بخواهد این طور نیست كه نتواند سكه پیدا كند. قربانی اضافه كرد: با توجه به این كه نرخ های سود هم اصلاح شده به هر ترتیب عاقلانه تر این است كه اگر كسی پولی دارد آن را در بانك سپرده گذاری كند نه این كه سكه بخرد. 
وی در مورد طرح پیش فروش سكه متذكر شد: بانك مركزی زمانی دست به اجرای این طرح زد كه هنوز نرخ ها اصلاح نشده بود و بعد از اصلاح نرخ ها استقبال از طرح های پیش فروش هم كم شد و این نشان می دهد كه این اقدام درستی بوده است. منتها در آن مقطع بالاخره این التهاب بازار باید گرفته می شد كه طرح پیش فروش معرفی شد. مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانك مركزی در پایان خاطرنشان كرد: در این طرح، بانك مركزی، كاملا به تعهداتش عمل كرده و نوسانات طلا امسال خیلی كمتر و قیمت ها پایین تر آمده است. 
از سوی دیگر به گزارش مهر، بانك مركزی همزمان با آغاز دور جدید تحویل سكه های پیش فروشی توسط بانك ملی، روش پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سكه را دوباره فعال كرده است.در روش پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سكه، مالیات بر ارزش افزوده اخذ نخواهد شد، همچنین میزان وجه پرداختی بابت انصراف از دریافت سكه از جانب بانك مركزی روزانه به بانك ملی ابلاغ می شود. 
برهمین اساس، بانك ملی هر عدد سكه پیش فروشی را 662 هزار تومان خریداری می كند، این در حالی است كه قیمت سكه تمام طرح جدید دیروز (چهارشنبه) در بازار حدود 712 هزار تومان بود./ایسنا