اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی در الکامپ


پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی با همراه داشتن کارت شناسایی برای بازدید کنندگان از نمایشگاه الکامپ به صورت رایگان خواهد بود.

خبرگزاری مهر: سازمان ثبت احوال امکان پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی را در نمایشگاه الکامپ تهران فراهم کرد.

پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی در الکامپ انجام می شود

پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی با همراه داشتن کارت شناسایی برای بازدید کنندگان از نمایشگاه الکامپ به صورت رایگان خواهد بود.

این اقدام سازمان ثبت احوال در راستای گسترش خدمات دولت الکترونیک و ترغیب مردم برای مراجعه به دریافت کارت هوشمند ملی صورت گرفته است. این در حالی است که پیش ثبت نام کارت هوشمند در دفاتر خدمات پیشخوان دولت و دفاتر پستی در روزهای معمول با هزینه انجام می شود.

مراجعه کنندگان به نمایشگاه الکامپ برای دریافت این سرویس باید به سالن دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
اعتراض مردم به هزینه‌های صدور کارت ملی هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات ثبت‌ نام و صدور کارت ملی هوشمند


رییس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه ثبت‌نام برای کارت هوشمند ملی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: در آینده امکان دریافت این کارت در دفاتر پیشخوان هم علاوه بر دفاتر ثبت‌احوال میسر خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه ثبت‌نام برای کارت هوشمند ملی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: در آینده امکان دریافت این کارت در دفاتر پیشخوان هم علاوه بر دفاتر ثبت‌احوال میسر خواهد شد.

 محمد ناظمی اردکانی درباره نحوه ثبت‌نام برای کارت هوشمند ملی در آینده، توضیح داد: تمهیدات لازم برای ثبت‌نام آسان از طریق اینترنت برای هموطنان بالای 15 سال پیش‌بینی شده است. البته امسال کارت هوشمند ملی تنها در استان قم صادر می‌شود و در سال‌های آینده در سایر استان‌ها فراخوان مربوطه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هموطنان پس از اعلام فراخوان باید به پورتال سازمان ثبت احوال مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند، افزود: اطلاعات ثبت شده در فرم‌ها با پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور تطبیق داده می‌شود و پس از احراز صحت اطلاعات، کد رهگیری به فرد ارائه می‌شود.

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: در ادامه این فرایند، هموطنانی که درخواست خود را ثبت کرده‌اند با همراه داشتن کد رهگیری به دفاتر ثبت‌احوال مراجعه می‌کنند تا مشخصات بیومتریک همچون اثر انگشت و عکس جدید آنها اخذ شود.

وی ادامه داد: پس از مدت معینی که در آینده اعلام خواهد شد، افراد با مراجعه به دفاتر ثبت احوال مراجعه و کارت خود را دریافت می‌کنند. ضمن اینکه امکان ارسال پستی کارت هوشمند ملی هم برای متقاضیان طبق درخواست خودشان وجود دارد.

رییس سازمان ثبت‌احوال با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی امکان ارائه بیش از 50 خدمت را دارد، تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف باید به تدریج از مزایای این کارت چندمنظوره برخوردار شوند و بر همین اساس، باید نیازهای خود را که می‌توان با کارت هوشمند ملی مرتفع کرد به ثبت‌احوال اعلام کنند تا برای آن برنامه‌ریزی و تمهیدات فنی لازم پیش‌بینی شود.