اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی 2.5 میلیون زائر ایرانی در کربلا


سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كربلا با تاكید بر اینكه زیارت اربعین، مانور بزرگ سیاسی و اجتماعی شیعیان است، گفت: پیش بینی می شود امسال در حدود ۲.۵ میلیون زائر در اربعین در کربلا باشند.

خبرگزاری مهر: سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كربلا با تاكید بر اینكه زیارت اربعین، مانور بزرگ سیاسی و اجتماعی شیعیان است، گفت: پیش بینی می شود امسال در حدود ۲.۵ میلیون زائر در اربعین در کربلا باشند.

میرمسعود حسینیان آخرین توصیه ها به مسافران عتبات در ایام اربعین را اعلام كرد.

وی با بیان اینكه مراسم اربعین، یكی از مهترین یا مهمترین تجمع شیعیان جهان در سال به شمار می رود گفت: این تجمع عظیم، ‌علاوه بر جنبه های اعتقادی و معنوی، یك مانور بزرگ سیاسی اجتماعی نیز محسوب می شود و این جهت، در سالهای اخیر كه تكفیری ها در منطقه فعال شده اند، از حساسیت بیشتری برخوردار شده است.

حسینیان با اشاره به حضور ۲ میلیونی زائران ایرانی در سال گذشته در آمارهای رسمی گفت: پیش بینی می شود كه این آمار، امسال به حدود ۲.۵ میلیون نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینكه حضور میلیونی زائران ایرانی در موسم اربعین نیازمند تلاشها و تمهیدات لازم از سوی دو كشور ایران و عراق است گفت: این تلاشها با هدف تسهیل زائران صورت می گیرد و ما نیز توقع داریم زائران ایرانی، توصیه ها و نكات اعلام شده را مد نظر قرار دهند.

پرهیز از حركت های انفرادی

سركنسول جمهوری اسلامی در كربلا، زائران ایرانی را به پرهیز از حركت های انفرادی فراخواند و گفت:‌ زائران، حتی الامكان از سامانه سماح كه سازمان حج و زیارت به صورت رایگان در اختیار هموطنان قرار داده استفاده كنند كه امتیازات خوبی برای زائران در نظر گرفته است و اولویت در اعزام نیز متعلق به افرادی است كه از این طریق ثبت نام كرده اند.

كاهش زمان زیارت

وی كاهش زمان زیارت را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: خود عراقی ها پس از طی مسافت طولانی كه برای رسیدن به كربلا طی می كنند، توقف كوتاهی داشته و به شهرهای خود باز می گردند‌ و با توجه به اینكه امكانات كربلا محدود است، كوتاهتر كردن دوره مسافرت، به زائران ایرانی توصیه می شود به ویژه اینكه بعد از اربعین، تمام امكانات مردمی جمع می شود.

اخذ گذرنامه و روادید

حسینیان ادامه داد:‌ زائران گرامی، حتما نسبت به تهیه گذرنامه و اخذ روادید اقدام نمایند و تا به الان، برنامه این است كه از عبور افراد بدون گذرنامه و ویزا، جلوگیری شود.

وی داشتن امكانات اولیه را از دیگر توصیه ها به زائران اربعین دانست و گفت: با توجه به جمعیت بالا و محدودیت امكانات، زائران انتظارات خود را كم كنند و این پیش فرض را داشته باشند كه ممكن است برخی كمبودها وجود داشته باشد.

توجه به مسائل بهداشتی

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كربلا بر اهمیت مسائل بهداشتی و درمانی تاكید كرد و گفت:‌ با توجه به حداقل ۸۰ كیلومتر مسیر پیاده روی و جمعیت بالا و نیز احتمال بیماری های واگیردار، لازم است كه زائران نكات بهداشتی را رعایت كرده و از خوردن و نوشیدن غذاها و آبهای متفرقه خودداری كنند.

داشتن مدارك شناسایی

وی به داشتن مدارك شناسایی اشاره كرد و گفت:‌بهتر است كه مدارك شناسایی به صورت گردن آویز، همراه زائران باشد.

حسینیان در پایان خاطر نشان كرد: سفر اربعین، یك سفر زیارتی و معنوی است و معتقدیم كه این سفر و این تجمع عظیم، با عنایت و لطف الهی شكل می گیرد و امیدواریم كه با تلاش و همكاری زائران ، سفر پربار معنوی را شاهد باشیم.


ویدیو مرتبط :
گوسفند قربانی پیرزن نجفی بر دوش زائر ایرانی تا کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهادت چند زائر ایرانی در انفجارهای کربلا



 انفجار در عراق,شهادت زائران ایرانی,انفجارهای امروز عراق,اسامی زائران ایرانی,حوادث امروز

 

شهادت چند زائر ایرانی در انفجارهای کربلا

یک منبع پلیس در کربلای معلی از شهید و زخمی شدن چند زائر ایرانی در انفجارهای تروریستی تکفیریها خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رسانه های عراق، آمار تلفات انفجارهای تروریستی امروز کربلای معلی به ۶۹ شهید و زخمی رسید.

به گفته یک منبع در پلیس استان کربلا، امروز سه شنبه دو دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شمال کربلا منفجر شد که تا کنون ۶۹ نفر شهید و زخمی شده اند.

این منبع عراقی اعلام کرده است چند زائر ایرانی نیز در این جنایت تروریستی تکفیریها شهید و زخمی شده اند.

 

هنوز آمار دقیق شهدا و مجروحان ایرانی در این جنایت تکفیریها مشخص نشده است.

همچنین یک منبع در پلیس استان بابل عراق از کشته و زخمی شدن ۳۷ نفر بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در مرکز شهر حله خبر داد.

از بغداد هم خبر می رسد یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در منطقه العلاوی در مرکز شهر منفجر شده است که شماری از غیرنظامیان بر اثر آن کشته و زخمی شده اند./الف