اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی وضع هوای کشور


سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد با ورود یک سامانه بارشی به کشور، روز شنبه شاهد بارش های پراکنده در نیمه غربی کشور خواهیم بود.

خبرگزاری ایرنا: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد با ورود یک سامانه بارشی به کشور، روز شنبه شاهد بارش های پراکنده در نیمه غربی کشور خواهیم بود.

تحت تاثیر این سامانه روز شنبه (فردا) بتدریج بارش ها به دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخش های از جنوب شرقی کشور کشیده می شود و از اواخر وقت همان روز به شمال شرق و شرق کشور نیز سرایت خواهد کرد.

همچنین با نفوذ جریانهای شمالی ضمن کاهش محسوس دمای هوا در سواحل شمالی و مواج شدن دریای خزر، بارش ها در سواحل این دریا تشدید می شود و با فعالیت این سامانه بارشی شاهد بارش در مناطق شمال غرب، غرب ، جنوب غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور روز جمعه در خصوص وضعیت هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 26 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 11 درصد، سرعت وزش باد 18 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 18 تا 30 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران فردا به 18 تا 26 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز ابری همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، اظهارداشت: کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز یکشنبه اینده بین 18 تا 21 درجه بالای صفر و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان پایتخت دراین روز ابری همراه با رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
پیش بینی وضع هوا و راه های کشور (15 آذر 94)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی وضع هوای کشور طی 3 روز آینده


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی سه روز آینده آسمان اکثر نقاط کشور ابری و بارانی خواهد بود.

خبرگزاری فارس: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی سه روز آینده آسمان اکثر نقاط کشور ابری و بارانی خواهد بود.

عبدالرضا امیدوار شهری گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که طی سه روز آینده شرایط برای افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد در شمال غرب، دامنه های شمالی البرز، دامنه های شرقی زاگرس و جنوب شرق کشور مهیا می باشد.

وی اظهارداشت: طی روز چهارشنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، غرب اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال فارس، کرمان وجنوب سیستان وبلوچستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: این شرایط در روز پنج شنبه به ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس و برخی نقاط استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان محدود می‌شود.

امیدوار شهری افزود: همچنین در استان هرمزگان و جزایر جنوبی کشور نیز باد و گردوخاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده در جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان وبلوچستان، برخی مناطق کرمان و یزد وزش باد وگردوخاک و در استانهای استان‌های کرمانشاه، ایلام وخوزستان پدیده گردوغبار بصورت رقیق دور از انتظار نیست.

وی افزود: همچنین آسمان تهران از عصر امروز کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات همراه با رگبار و رعدوبرق همراه است.