اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی مقامات روسی درباره قیمت نفت



اخبار,اخبار اقتصادی,نفت

اخبار اقتصادی - پیش بینی مقامات روسی درباره قیمت نفت

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با اعلام پیش بینی مقامات این کشور درباره قیمت نفت گفت: با استفاده از ذخایر انباشته شده تمام تعهدات اجتماعی خود را اجرا کرده و اقتصاد کشور را سر پا نگه خواهند داشت.

ولادیمیر پوتین در مصاحبه با خبرگزاری دولتی "ایتارـ تاس" گفت:مقامات کشور روسیه سقوط بسیار شدید قیمت انرژی را منتفی نمی دانند و چنین سناریویی را در نظر دارند ما درباره تمام سناریوها از جمله کاهش باصطلاح فاجعه بار بهای انرژی فکر می کنیم که کاملا ممکن است و آنرا امکان پذیر می دانیم". وزارت اقتصاد، وزارت دارایی و دولت در مجموع چگونگی رشد اقتصاد در رابطه با هرکدام این سناریو را محاسبه می کنند".

رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد در اقتصاد جهانی عدم توازن سرمایه ها و کالاها به وجود می آید که از جمله به دلایل سیاسی شدت پیدا می کند. کشور های دارای اقتصاد در حال توسعه بویژه کشور هایی که دارای چنین ذخایر زیادی همچون روسیه نیستند، در چنین لحظاتی دچار وضع بسیار دشواری می شوند.

پوتین گفت:" در هر حال امیدوارم ما (در اجلاس سران گروه بیست در استرالیا) بحث عمومی داشته و در رابطه با تغییر اوضاع و رفع عدم توازن های فعلی تصمیم مشترکی بگیریم".

 

اخبار اقتصادی - فارس


ویدیو مرتبط :
پیش بینی سقوط آزاد قیمت نفت!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی یک اقتصاددان درباره قیمت نفت



اخبار ,اخبار اقتصادی , قیمت نفت

 

اخبار اقتصادی - پیش بینی یک اقتصاددان درباره قیمت نفت

اقتصاددان ارشد دانشگاه آکسفورد درباره تشدید تحریم های روسیه از سوی غرب و تاثیرات آدام اسلاتر اقتصاد دان ارشد آکسفورد تصریح کرد در صورت تشدید رویارویی غرب با روسیه در حدی که تجارت اروپا با این کشور قطع شود قیمت نفت خام در جهان به بشکه ای 200 دلار خواهد رسید.

به گزارش مهر، این اقتصاد دان در گفتگویی با روزنامه گاردین انگلیس گفت روسیه دومین صادر کننده نفت خام در جهان است و قطع صادرات این کشور موجب ایجاد کمبود در منابع تامین انرژی در بازار جهانی خواهد شد.

وی با هشدار درباره افزایش تحریم ها علیه روسیه تا حدی که تجارت اروپا کاملا با روسیه قطع شود، افزود: در صورت چنان سناریویی قیمت نفت خام به بیش از 200 دلار در هر بشکه خواهد رسید و قیمت گاز هم به شدت بالا خواهد رفت.اسلاتر همچنین تصریح کرد در صورتیکه صادرات نفت روسیه به بازارهای غرب قطع شود روسیه 80 درصد صادرات انرژی خود را از دست خواهد داد و این کشورهای عضو اوپک خواهند بود که این شکاف را پر خواهند کرد.

اروپا خریدار 84 درصد نفت صادراتی روسیه و همچنین 74 درصد گاز این کشور است.همچنین یک چهارم کشورهای اروپایی کاملا وابسته به واردات گاز از روسیه هستند. 

اخبار اقتصادی - مهر