اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش بینی مبلغ 5500 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه های علوم دامی



 

 

پیش بینی مبلغ 5500 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه های علوم دامی

 

نایب رییس كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت : در لایحه بودجه سال 90 كشور، مبلغ 5500 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های علوم دامی پیش -بینی شده است.

'كاظم فرهمند' عصر چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با این بودجه آزمایشگاه‌ها سلامت دام داخل كشور را تأمین خواهند كرد.

وی همچنین با اشاره به اینكه در لایحه بودجه سال 90 كشور مبلغ 2هزار میلیارد تومان برای بانك كشاورزی پیش بینی شده است ،تصریح كرد : این بانك به بنگاه‌های كوچكی كه نمی توانند تسهیلات گرفته شده از بانك كشاورزی را تسویه كنند، كمك می كند.

فرهمند گفت : در لایحه بودجه سال آینده كشور قانونی پیش بینی شده است كه اگر كشاورزان در زمین‌های كشاورزی خود عملیات آب و خاك را در راستای تجهیز و نوسازی اراضی انجام دهند، دولت 85 درصد از هزینه های انجام این طرح را به كشاورزان پرداخت می كند.

نائب رییس كمیسیون كشاورزی مجلس تاكید كرد ، در صورت تصویب این قانون گام بلندی در تبدیل كشاورزی سنتی به كشاورزی صنعتی برداشته می‌شود..../تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
تجهیز آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی فسابهReal time PCR

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مبلغ 81 هزار تومان واریزی برای دو ماه است



 

 

مبلغ 81 هزار تومان واریزی برای دو ماه است

 

رئیس جمهور درگفتگو با شبکه یک سیما:

مبلغ 81 هزار تومان واریزی برای دو ماه است

رئیس جمهور گفت: مبلغ 81 هزار تومان واریزی به حساب مردم علی الحساب و برای دو ماه است.آقای محمود احمدی نژاد در گفتگو با شبکه یک سیما افزود: قرار ما این است که برای هر دو ماه باشد و در هر بار قبل از این که این مبلغ پایان بگیرد قسط بعدی واریز می شود. وی تاکید کرد: همیشه دولت جلوتر از مردم در این قضیه حرکت می کند و قول دادیم که با مردم باشیم و پشتیبانی بکنیم و اجازه ندهیم دست مردم خالی بماند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور درآغاز گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه یک سیما گفت: انقلاب اسلامی یک انفجار نور و رحمت بود. آقای احمدی‌نژاد درباره سفر اخیرش به لبنان و دلیل استقبال بی‌نظیر مردم لبنان از وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی اعلام آغاز پایان یک دوران سیاه بود.

وی ادامه داد: روندی با انقلاب اسلامی آغاز شد که یک دوره سیاه بر بشر رو به افول گذاشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: حاکمیت اندیشه‌های مادی همه هویت و حیثیت انسان‌ها را متلاشی کرده بود که یک وجه آن جنگ و کشتارها، وجه دیگر آن استعمار و غارت‌ها، کینه‌ورزی‌ها، تحقیر ملت‌ها، فقر و فاصله طبقاتی بود.

آقای احمدی‌نژاد گفت: همه اینها به خاطر این بود که انسان از هویت و حقیقت خود دور افتاده بود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی فریاد زد انسان‌ها به خود، آسمان، حقیقت زندگی، اصل زیبایی، اصل عشق و محبت و اصل دوستی برگردند.

رئیس جمهور گفت: این حرف ظاهرش ساده است، اما باید دید در مقابل چه جریانی و در چه فضایی مطرح شده است و چه ارتباطی با قلب و فطرت انسان‌ها دارد.

 

بیداری ملت‌ها شروع شده است

آقای احمدی‌نژاد افزود: عکس العمل گسترده توده‌های مردم، اندیشمندان، هنرمندان، صاحبنظران، دلسوزان و آحاد مردم در دنیا شروع شد.

وی ادامه داد: امروز ما به دوران بلوغ این اندیشه در سطح جهان نزدیک می‌شویم؛ سفر لبنان یک برش از این اندیشه و همان چیزی است که در استان های گلستان، اردبیل و قم می‌بینید.

رئیس جمهور گفت: هر جای دنیا می‌رویم حرف‌ها همین است، اگر فضای آزادی باشد و مردم بتوانند اظهار نظر کنند، حرف همین است.

وی افزود: برخی گفتند در لبنان فقط مسلمانان استقبال کردند، اما مسیحی‌ها هم با همان احساس بودند، به طوری که گویی دوستان چند هزار ساله هستیم و از یک ریشه‌ایم.

آقای احمدی‌نژاد گفت: بیداری ملت‌ها شروع شده است و به سرعت به نقطه اوج خود نزدیک می‌شود. وی اضافه کرد: اگر این، همه‌گیر و نهادینه شود و آن طور که هست دریافت شود، دیگر جایی برای قدرتمندان، ظلم، زور، تحمیل، رژیم صهیونیستی، اشغالگری و تجاوز در عالم باقی نمی‌ماند.

 

سفر لبنان، فصل جدیدی در زندگی منطقه و جهان

رئیس جمهور گفت: طبیعی است که بیداری ملت‌ها زورگویان را ناراحت و عصبانی می‌کند، اما واکنش شتابزده آنها ملت‌ها را به این نتیجه می‌رساند که مسیرشان درست است.

آقای احمدی‌نژاد افزود: وقتی ببینید آدم خطاکار از کار شما عصبانی است، این به ذهن متبادر می‌شود که کارتان درست است.

وی اضافه کرد:‌ این هدیه ای الهی است که به دست ملت ایران در حال اعطا به بشر است. رئیس جمهور گفت: نام ملت ایران هر جای دنیا می‌رویم، می‌درخشد.

وی افزود: امروز رابطه ای عمیق، عاطفی و عاشقانه میان ملت‌ها و ملت ایران ایجاد شده است؛ ملت‌هایی که فاصله‌های هزاران کیلومتری از ایران دارند و ارتباطات سیاسی و اقتصادی چندانی هم با کشور ما ندارند.

آقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز وقتی نام ایران و ملت ایران می‌آید و یک مسئول ایرانی را می‌بینند، احساس همدلی می‌کنند.

وی افزود: امروز در کشورهای گوناگون آن قدر احساس صمیمیت با ما دارند که خیلی راحت به گونه‌ای که گویی با خودشان یا بردارشان صحبت می‌کنند، با ما حرف می‌زنند.

رئیس جمهور گفت‌: به لطف خدا این اتفاق افتاده و عزت را خدا داده است، ولی ما در میانه راه هستیم و نقطه هدف و آن مقصد خیلی بالاتر، زیباتر و باارزش‌تر از آنی است که الان در آن قرار داریم. آقای احمدی‌نژاد افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که در زندگی بشر غصه‌ای نباشد.

وی درباره برخی پیامدهای بین‌المللی سفر خود به لبنان گفت: این سفر با عکس‌العمل تقریبا همه قشرها و رسانه‌ها مواجه شد؛ بسیاری از روسای دولت‌ها، یا پیام دادند یا تماس گرفتند یا حضوری به ما گفتند که اتفاق عجیبی افتاده است.

رئیس جمهور افزود: فکر می‌کنم این سفر پیوند و همگرایی را میان دولت‌ها و ملت‌های منطقه بسیار تقویت کرد.

آقای احمدی‌نژاد گفت: این برشی و مقطعی از وحدت ملت‌های منطقه بود که به رخ دشمنان کشیده شد. وی افزود: همه معادلات سیاسی منطقه عوض شد؛ شخصی تعبیری را در نقطه مقابل تعبیر امریکایی‌ها مطرح کرد که می‌گفتند در پی خاورمیانه بزرگ هستند و جنگ لبنان و غزه درد زایمان این هدف بود.

رئیس جمهور گفت: این شخص گفت خاورمیانه بزرگ متولد شد، اما به دست ملت ها و در نقطه مقابل دولت‌های فاسد و زورگو.

آقای احمدی‌نژاد افزود: مردم لبنان تجلی ملت‌های منطقه بودند.

وی اضافه کرد: دشمنان به صورت قطعی متوجه شده‌اند که جایی در منطقه ما ندارند و باید از منطقه و همه جای دنیا بیرون بروند؛ از ملت‌های منطقه عذرخواهی و جبران کنند، بلکه ملت‌ها به آنها فرصت بدهند و از جنایاتی که در طول دهه‌ها و سده‌ها مرتکب شده‌اند، گذشت کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: از این به بعد وارد فصل جدیدی شده‌ایم و تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص این سفر، درست است.

آقای احمدی‌نژاد افزود: نه اینکه بنده این سفر را انجام داده‌ام چنین دستاوردهایی داشته است، آن اتفاقاتی که در لبنان افتاد فصل جدیدی در زندگی منطقه و جهان است.

 

موتور حرکت ملت ایران روشن شده است

آقای احمدی نژاد در ادامه گفتگو با شبکه اول سیما در پاسخ به پرسش مجری برنامه که به آغاز تولید بیو ایمپلنت با حضور رئیس جمهور اشاره کرد و پرسید برنامه ایران در بحث تولید علم در افق چشم انداز 1404 چیست؟ پاسخ داد: برای تولید بیو ایمپلنت از کیسه جنین استفاده شده است که خواص بسیار زیادی دارد و سلول های بسیار ارزشمندی هستند که از آن برای پوشش چشمی، درمان زخم های چشمی، جراحی چشمی و زخم های درون بدن و دیگر کاربری ها استفاده می شود.

وی افزود: در این موضوع ما فعلا در دنیا اول هستیم و تنها کشوری هستیم که صد درصد آزمایش هایش مثبت بوده است.

رئیس جمهور گفت: بعد از ما آمریکا در مقام دوم قرار دارد و هشتاد درصد آزمایش های آنها جواب مثبت داده است.

وی با بیان این که بنابراین بحث منطقه ای نیست افزود: ‌به نظر می رسد موتور حرکت ملت ایران روشن شده است و وقتی ملتی خود را باور کرد و اعتماد به نفس به دست آورد آن هم ملت ایران با آن سابقه و استعدادهای الهی، حرکت و شتابش دیگر قابل اندازه گیری نیست.

آقای احمدی نژاد گفت: بنابراین 1404 دنیای دیگری است و قابل مقایسه با وضع موجود نیست و ایران 16 و 15 سال دیگر در نقطه دیگری از عالم قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: ‌اکنون می گویند دو قدرت در دنیا وجود دارد یکی ایران و دیگری آمریکا و فکر می کنم ان موقع همه چیز عوض شده است و زندگی ملت ایران و الهام بخشی ملت ایران در بالاترین سطح تعالی و ارزش های انسانی قرار دارد.

آقای احمدی نژاد گفت: بنابراین ایران از لحاظ صنعتی، رفاه، شهرسازی،‌ معماری، هنر به نقطه ای می رسد که قابل مقایسه با دیگران نیست.

رئیس جمهور گفت: امروز هیچ کس در دنیا پیام ندارد، امید نیست حتی در اروپا و آمریکا امیدی وجود ندارد و اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و امیدی نیز ندارند اما ایران چه خبر است، سرشار از امید، انگیزه است.

وی افزود: ما جوانان را دعوت می کنیم و پیچیدترین قطعات را به آنان می دهیم با اعتماد به نفس از روی آن می سازند.

رئیس جمهور گفت: همین دستآوردهای نمایشگاه نانو خیره کننده است. آقای احمدی نژاد گفت: اکنون یک انقلاب صنعتی - علمی در ایران اتفاق می افتد و یک انقلاب در نگرش ها اتفاق می افتد.

وی افزود: اکنون نگاه بچه 5 ساله ایرانی نگاهش جهانی است و جوان دبیرستانی نگاهش به افق های بلند تاریخی و خودش را باور کرده است.

رئیس جمهور افزود: وقتی به نسل های قبل و به نسل های خودمان برمی گردیم نگاه و افق ما محدود بود اکنون از بچه ها می پرسیم 1000سال جلوتر از ما را نگاه می کنند که این نشانه اعتماد به نفس ، انگیزه و اراده است .

آقای احمدی نژاد گفت: امروز ملت ما اراده کرده است همه قله ها را فتح کند و خداوند متعال وعده داده است اگر ملتی اراده کند و خودش را برای تحقق ان اراده تجهیز کند حتما به آن می رسد.

 

با 25درصد کاهش مصرف انرژی بودجه عمرانی 1.5 برابر می‌شود

رئیس جمهور گفت: هنگامی که یارانه ها عمومی توزیع می شود در واقع ثروت کشور هدر می رود.

آقای احمدی نژاد با تشریح مزایای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها افزود: مردم با طرح آشنا هستند و من نمی خواهم مفصل توضیح دهم اما بعضی نکات را یادآوری می کنم.

رئیس جمهور گفت: دولت به طور عمومی یارانه ها را توزیع می کند ، هنگامی که دولت قیمت ها را کنترل و سعی می کند قیمتی را پایین نگه دارد و مابه التفاوت آن را خودش پرداخت کند معنایش این است که یارانه ها را به شکل عمومی در جامعه توزیع می کند.

وی افزود: در چنین شرایطی دو، سه اتفاق رخ می دهد ، هر کس بیشتر مصرف می کند یارانه بیشتری از دولت می گیرد درحالی که هدف از توزیع یارانه ها جبران فاصله ها و ضعف های قشرهای خاص است اما نتیجه کاملاً معکوس است؛ کسانی بیشتر استفاده می کنند که بیشتر مصرف می کنند.

رئیس جمهور گفت: دولت با پرداخت یارانه ها می خواهد تولید کشور سرپا بایستد و حرکت رو به رشدی داشته باشد.

احمدی نژاد افزود: اما اگر این یارانه ها به شکل صحیح توزیع نشود و عمومی توزیع شود، باعث می شود تولید کشور تنبل شود و کیفیت تولید پایین بیاید و مدیریت تولید، ابتکار، نوآوری و خلاقیت را از دست بدهد.

رئیس جمهور اضافه کرد: از اهداف اصلی اقتصاد این است که مصرف در کشور بهینه باشد و یا ثروت کشور صحیح استفاده شود.

آقای احمدی نژاد گفت: با توزیع عمومی یارانه ها در واقع کالا ارزش خودش را ندارد، مصرف جایگاه خودش را پیدا نمی کند و اسراف و اتلاف منابع زیاد می شود.

رئیس جمهور افزود: ما چهار برابر متوسط جهانی انرژی مصرف می کنیم.

احمدی نژاد با طرح این پرسش ها که آیا دیگران انرژی استفاده نمی کنند ، تلویزیون و یخچال و اتو استفاده نمی کنند ، مسافرت نمی روند و صنعت ندارند ، گفت: همه اینها را دارند بعضی از کشورها از نظر صنعتی خیلی از ما پیشرفته تر هستند اما مصرف سرانه انرژی آنها از ما پایین تر است.

رئیس جمهور همچنین با طرح این پرسش که این اتلاف از جیب چه کسی است گفت: از جیب کل ملت.

احمدی نژاد افزود: این در حالی است که ما بیکاری ، محرومیت و فقر داریم. خیلی سرمایه گذاری ها می خواهیم انجام بدهیم ، منابع لازم را نداریم. استعداد ، خلاقیت و نوآوری هست اما امکان پشتیبانی وجود ندارد.

رئیس جمهور علت این موارد را هدر رفتن منابع بیان کرد و گفت: اگر منابع در جای خودش مصرف و به تولید و رفاه واقعی تبدیل می شد و سطح رفاه را بالا می برد اشکالی نداشت.

احمدی نژاد ادامه داد: اما می بینیم در سطح رفاه مساوی، مصرف بیشتری داریم و معنایش این است که اتلاف منابع داریم.

رئیس جمهور گفت: هنگامی که موتور یک خودرو خوب کار نمی کند و حوصله تعمیر آن وجود ندارد این اتفاق روی می دهد در حالی که در دنیا برای هر 100 کیلومتر سفر با خودرو برای یک دهم لیتر کاهش بنزین برنامه ریزی می شود.

احمدی نژاد افزود: این برنامه ریزی به این منظور صورت می گیرد که این کاهش را وقتی در مقیاس ملی محاسبه کنیم می بینیم که چقدر می شود.

وی اضافه کرد: 10 میلیون خودرو در ایران هست و 10 میلیون یک دهم در روز می شود یک میلیون لیتر و این مقدار بنزین به قیمت روز دنیا می شود 600 تا 700 میلیون تومان بنزین در بازارهای جهانی؛ اگر این رقم را ضربدر سال کنیم می شود 250 میلیارد تومان که بودجه عمرانی یک استان است.

رئیس جمهور افزود: همین یک دهم هاست که با تنظیم کاربراتور که هزینه ای و زحمتی نیز ندارد کاهش می یابد.

احمدی نژاد گفت: با این کار بودجه عمرانی یک استان دو برابر می شود.

رئیس جمهور ادامه داد: حال مصرف انرژی ما در کشور چهار برابر متوسط جهانی است و ما نمی گوییم این مصرف را به یک برسانیم بلکه می گوییم به سه برسانیم یعنی 25 درصد مصرف را کاهش دهیم.

احمدی نژاد گفت: چه اتفاقی خواهد افتاد، یعنی سالی 30 میلیارد دلار، و این رقم یعنی انقلاب عمرانی ، سرمایه گذاری و اشتغال.

رئیس جمهور افزود: کل بودجه عمرانی کشور 30 هزار تاست که معمولاً محقق نمی شود و در سال گذشته این رقم 20 هزار تا بوده است.

احمدی نژاد گفت: یعنی کل کارهای عمرانی از جمله فرودگاه ، جاده ، راه آهن ، مدرسه ، بیمارستان ، بندر ، کتابخانه ، شبکه های آب و برق ، 20 هزار تا بوده است.

رئیس جمهور افزود: اگر فقط 25 درصد از مصرف انرژی را در کشور کاهش دهیم به طوری که هیچ فشاری هم به کسی وارد نشود معادل یک و نیم برابر بودجه عمرانی کل کشور است.

ملت ایران از مرز توانمندی و اقتدار عبور کرده است

رئیس جمهور گفت: ملت ایران از مرز توانمندی و اقتدار عبور کرده است.

آقای احمدی نژاد درباره تأثیر تحریم ها گفت: تحریم کاغذ پاره است و واقعاً هم کاغذ پاره است شما در ایران بچرخید ببینید کی به این موضوع حساس است.

رئیس جمهور اضافه کرد: آنها اشتباه می کنند ملت ایران از یک مرز عبور کرده است؛ از مرز توانمندی و اقتدار و آنها دستشان به ملت ایران نمی رسد.

 

یارانه ها حذف نمی شود

رئیس جمهور گفت: نمی خواهیم یارانه ها را حذف کنیم بلکه می خواهیم آن را درست توزیع کنیم.

وی افزود: حذف کردن یارانه ها با درست توزیع کردن آن متفاوت است.

آقای احمدی نژاد گفت: مثلا صنعت برق دو واحد یارانه می خواهد که همان دو واحد را باید به آن بدهیم نه اینکه 20 واحد بدهیم و 18 واحد آن تلف شود.

رئیس جمهور افزود: حمل و نقل و سایر صنایع نیز همین طور است، می خواهیم زندگی مردم را هدفمند کنیم که بخشی از آن دست خود مردم است و خودشان مدیریت می کنند.

وی گفت: اگر یارانه ها را عمومی تقسیم کنیم ناعادلانه تقسیم می شود آن را در اختیار مردم می گذاریم تا خودشان هر طور صلاح دانستند مدیریت کنند.

احمدی نژاد افزود: ممکن است برخی سوال کنند که چه نفعی برای کشور و دولت دارد.

وی اضافه کرد: در پاسخ باید بگوییم بزرگ ترین نفع دولت اولا صرفه جویی است.

احمدی نژاد گفت: دوم اینکه هر چیزی جای خودش را پیدا می کند آن وقت مدیریت ها، خلاقیت ها و بهره وری ها بالا می رود و ثروت ملی افزایش پیدا می کند و همه چیز سرجای خودش قرار می گیرد.

رئیس جمهور افزود: تصویر روشنی از اقتصاد ارائه می شود، تولید ملی و ثروت ملی بالا می رود و باعث شکوفایی استعدادها می شود.

وی گفت: با این کار به کسانی که ناتوان مالی هستند فرصت داده می شود و این در جهت عدالت است.

احمدی نژاد افزود: جوانی که استعداد دارد و امکانات ندارد به او فرصت داده می شود.

 

هدفمند کردن یارانه ها، مردمی ترین طرح اقتصادی

رئیس جمهور گفت: این طرح (هدفمند کردن یارانه ها) مردمی ترین طرح اقتصادی است که برای مردم، ‌با کمک مردم و به نفع مردم و کشور است.

آقای احمدی نژاد افزود: در تنظیم این برنامه دولت تقریبا همه توان کارشناسی کشور را به کار گرفته است تا این طرح به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

آقای احمدی نژاد گفت: اولا همه تلاش ما این است که با مدیریت و کمک مردم این طرح را اجرا کنیم.

رئیس جمهور افزود: در ثانی تولید ملی افزایش یابد، ثالثا به زندگی مردم آسیبی وارد نشود و اگر تبعات احتمالی منفی هم دارد این به حداقل برسد به همین خاطر برای هر بخش از جمله صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، واردات، صادرات و دیگر بخش ها یک بسته تهیه کرده ایم که آنها چه کار باید کنند تا کیفیت، مدیریت، سودآوری و تولیدشان بالا رود و اصلاح شود و باعث کاهش هزینه هایشان شود.

وی گفت: با تمام بخش ها مشغول گفتگو هستیم، برنامه هایی را تنظیم کردیم و در حال تفاهم با آنها هستیم.

آقای احمدی نژاد گفت: در اجرای این طرح فشار سنگینی در راه نیست اما ما با یک سازوکارهایی باید شرایطی را به وجود آوریم که مردم مصرف خود را کنترل کنند و‌ منافعشان به جیب خودشان برود.

وی افزود: ظرفیت های ایران خیلی زیاد است و سرعت رشد آن می تواند سه برابر شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اجرای این طرح نه تنها برای ما مفید است بلکه برای نسل های آینده نیز مفید خواهد بود.

وی گفت: از همان روز اول که این طرح اجرا می شود مفید است مثلا در خانواده ای که در ماه 600 کیلووات برق مصرف می کند از اول ماه تصمیم بگیرد که این مصرف را به 500 کیلووات کاهش دهد، هم عمر لوازم زیاد خواهد شد و هم هزینه100کیلووات به جیب سرپرست خانواده می رود و می تواند صرف سایر برنامه ها شود.

آقای احمدی نژاد گفت: در زمینه های گاز، بنزین‌، گازوئیل و هر چیزی دیگری که مربوط به انرژی است همینگونه است هر مصرفی که ما داریم و بتوانیم آن را مدیریت کنیم بدون این که رفاه خانواده بیاید پایین می توانیم آن را صرفه جویی و خرج سایر مسائل کنیم.

 

81 هزار تومان واریزی به صورت علی الحساب و برای دو ماه است

رئیس جمهور در ادامه تشریح روند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: دولت ابعاد مختلف این طرح را با استفاده از همه ظرفیت کارشناسی کشور بررسی کرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: در اقتصاد هیچ فردی مجزا از دیگران نیست و اقتصاد امری ملی و نه فردی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قرار نیست که زندگی مردم به هم بریزد بلکه قرار است نظمی جدید و مدیریت منابع را در زندگی تجربه کنیم.

آقای احمدی نژاد با اشاره به مراحل مختلف اجرای این قانون از یک سال پیش گفت: لایحه دولت با کار کارشناسی گسترده و استفاده از همه صاحبنظران تدوین شد و مجلس نیز کار فشرده ای را بر روی این لایحه انجام داد.

وی افزود: اجرای این قانون مدت هاست که آغاز شده است و مراحل مختلف شناسایی افراد متقاضی، پالایش اطلاعات و باز شدن حساب ها و کنترل آن از جمله این مراحل است.

آقای احمدی نژاد گفت: مبالغ نقدی یارانه ها به مرور واریز می شود زیرا ده ها میلیون حساب وجود دارد و باید مسیر کار کنترل شود.

رئیس جمهور افزود: قسط بعدی یارانه ها با زدن یک کلید واریز می شود.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: تلاش دولت این است که در همه بخش ها روند مثبت آغاز شود و تردیدی نیست که با همکاری مردم وضعیت قریب به اتفاق آنان بهتر می شود.

رئیس جمهور همچنین از افرادی که از دریافت یارانه انصراف دادند، تشکر کرد و گفت: افرادی که داوطلبانه از دریافت یارانه خودداری کردند این فرصت را دادند که به گروه های نیازمند بیشتر رسیدگی شود.

آقای احمدی نژاد گفت:81 هزار تومان واریزی به صورت علی الحساب و برای دو ماه است و در هر بار قبل از این که این مبلغ مصرف شود، علی الحساب بعدی واریز می شود یعنی این که دولت جلوتر از مردم حرکت می کند.

رئیس جمهور افزود: اگر هزینه های مردم قرار است20هزار تومان افزایش یابد، حداقل برای شش دهک بیش از آن واریز می شود و برای دو دهک نیز سربه سر خواهد بود.

آقای احمدی نژاد گفت: یارانه نقدی دو ماه، دو ماه واریز می شود و اگر در روند کار بیشتر صرفه جویی شود، عدد علی الحساب تغییر می کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره برخی مخالفت ها با اجرای این طرح گفت: باورم این است اگر کسی در ذهنش باشد که از موضوع هدفمندی بهره برداری سوء کند، حتماً ضرر می کند.

آقای احمدی نژاد گفت: از رئیس کل بانک مرکزی خواسته ام که قیمت ارز واقعی شود اما وقتی ذخایر ارزی کافی داریم باید پول ملی را تقویت کنیم.

رئیس جمهور افزود: ممکن است در صادرات مشکلاتی بوجود بیاید اما در این طرح برای جبران هزینه های صادر کنندگان پیش بینی هایی شده است که از طریق منابع ارزان قیمت و یارانه مستقیم جبران می شود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به موضوع حمل و نقل در هدفمندی یارانه ها گفت: بعنوان مثال اگر کامیونی از مشهد به تهران با بیست تن بار بیاید و در این مسیر به طور متوسط 500 لیتر گازوئیل مصرف کند و یک و نیم مسیر بار داشته باشد، 750 لیتر گازوئیل مصرف می کند.

رئیس جمهور افزود: فرض کنید قیمت گازوئیل صد تومان افزایش یابد، افزایش هزینه این کامیون از محل مصرف سوخت 75 هزار تومان است که با توجه به کرایه 750 هزار تومانی و حمل 20 هزار کیلو بار، افزایش قیمت در هر کیلو کالا 3 تا 4 تومان است.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: بنابراین افزایش یک درصدی از محل افزایش قیمت گازوئیل به قیمت کالا اضافه می شود.

رئیس جمهور همچنین نظارت بر اجرای این طرح را شامل همکاری مردم، همکاری بخش های خدماتی و نظارت دولت برشمرد و گفت: مردم باید خودشان مدیریت کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: دولت با همه توان در خدمت اجرای این طرح است و در سطح کلان همه پیش بینی ها انجام شده است بنابراین باید دست به دست هم بدهیم و یک بار برای همیشه اقلیتی را که قصد سوء استفاده دارند، تنبیه کنیم و این شدنی است.

 

محتکران ضرر می‌کنند

رئیس جمهور درباره زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی عده‌ای گفت: مردم هر جا دیدند جوی درست شده است، خرید نکنند.

آقای احمدی‌نژاد افزود: مردم اطلاع دهند، ما بلافاصله جایگزین می‌کنیم؛ برخوردی می‌کنیم که مردم متوجه می‌شوند کار درست است.

وی گفت: مواد مهم و مورد نیاز مردم را که معمولا بر زندگی مردم اثرگذار است، به اندازه کافی ذخیره کرده‌ایم؛ کالا هم به اندازه کافی و به اندازه دو تا سه سال مصرف در کشور وجود دارد و واردات و تولید در حال انجام شدن است.

رئیس جمهور افزود: در قضیه ارز می‌خواستند بازار را به هم بزنند، دولت وارد شد و ظرف کمتر از هفته قضیه را جمع کرد؛ الان آن قدر ارز داریم که هر کس هر قدر بخواهد به او می‌دهیم.

آقای احمدی‌نژاد گفت:‌ پشتوانه ارزی، کالا، توان اقتصادی و توان تولید کشور به شدت بالاست.

وی با تشکر از همراهی صنعتگران، کشاورزان، اصناف و تاجران با قانون هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: جلسه می‌گذاریم و می‌بینیم آنها خودشان جلوتر از ما در حال مدیریت و سازماندهی هستند.

رئیس جمهور گفت: آنها طرح و کشور را مال خود می دانند و می خواهند به کشور جهش بدهند و آن را بسازند.

آقای احمدی‌نژاد سفارشی هم برای فروشندگان کالا داشت و افزود: خوب است سود بیشتر از فروش بیشتر داشته باشیم؛ البته طرز فکر قریب به اتفاق همین طور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خالی در کارخانه ها وجود دارد که باید فعال شود، گفت: دولت صنایع را دسته‌بندی و پیش بینی کرده، آنها که سهم انرژی در تولیدشان خیلی بالاست، به شکلی و دیگر بخش‌ها هم به شکل‌های دیگر در حد توان دولت پشتیبانی خواهند شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اصل اتکای ما بر اراده و همت اهالی صنعت، بازرگانان، کشاورزان و کسبه‌مان است.

آقای احمدی‌نژاد گفت: در فرهنگ ایرانی این وجود نداردکه کسی از ناراحتی دیگران سوء استفاده کند؛ اگر فضایی درست شود تا جنسی را با احتکار گران بفروشند که حلال نیست؛ اینکه خوب نیست نان مشکوک را سر سفره زن و بچه ببریم. اصلا دلمان می‌آید این نان را بخوریم؟

رئیس جمهور درباره نظارت و بازرسی حین اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: هم سازمان نظارت و بازرسی، هم خود اصناف و تعزیرات سازماندهی کرده‌اند؛ بدون تعارف و شوخی همه انبارها را بیرون می‌ریزند.

آقای احمدی‌نژاد گفت: اینجا جایی نیست که بپذیریم کسی در گوشه‌ای به خود اجازه دهد کالایی را احتکار کند.

وی افزود: ما آماده هستیم. تلفن‌ها اعلام می شود؛ در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ستادها آماده هستند. هفته گذشته گفتند بعضی‌ها در حال ایجاد جهش هستند که به سرعت آمار همه انبارها درآمد، تذکر دادیم.

رئیس جمهور گفت: دولت به گونه‌ای عمل می‌کند که هر کس احتکار کرد، ضرر کند، نمی‌دانند که ما چه زمانی می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم؛ بگذارید جنس را انبار کنند و هزینه انبارداری بدهند، آن وقت خواهند دید که جنسشان به قیمتی که خریده‌اند، در بازار فروش نمی رود.

آقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: الان جنس و کالا موضوعیت در کشور ندارد، همه کالاها در کشور موجود است؛ ذخیره ارزی و تولید داخلی هم به شدت بالاست.

وی با بیان اینکه برخی گفته‌اند واردات برخی کالاها ممنوع شده است، گفت: ممنوعیتی وجود ندارد و طبق ضوابط اجناسی که ثبت استاندارد شود، می‌آورند؛ در جریان صادرات، واردات و تولید داخلی ما اتفاقی نیفتاده است.

رئیس جمهور افزود:‌ هر بخشی که قیمت انرژی برای آن تغییر کند، اتفاقی که قرار است برایش بیفتد، محاسبه شده است.

آقای احمدی‌نژاد با بیان اینکه حال ممکن است راننده‌ای بگوید هزینه روغن خودروی وی زیاد شده است، افزود: این قیمت زیاد نمی شود؛ همه اینها را حساب کرده‌ایم.

وی گفت:‌ البته همین جا بگویم که یکی از زحمت‌کش‌ترین قشرهای جامعه ما، رانندگان فعال در شبکه حمل و نقلی هستند که در سرما و گرما، بیابان و شهر زحمت می‌کشند و خدمت بزرگی می‌کنند و شریان ارتباطی کشور هستند.

رئیس جمهور افزود: دولت پیش بینی هایی کرده است که علاوه بر ارائه یارانه به خانواده‌های رانندگان، برای آنها بیمه و حساب قرض الحسنه برای گردش کارشان آماده کند و حداقل افزایش ممکن را هم برایشان پیش بینی کرده ایم تا آسیبی نبینند؛ البته در صنعت و کشاورزی و خدمات هم همین گونه است.

 

برنامه برای مسکن ادامه دارد

مجری برنامه در ادامه گفتگوی زنده رئیس جمهور با شبکه یک سیما پرسید برخی از دستگاه ها از دولت بودجه دریافت می کنند که از جمله آنها مسکن مهر است و یا بودجه ای که در بحث حمل و نقل به شهرداری ها پرداخت می شود ، وضع آنها با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها چگونه خواهد شد؟

آقای احمدی نژاد پاسخ داد: برنامه برای مسکن مهر ادامه دارد و هیچ مشکلی پیش نمی آید و همان طور که وزیر مسکن نیز اعلام کرد ان شاءالله به پیش می رود و حدود چهارصد هزار دستگاه امسال افتتاح می شود و نزدیک به یک میلیون نیز تا یک سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: طرح جدیدی نیز برای سال آینده و درخصوص مسکن روستایی به طور جداگانه در نظر گرفته شده است و در مسکن مشکلی وجود ندارد.

رئیس جمهور گفت: برخی شهرداری ها به حمل و نقل عمومی کمک می کنند و کارشان خیلی خوب و ارزشمند است و ما به آنها کمک خواهیم کرد و از شهرداری ها درخواست می کنیم به این خدماتی که انجام می دهند ادامه دهند .

وی افزود : اگر بنا شد تغییر قیمتی اتفاق بیفتد ستاد سوخت جلسه می گذارد و با تفاهم مشخص می شود آن تغییر قیمت را چه مقدار دولت پرداخت کند و چه مقدار آن را از مردم بگیرند.

رئیس جمهور گفت: بنابراین کسی نباید به این بهانه اخلال در کار ایجاد کند و همه روند باید ادامه یابد و ما دائماً حساب و کتاب می کنیم و هر سال دولت به شهرداری ها کم یا زیاد کمک می کند که همچنان ادامه دارد .

وی افزود: طبیعی است وقتی بحث هدفمند کردن یارانه ها مطرح می شود بخشی از هزینه های آنها نیز اضافه شود و دولت بخش اضافه در نظر گرفته که به آنها خواهد داد و تنها ممکن است پانزده، بیست روز جلو یا عقب شود.

رئیس جمهور گفت: این نباید بهانه ای باشد که کسی در گوشه کنار خدمات را کاهش بدهد یا مشکلی در زندگی مردم به وجود بیاورد.البته این کار را نمی کنند و همه علاقه مندند، مردم را دوست دارند و می خواهند خدمت کنند.

مجری برنامه پرسید: هیچ کس تردیدی ندارد بحث هدفمند کردن یارانه ها یک جهش اقتصادی و یک فرصت تاریخی برای کشور ماست اما برخی در عمل با فضاهای روانی سعی در ایجاد بی اعتمادی دارند و یا این موضوع را به عنوان یک حرکت سیاسی و فارغ از بحث پیشرفت مطرح می کنند.آیا واقعاً این گونه است؟

احمدی نژاد پاسخ داد: این بحث هدفمند کردن 20 تا 25 سال در کشور ما مطرح است و بحث امروز نیست و در چند قانون برنامه دیده شده است و دولت های متعددی دنبال آن بودند که آن را اجرا کنند اما به هر دلیلی نشد.

وی افزود: اکنون تفاهمی بین مجلس و دولت وجود دارد که انصافاً در این طرح همکاری خوبی دارند و اکنون می خواهند این طرح اجرا شود که یک طرح ملی است.

رئیس جمهور گفت: امروز همه به ضرورت آن پی برده اند و دولت نیز مصمم است آن را اجرا کند. وی با بیان اینکه مخالفان اجرای این طرح خیلی کم هستند افزود: دو انگیزه در این خصوص وجود دارد یکی مخالفت سیاسی است و هر کاری که دولت انجام می دهد آنها می گویند مخالفیم در حالی که خود آنها پیشنهاد دادند که این کار انجام شود و بعضی از افراد وجود دارند که دو سال پیش این طرح را به ما پیشنهاد دادند و اکنون که این کار را انجام می دهیم می گویند این کارها چیست که انجام می دهید.

رئیس جمهور گفت: بخش دیگر هم کسانی هستند که می خواهند از اجرای این طرح سوء استفاده و سر و صدا و شلوغ کاری کنند، ابهام بیافرینند تا سود خود را از بازار ببرند یعنی بروند در چرخه اقتصاد سوء استفاده های خود را ببرند که پاسخ این هم دست مردم است که مردم باید توجهی به این شایعات نکنند.

وی افزود: یک دفعه شایعه می کنند که چای نایاب شد، مگر چای نایاب شدنی است؟ چند ده هزار تن چای در کشور موجود است و ما به اندازه مصرف دو سال چای در کشور داریم.

رئیس جمهور گفت: دولت اطلاع رسانی و همه چیز را به روز می کند و خوشبختانه صدا و سیما در این خصوص بسیار خوب عمل می کند و خودش به عنوان یک طرح ملی حرکت و آگاهی بخشی می کند و پیش می رود؛ غیر از صدا و سیما سخنگوی طرح هم در این خصوص اطلاع رسانی می کند و بنده نیز مرتباً در خدمت مردم هستم و اطلاع رسانی می کنم.

وی افزود: اما برخی می پرسند که چرا زمان دقیق اجرای این طرح را اعلام نمی کنید که این هم در برنامه های ما وجود دارد و جزء برنامه های طراحی شده دولت است تا تبعات را به حداقل برساند.

رئیس جمهور گفت: همان یک عده قلیل دنبال همین فضاسازی ها، غبار افکنی ها و سوء استفاده های خودشان هستند و به زبان ساده ممکن است بهانه ای برای انبار کردن داشته باشند و یا یک در هزار از رانندگان خودروها به این فکر بیفتند که 100 یا 200 لیتر بنزین ذخیره کنند تا مثلاً یک ماه بیشتر بنزین ارزان استفاده کنند.

وی افزود: این اقدامات خطرهای بسیاری دارد که ما پیش از این نیز افرادی را داشته ایم که با این کارهای خود به آتش سوزی و انفجار منجر شده و خسارت هایی به بار آورده اند؛ به چه دلیل باید این کارها انجام شود؟ ما یک ملت هستیم و با هم پیش می رویم و حرکت می کنیم.

مجری برنامه گفت: طرح مدیریت مصرف سوخت یکی از طرح های جنابعالی است که در همان زمان اجرا 8 میلیون لیتر فقط از مرز بازرگان قاچاق بنزین جلوگیری شد که موفقیت بزرگی بود.

رئیس جمهور پاسخ داد: این کار به کام مردم شد و اگر آن روند ادامه داشت ما اکنون باید امسال 115 میلیون لیتر مصرف داشتیم اما اکنون چقدر مصرف داریم؟ 65 میلیون لیتر که آیا با این حساب مسافرت ها کم شده یا بیشتر شده است که مسلماً بیشتر شده است و این در حالی است که هر سال تعداد خودروها بیشتر می شود.

وی افزود: ما دوست داریم مردم مرفه و عزیز و همه توانمند باشند و این آرزوی ماست.

رئیس جمهور گفت: اکنون که داریم بیت المال را بین مردم توزیع می کنیم همه با هم کمک کنیم و کشور را بسازیم و این شدنی است و آن کسانی که به هر دلیل که مثلاً از من خوششان نمی آید عیبی ندارد اما این طرح مال ملت و کشور است و دولت ها می آیند و می روند اما اقتصاد، انرژی، منابع و عزت و پیشرفت مال همه است و همه از آن استفاده می کنند و همه باید بیایند و کمک کنند و با هم بهتر می شود کشور را اداره کرد.

 

در زمینه انرژی همه دنیا به ما نیازمندند

رئیس جمهور گفت:‌ تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست و ملت ایران از مرز توانمندی و اقتدار عبور کرده است و دست ابرقدرت ها به ملت ایران نخواهد رسید.

آقای احمدی نژاد افزود: خیلی از ابرقدرت ها آنقدر درباره ایران دروغ گفتند که خودشان باور کردند.

آقای احمدی نژاد گفت: آنها خیال کرده اند ایران بیابانی است، مردمان آن گرسنه،‌فقیر و در آلونک ها زندگی می کنند، نان و غذا نیست اما هنگامی که به ایران می آیند مانند افرادی بی هوشی که به یک باره بیدار شده اند تازه می بینند چه خبر است.

رئیس جمهور افزود: خیلی از اینها از ترسشان نمی آیند به کشورمان تا ببینند چه خبر است.

وی گفت: زیرا می دانند اگر واقعیت ایران را ببینند و بپذیرند باید دست هایشان را بالا ببرند.

آقای احمدی نژاد گفت: پشت سر اینها صهیونیست ها و شیاطین هستند که القا می کنند.

وی افزود: از اول هم مشخص بود که تحریم ایران مسخره است و مسخره آمیز ترین و مسخره ترین تصمیم سیاسی سیاستمداران دنیا بوده است.

آقای احمدی نژاد گفت: من خطاب به ابرقدرت ها گفتم که شما ایران را نمی شناسید و ایران بسیار بزرگتر از آن است که در مغز کوچک شما بگنجد.

رئیس جمهور افزود: تاریخ ایران تمدن ساز و اقتصاد کشور ما درون زاست.

وی گفت: ملت ایران با زحمت از دل خاک و آفتاب و زمین تولید می کنند و شما چه چیزی را می خواهید بر روی این ملت ببندید.

آقای احمدی نژاد با بیان این که ایران دارای دومین ذخایر انرژی در جهان است گفت: در زمینه انرژی همه دنیا به ما نیازمند هستند.

وی افزود: ما در دنیا چهارراه ارتباطی هستیم و دنیا به فرهنگ و ادبیات ما نیازمند است.

آقای احمدی نژاد گفت: تحریم ایران شکست خورده است و آنها چاره ای جز گفتگو با ایران ندارند.

رئیس جمهور افزود: ابرقدرت ها اعلام کرده اند که می خواهند گفتگو کنند و ما در پاسخ گفتیم گفتگو می کنیم در شرایط عادلانه و بسته ها و نامه هایمان را به آنها داده ایم و مشخص کردیم در این چارچوب گفتگو خواهیم کرد البته بر پایه عدالت و احترام.

وی گفت: ما از آنها خواسته ایم نظرشان را درباره برخی مسائل اعلام کنند اما آنها تا الان جرات نکرده اند که نظرشان را اعلام کنند و ما به آنها اعلام کردیم که اگر نظرشان را اعلام نکنند معنایش این است و اگر نظرات شما اینگونه باشد ما مثل خودتان با شما مذاکره خواهیم کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: ما به آنها گفته ایم که اینطور نیست که هر چه شما گفته اید ما بپذیریم.

وی افزود: ما با دشمنمان به گونه ای صحبت می کنیم و با دوستانمان به گونه ای دیگر.

آقای احمدی نژاد گفت: ما به آنها گفته ایم شما نمی خواهیم قواعد دنیا را بپذیرید پس ما نیز به گونه ای دیگر با شما گفتگو می کنیم.

رئیس جمهور افزود: کسی که نمی خواهد قوانین را بپذیرد با او گفتگو می کنیم منتهی گفتگو به شکل دیگر.

 

پول های واریزی به حساب خود را مدیریت کنید

رئیس جمهور گفت: می خواهم نکاتی را درباره طرح هدفمندسازی یارانه ها بیان کنم تا مردم ببینند که دولت حساب شده عمل می کند.

آقای احمدی نژاد افزود: در یک کارخانه که مصرف انرژی دارد و قرار است قیمت آن تغییر یابد دولت هر نوع افزایش هزینه ای را ناشی از افزایش هزینه نیروی انسانی را تامین کرده است.

آقای احمدی نژاد گفت: جایی برای افزایش های آن چنانی و شوک وارد کردن ها وجود ندارد.

رئیس جمهور افزود: هم اکنون هشتاد و یک هزار تومان به حساب مردم واریز شده است، برای بعضی ها این رقم چیزی نیست و ما امیدواریم که به جایی برسیم که این رقم برای همه ملت ایران چیزی نباشد و به جایی برسند که نیازی به این پول ها نداشته باشند.

وی گفت: اما بعضی ها هم بزرگواری کردند ثبت نام نکردند، انصراف دادند و شاید در آینده هم عده ای انصراف بدهند که بنده از همه آنها تشکر می کنم.

آقای احمدی نژاد گفت: اما برای عده زیادی 81 هزار تومان مبلغ زیادی است ماهی 40 تا 41 هزار تومان برای یک نفر رقم بالایی است.

وی افزود: ما خانواده های 22 نفره هم داریم که کم هستند اما خانواده 8، 9 و ده نفره زیاد داریم که مبلغ واریز شده برای آنها رقمی خواهد شد.

آقای احمدی نژاد با بیان این که چطور از مبالغ واریز شده باید استفاده کرد گفت: من می خواهم از مردم چند خواهش کنم اولا این که تا شش ماه علاوه بر مصارفی که تاکنون داشته اند تقاضای جدیدی برای خود تعریف نکنند.

رئیس جمهور افزود: به عنوان مثال یکی می گوید برویم پرده ها، فرش و یخچال را عوض کنیم.

وی گفت: حال که شما چند سال تحمل کرده اید شش ماه دیگر هم تحمل کنید اجازه بدهید بازار با آرامشی تعادل خودش را حفظ کند و شما همان مصرفی که تا حالا داشته اید از این به بعد هم داشته باشید و این شدنی است.

آقای احمدی نژاد از مردم خواست پول هایی که به حسابشان واریز می شود ذخیره کنند و گفت: این پول ها می تواند در سرمایه گذاری های بورس، حساب پس اندازهای کوتاه مدت و درازمدت سرمایه گذاری شود.

وی افزود: خانواده ها با یکدیگر مشورت کنند تا این پول را کجا سرمایه گذاری کنند.

آقای احمدی نژاد درباره زمان آزادسازی مبالغ واریز شده به حساب مردم گفت: چند ساعت قبل از اینکه قیمت ها تغییر کند محدودیت اعمال شده برای مبالغ واریز شده برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: برای بخش وسیعی از جامعه مبالغ واریز شده بیش از آن افزایش هزینه است و حتما اضافه خواهد آمد.

 

وی از مردم خواست برای مصرف مبالغ واریز شده برنامه ریزی کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: خانوارها می توانند این پول را در بانک نگهداری کنند و سود آن را دریافت کنند.

وی افزود: اگر پدر و مادرها صلاح بدانند و شرایط خانواده اجازه داد بخشی از سهم بچه ها را برای آنها پس انداز کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: اگر ماهی بیست هزار تومان به حساب فرزند خود واریز کنند 15 سال دیگر رقم قابل توجهی در حساب فرزندشان خواهد بود و آ‌ینده بچه ها تامین خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: البته اگر شرایط خانواده اجازه بدهد بعضی از خانواده ها ممکن است هزینه های ضروریشان آنقدر بالا باشد که الان نتواند این کار را انجام دهند در این شرایط نیز فرزندان نیز نباید فشار بیاورند که خانواده ها برای آنها پس انداز کنند.

وی گفت: پنج شش ماه اجازه دهیم که این طرح جابیافتد و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

با همت مردم، کارهای بزرگ انجام شدنی است

رئیس جمهور گفت: ان شاء الله در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، خدای متعال یاری خواهد کرد و با همت ملت ایران، کارهای بزرگ، انجام شدنی است.

آقای احمدی نژاد افزود: وقتی که قرار بود بنزین سهمیه بندی شود، برخی ها فکر می کردند که دنیا به آخر می رسد.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما به گونه ای محاسبه دقیق و گوناگون کردیم که حداقل های ممکن را افزایش می دهد و در نتیجه اتفاق عجیبی نخواهد افتاد.

آقای احمدی نژاد گفت: یک گام به جلو می رویم و همه تمرین کنیم.

وی افزود: این گام بهانه ای باشد تا مصر